Toon posts:

[iPhone] Calendar data in te zien door 3rd party apps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Na jaren de normale native calendar app van de iPhone te gebruiken heb ik onlangs Week Cal geïnstalleerd. En tot m'n verbazing laat die app al mijn calendar info zien.

Dit verontrust me. Dat zou namelijk betekenen dat een beetje louche app-bouwer die data ook kan inzien en mijn volledige calendar data naar zijn eigen server kan sturen.

Is er een mogelijkheid (misschien als ik m'n iPhone jailbreak?) dat je apps eerst toegang dient te verlenen tot dergelijke privacy gevoelige informatie? Het voelt namelijk niet lekker dat elke app zomaar bij mijn calendar data kan. Hetzelfde geldt overigens ook voor de telefoonlijst waar apps blijkbaar zomaar bij kunnen. En als je dan toch al per app bezig bent toegang wel/niet te verlenen tot bepaalde delen, zou het ook prettig zijn om apps wel of geen toegang tot internet te verlenen. Ik heb namelijk apps die prima bij m'n contact/calender data mogen, zolang ze maar niet verbinding kunnen maken met de buitenwereld vertrouw ik dat wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:34
Het lijkt erop dat je beter een Android toestel had kunnen kopen, daar kun je Apps selectief toegang geven tot bepaalde resources. Op de iPhone bestaat zoiets niet, dus je moet er maar op vertrouwen dat Apple de apps dermate goed test dat dit niet kan gebeuren. Het enige dat ik kan bedenken is een firewall installeren (lukt alleen met een jailbreak) zodat je in ieder geval de toegang tot internet kunt blokkeren. Maar in het geval van een agenda-app is dat weinig zinvol, hij zal toch nieuwe afspraken naar de server moeten sturen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed.
Tenzij je de app als standalone gebruikt en enkel op je telefoon. Iemand enig idee hoe goed de code van apps wordt bekeken door Apple? Lijkt me stug dat ze die op dermate diep niveau doorpluizen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 09:12
De code wordt inderdaad niet doorgeplozen aangezien je enkel een binairy op hoeft te sturen. Er is wel een geatomatiseerd proces welke aangeeft welke API's allemaal worden aangeroepen. Als een applicatie dan niet in de beschrijving heeft staan van dat het 'agenda functionaliteiten gebruikt' maar in de applicatie wordt de betreffende API wel aangeroepen, dan denk ik dat de applicatie er niet door komt.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed.
Thx voor de info. Ik heb het tot dusver nog niet kunnen vinden, hopelijk is hier iemand bekend met hoe je binnen een gejailbreakte iPhone per app kan bepalen of die gebruik mag maken van bepaalde API's? Dus wel/geen toegang tot contact data, calendar data, verbinding maken met internet, etc?

[Voor 7% gewijzigd door Ed. op 22-05-2011 15:26]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee