Toon posts:

The ultimate type machine (voor mijn pa dan)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mijn vader staat er al weer een tijdje (een PII 300) en is dus nodig toe aan een nieuwe. Ik weet alleen totaal niet wat ik moet nemen. (er wordt nooit een spel op gespeeld)

Hier mijn eisen :

- Groot beeldscherm (19" of groter)
- 256 mb
- Grote hdd (iets van een IBM 45 gb)
- Goede videokaart, 3d mag super brak zijn, als de 2d maar goed wordt weergegeven
- Fijn toetsenbord (niet iets van een Logitec Cordless pro oid, maar gewoon een robuust toetsenbord als bijv. Keytronic zonder extra poespas
- Optische muis
- Zip drive (100 of 250 mb ??)

Nou, dit zijn mijn eisen. Met de printer zit ik nog een beetje te dubben, er wordt echt heel veel geprint (ca 500 blaadjes per week).
Dus ik zit te denken aan een laserprinter, maar het enige probleem is, mijn vader wil wel kleur printen vanwege Photoshop & de inkt wordt 100% vergoedt door het werk (toner moet je helemaal zelf betalen)

En als laatste, een AMD of een Pentium III of IIII of Xeon ?

Greetz,

Verwijderd

- 19" Trinitron monitortje (moet je ff aan je pa vragen of hij last heeft van die lijntje:P)
- gewoon degelijk 256MB Dimmetje (133Mhz)
- mja, IBM HD-tje met 7200rpm
- Dat wordt dus een Matrox G400/450 videokaart, moet je alleen even overwegen of je dualhead wil ofniet... ;)
- Toetsenborden weet ik niet zoveel van :P
- Uh.. die Logitech Intellimouse ofzo, wasdie niet 't best :?
- 100MB zipdrive van Iomega is toch mooi zat :?
- Ga eens op zoek naar een betaalbare Laster kleurenprinter, kost je volgens mij wel minstens 1000 piek, maar daar heb je dan toch zeker wel even iets heel moois voor ;)
- PIII lijkt me lekker stabiel en mooi. Eentje tegen de 1Ghz aan ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Weenie, ze gebruiken nu op het werk allemaal 100 mb zips, maar ik kan mij voorstellen als zij nieuwe pc's nemen ze ook overstappen op 250 mb zips.
Alleen het prijsverschil is wel iets van 300 piek.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Printer:
ligt aan de verhouding...
Lader kleur lijkt me nog een beetje duur..
Doe anders 2 printer... Klinkt misschien over dreven, maar als jer 500 A4 per week uitprint, kan dat best uit..

450 z/w en 50 kleur, een redelijk verhouding.. Zou ik echt 2 printers doen..

Indien 500 kleur, dan maar een kleuren laser, want anders is de inkt elke 1/2 week op..
Laser is 1000 piek (HP 1100 ofzo) en kleur kost voor een goede printer iets van 400-500 gulden.

Succes

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Op zondag 18 maart 2001 13:37 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ga eens op zoek naar een betaalbare Laster kleurenprinter, kost je volgens mij wel minstens 1000 piek, maar daar heb je dan toch zeker wel even iets heel moois voor
Nou nee...
lijkt me eerder iets van 5000,- of nog meer...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat het toch een inktjet wordt. Mede doordat de inkt volledig wordt vergoedt.

Verwijderd

:? als de inkt wordt vergoed moet je inderdaad een inktjet nemen, maar 5000 piek lijkt me toch echt een beetje erg overdreven voor een kleurenlaserprinter. Laatst is er geloof ik een kleurenlaserprintertest in een Computer Totaal geweest, kan iemand zich dat misschien nog herrineren, hoe duur die dingen dan ongeveer waren :?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Wat de printer betreft lijkt me de HP Business Inkjet 2200 wel iets voor je vader. Print vrijwel evenveel kleur als zwart-wit, en heeft een hoge capaciteit. Meer info vind je hier.
Belangrijkste voordeel is denk ik dat je geen twee printers nofig hebt, en dat deze printer nog redelijk betaalbaar is ( fl.1000 bij Informatique)

Verwijderd

Een keytronic toetsenbord of een van microsoft met aparte hand-stand. [typen wreed lekker].

Verder zou ik doen: Duron, cheapo! Met bijpassend mobo.
Een het grootste beeldscherm über :) [als je paps ouder is kan hij het ook nog lezen.]

Printer, misschien een HP laser voor zwart wit! [bij me baas ook en op sg00l, ze zijn fantastisch!!!]
Pagina: 1