Ik heb een Word-doc (startdocument) met een UserForm. In dat UserForm kan ik d.m.v. vinkjes zetten bepalen welke documenten ik wil samenvoegen tot één nieuw document.
Op datzelfde UserForm kan ik de locatie opgeven waar ik dat samengevoegde document wil opslaan. Default staat dat nu voor alle gebruikers op een folder op een netwerkschijf. Die locatie staat in een TextBox en kan de gebruiker overschrijven om zo een eigen locatie in te geven.
Nu wil het ik ze hierbij wat eenvoudiger maken en er een Browse-knop naast zetten waarmee ze naar hun favoriete map kunnen browsen en die kunnen selecteren.
Ik heb deze code aan die knop gegeven:
Dat gaat goed maar er is één probleempje: Het startdocument wordt daar ook opgeslagen en dat is nu net niet de bedoeling.
Dat ligt natuurlijk aan wdDialogFileSaveAs maar hoe kan ik dat anders doen?
Op datzelfde UserForm kan ik de locatie opgeven waar ik dat samengevoegde document wil opslaan. Default staat dat nu voor alle gebruikers op een folder op een netwerkschijf. Die locatie staat in een TextBox en kan de gebruiker overschrijven om zo een eigen locatie in te geven.
Nu wil het ik ze hierbij wat eenvoudiger maken en er een Browse-knop naast zetten waarmee ze naar hun favoriete map kunnen browsen en die kunnen selecteren.
Ik heb deze code aan die knop gegeven:
code:
1
2
3
4
5
6
| Private Sub CommandButton1_Click() Dialogs(wdDialogFileSaveAs).Show Dim path path = ActiveDocument.Path TextBox1 = path End Sub |
Dat gaat goed maar er is één probleempje: Het startdocument wordt daar ook opgeslagen en dat is nu net niet de bedoeling.
Dat ligt natuurlijk aan wdDialogFileSaveAs maar hoe kan ik dat anders doen?
"What do you get if you multiply six by nine..."