Toon posts:

portforwarding zyxell synology ds211+

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 347554

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een synology ds211+ aangeschaft en die wil ik van buiten kunnen benaderen.
nu heb ik een zyxell modem en een linksys wireless router geconfigureerd als access point de zyxel modem fungeert als router.

ik heb een abonnement van telfort met een dynamisch Ip dus ik heb bij noip.com een webadress gekoppeld.
het ip adress is inmiddels nog niet gewijzigd.

poort 5000 is door mij open gezet, aangezien ik hiermee verbinding zou kunnen maken met mijn synology admin.

Het gekke is dat als ik het adress intyp en :5000 ingeef in een browser dat ik dan een foutmelding krijg, terwijl de poort openstaat volgens een externe ipchecker. Ik kan het ip adress ook gewoon pingen.
wie o wie kan mij helpen?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Wat is de foutmelding die je krijgt? Misschien wel zo handig om te vermelden ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ps als ik thuis werk op mijn eigen netwerk dan lijkt ook alles goed te werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:25
Ik weet niet wat voor zyxel je hebt (misschien handig om te vermelden naast de foutmelding). Maar ik weet dat er zyxels zijn waarin je apart een portforward moet maken en de poort open moet gooien in de firewall.

edit: zitten er geen logs in je synology die je nog kan checken op fouten?

[Voor 15% gewijzigd door Craven op 20-05-2011 12:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
yep sorry,
foutmelding staat hieronder.

Oops! Google Chrome could not connect to maaskant.3utilities.com
Suggestions:
Go to 3utilities.­com
Try reloading: maaskant.­3utilities.­com
Search on Google:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Natuurlijk, doe dit niet zo vaak sorry.

zyxell P-2602R-D1A

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ik heb trouwens een aparte portforward gemaakt in mijn modem.
firewall port openzetten vermoedelijk niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
Misschien goed om je eerst even te wijzen op de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop die boven elke post staat. Dan hoef je geen verschillende berichten onder elkaar te plaatsen ;)

Kan je er via het huidige IP wel gewoon komen? Dus als je surft naar <jou_ip>:5000? Lijkt mij namelijk een goede zaak om eerst uit te sluiten waar het zit: je eigen instellingen of in het doorsturen door noip.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:31:
Misschien goed om je eerst even te wijzen op de [afbeelding] knop die boven elke post staat. Dan hoef je geen verschillende berichten onder elkaar te plaatsen ;)
thankx zal er aan denken ;)
Kan je er via het huidige IP wel gewoon komen? Dus als je surft naar <jou_ip>:5000? Lijkt mij namelijk een goede zaak om eerst uit te sluiten waar het zit: je eigen instellingen of in het doorsturen door noip.com
huidige ip kan ik pingen en poort staat open, maar als ik <mijn ip>:5000 in browser intyp krijg ik vergelijkbare foutmelding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
Dan hoef je het dus wat mij betreft niet te zoeken mij de dienstverlening van noip.com maar moet je kijken naar de settings in je eigen netwerk.

Misschien dat het handig is om wat meer info te geven over je thuisnetwerk. Je internet komt binnen via de zyxell en dan? Hoe is deze verbonden aan de Synology, wat is het IP van de Synology, welke settings heb je ingesteld voor het forwarden van poort 5000 in de Zyxell?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:25
Anoniem: 347554 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:22:
Natuurlijk, doe dit niet zo vaak sorry.

zyxell P-2602R-D1A
Laat dat nou net de router zijn die ik bedoel. Heb hem ook gehad. Je moet ff naast de portforward ook in de firewall een poort openzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ok, dus in de configuratie van de zyxell modem/router moet ik poort 5000 openzetten in de firewall
klinkt logisch. Ga ik proberen, zodra ik thuis ben.
Thanks.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 347554 op 20-05-2011 12:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 347554 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:19:
yep sorry,
foutmelding staat hieronder.

Oops! Google Chrome could not connect to maaskant.3utilities.com
Suggestions:
Go to 3utilities.­com
Try reloading: maaskant.­3utilities.­com
Search on Google:
http://maaskant.3utilities.com:5000 werkt hier probleemloos.
Ik zie je synology inlogscherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, het werkt gewoon :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
job schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:54:
[...]

http://maaskant.3utilities.com:5000 werkt hier probleemloos.
Ik zie je synology inlogscherm.
Idem hier. (Opera)
Misschien moet je eens kijken naar de firewall van de plek waarvandaan je het probeert.

[Voor 16% gewijzigd door Mijzelf op 20-05-2011 13:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
Op het werk krijg ik
Network Error (tcp_error)

A communication error occurred: "Operation timed out"
The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.
maar via mijn telefoon doet hij het inderdaad ook gewoon...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
twootje, je kan NIET vanaf je eigen LAN via je WAN met jezelf verbinden. Dat komt om dat je NAT processor dat niet ondersteunt. Meestal implementeert die software namelijk geen 'inverse' NAT of 'negative' NAT.

Gezien wij er wel bij kunnen is het probleem dus niet in je ZyXell of Synology te zoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ok, het ligt dus aan de locatie waar ik zit of ik er bij kan of niet.
Ik begrijp dat ik thuis niet correct kan testen of alles werkt, maar ik ben nu niet thuis.
Ik zit nu op mijn werk... en het ligt dus blijkbaar aan de instellingen op mijn netwerk hier dat ik er niet bij kan.
aangezien jullie er allemaal wel bij kunnen.
Ik ga het nog eens ergens anders proberen.
in ieder geval dank aan iedereen die heeft geantwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 08:18
Als het van buitenaf wel werkt, maar van binnenuit niet:
NAT Loopback?
(Hier doet hij het ook)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 22:00
Op je werk is het goed mogelijk dat poort 5000 geblokkeerd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Als het op je werk niet werkt ;) zet de externe poort dan eens op iets wat normaal wel toegestaan is, 8080 of 443. Dat is, als je router dat ondersteunt. Dus LAN (poort 5000) > WAN (poort 443) bij de portforwarding rule.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ieperlingetje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:10:
Op je werk is het goed mogelijk dat poort 5000 geblokkeerd is.
Dat klinkt nu heel logisch inderdaad
wagenveld schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:11:
Als het op je werk niet werkt ;) zet de externe poort dan eens op iets wat normaal wel toegestaan is, 8080 of 443. Dat is, als je router dat ondersteunt. Dus LAN (poort 5000) > WAN (poort 443) bij de portforwarding rule.
begrijp ik het goed dat ik dus de externe poort 443 kan laten doorschakelen naar poort 5000?

of moet ik mijn synology server dan ook naar poort 443 laten wijzen.

Kan ik trouwens ergens zien welke poorten zijn geblokkeerd door mijn werk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 22:51
In sommige routers kan je inderdaad de externe wan poort doorsturen naar een ander intern poort nummer.

In je synology kan je poort 5000 helaas niet wijzigen, dus je zal het met je router moeten doen.

[Voor 15% gewijzigd door job op 20-05-2011 16:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee