Toon posts:

Astaro Security Gateway achter firewall met NAT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 10:24
(jarig!)
Het verhaal van KPN met hun DPI enz heeft me aan het denken gezet, waarom niet al mijn mobiele netwerk verkeer tunnelen over VPN naar mijn thuis server. Geen probleem, heb al een OpenVPN solution draaien, welke perfect werkt. However, wat wel een probleem is, is dat de meeste smartphones niet OOB met OpenVPN overweg kunnen. Voor de iPhone kan het wel als er een JB is, maar ik heb liever dat het OOB werkt. Dus moet het met L2TP over IPsec. Geen zin om een complexe en potentieel onveilige setup zelf te bouwen, dus ben ik gaan zoeken naar een appliance die ik zo kan runnen op mijn ESX server. Die is er dus. Astaro Security Gateway. Deploy appliance, configure, klaar. Dus niet... 3 avonden bezig geweest, maar ik krijg het niet aan de gang. Vandaar mijn vraag hier.

Mijn setup:
Ziggo > Debian met iptables > Astaro (en de rest van de servers)
Juiste ports voor VPN op de Debian firewall geforward naar de Astaro. Geen probleem.

Enige wat de Astaro bij mij moet doen is het L2TP gedeelte regelen. Dat leek (en is normaal volgens mij) erg makkelijk. Allemaal in een mooie GUI gegoten. Het VPN gedeelte had ik dan ook zo draaiend. Het probleem is dat de Astaro box eigenlijk bedoeld is om als eerste firewall te dienen. Dat wil ik niet, want op mijn Debian doos draait veel meer, en ik wil niet alles gaan forwarden. Wat er dus gebeurt na het runnen van de standaard wizard van Astaro, is dat er 2 NICs gebruikt moeten worden. Daar worden onder water een hoop dingen voor geregeld. Nu kun je dat daarna best weer terug gooien naar 1 NIC, maar dat levert weer allerhande rare dingen op.

Het gedonder begint met het feit dat ASG simpelweg inkomende packets voor VPN blijft droppen. Ook al zijn de juiste rules aanwezig. Uiteindelijk alle rules weg gedonderd, en er een any > any > any rule neer gezet om te testen. Werkt nog steeds niet. Blijft packets droppen. Alles maar weg gegooid, hee, het werkt. Telefoons kunnen connecten. Helaas niet surfen, dus ik denk dat er toch gateway/routing problemen zijn.

Ik denk dat heeft natuurlijk weer te maken met mijn gehack in die netwerk setup om het geheel terug te krijgen naar 1 NIC. Dus terug naar default, 2 NIC's met een local IP geconfigureerd, weer hetzelfde gedonder met droppen van packets. Alle FW rules weer verwijderd om te testen, ding blijft droppen. Er zullen onder water wel nog drop rules actief zijn, maar in de GUI van dat ding zie ik nergens zo'n rule. In de CLI zijn de commando's niet standaard, dus ik zie daar niks.

Nu was ik er gisteravond eigenlijk wel klaar mee, maar het blijft knagen dat ik dit niet aan de gang krijg.
Mijn vraag is dus, heeft er iemand ervaring met ASG achter een NAT? Het lijkt een hele mooie, simpele en stabiele oplossing om L2TP en IPsec aan te bieden. Maar ik heb geen zin om nog avonden te kloten, dan zet ik wel weer een 2K8R2 VM neer, die dit voor me oplost ;)

/edit
Of je pakt de allerlaatste versie. Zelfde config, boem. Werkt meteen. Bug in v7 dus. v8 gaat goed. Nog wat kleine dingetjes, maar dat moet te fiksen zijn.

[Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 20-05-2011 13:09]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee