"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)
Nee microsoft ondersteunt geen load balancing sql clusters.
Wat is wel een mogelijkheid.
Als je verschillende databases hebt zou je eventueel een HA cluster kunnen opzetten. Dan kan je de databases verspreiden over de nodes. Op deze manier kan je manueel de load een beetje kan verdelen.
It is Good to be Bad || Battle.net tag
Ja maar dat zeg ik dus inderdaad in m'n openingspost: dát had ik wel gevonden. Ik snap alleen voor geen meter waarom Microsoft dit niet gewoon heeft ingebouwd! Oracle ondersteunt 't bijv. wel, schijnt. En dus verwacht ik ook dat er wel ergens een alternatief bestaat zodat het ook in MSSQL kan werken?Geuze schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:56:
Als je even op google rond kijkt kom je al heel snel tot het antwoord.
Nee microsoft ondersteunt geen load balancing sql clusters.
Wat is wel een mogelijkheid.
Als je verschillende databases hebt zou je eventueel een HA cluster kunnen opzetten. Dan kan je de databases verspreiden over de nodes. Op deze manier kan je manueel de load een beetje kan verdelen.
En ja, dat is een mogelijkheid ware het niet dat juist één van de databases alle zware queries bevat. En die is niet te splitsen.
[Voor 5% gewijzigd door bartjenl op 20-05-2011 11:05]
En dan nog dacht ik dat de applicatie er voor aangepast worden.
Eventueel met replicatie en aangepaste code zou je kunnen kijken of het mogelijk is alle writes naar je master te doen terwijl je reads van 1 of meerdere slaves komen.
[Voor 6% gewijzigd door Geuze op 20-05-2011 11:11]
It is Good to be Bad || Battle.net tag
Oracle RAC ondersteund het wel (gird/shared storage). Maar je moet een hele goede business case habben voordat je het neerzet. voor de licentie kosten en extra onderhouds kosten kun je heel wat hardware neerzetten om je single server(/replication) server te laten draaien. Maar als je het nodig hebt is het er wel voor oracle.
tohc kijken of het applicatie nivo is op te lossen? -> zware queies verplaatsen naar een DWH, transacties optimaliseren (inladen met SSIS?)
[Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 20-05-2011 11:21]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.