Goeiemorgen!
Ik heb in Access 2010 een formulier gemaakt om contacten bij te houden.
Nu heb je de mogelijkheid om een geboortedatum in te vullen, waarna automatisch de leeftijd berekend wordt.
Dit loopt via een stukje code:
Nu werkt dit stukje prima, behalve als ik op een nieuwe record kom, dus via de recordkiezers. De leeftijd die dan weergegeven wordt is 111. Terwijl er geen geboortedatum ingevuld is. Any clues?
Voor een idee:
Ik heb in Access 2010 een formulier gemaakt om contacten bij te houden.
Nu heb je de mogelijkheid om een geboortedatum in te vullen, waarna automatisch de leeftijd berekend wordt.
Dit loopt via een stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Public Sub Form_Current() Dim varAge As Variant If Not IsNull([Geboortedatum]) Then varAge = DateDiff("yyyy", [Geboortedatum], Now) If Date < DateSerial(Year(Now), Month([Geboortedatum]), Day([Geboortedatum])) Then varAge = varAge - 1 End If Else varAge = "n.b." End If If IsNumeric(varAge) Then [Leeftijd] = CInt(varAge) Else [Leeftijd] = varAge End If End Sub Private Sub Geboortedatum_AfterUpdate() Call Form_Current End Sub |
Nu werkt dit stukje prima, behalve als ik op een nieuwe record kom, dus via de recordkiezers. De leeftijd die dan weergegeven wordt is 111. Terwijl er geen geboortedatum ingevuld is. Any clues?
Voor een idee: