Toon posts:

[Outlook2010] zoekresultaten onvolledig door indexering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb met Windows 7 en Outlook 2010 het probleem dat ik niet goed kan zoeken binnen mijn e-mail mappen.

Als ik zoek op een woord wat absoluut voorkomt in mijn e-mailberichten krijg ik de melding:

De zoekresultaten zijn wellicht onvolledig omdat er nog steeds items worden geindexeerd. klik hier voor mer details.

Zie screenshot:

Als ik hier op click krijg ik een venster te zien waarin staat dat er nog 6379 items moeten worden geindexeerd. Dit geeft hij zeker al een aantal maanden weer. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Opnieuw indexeren via indexeringsopties heeft niet geholpen.

Het betreft overigens wel een IMAP account van 1,5gb. Ik heb meerdere accounts en hier gaat het ook niet goed.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 20-05-2011 09:27]

Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
De andere accoounts waarbij het wel werkt zijn geen IMAP accounts? Er staat niet echt een oplossing maar toch: http://answers.microsoft....77-e011-8dfc-68b599b31bf5

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook een tijdje gehad. Wekenlang die melding bij zoeken en leek niets meer te indexeren. De oplossing was voor mij om opnieuw Search te laten indexeren.
Ik moet wel zeggen dat ik alleen exchange accounts (4x) met offline cache erin heb zitten en geen IMAP accounts.

Ik heb toen de procedure gevolgd zoals hier staat (procedure is voor vista en outlook 2007, maar werkte hetzelfde voor mijn win7+outlook2010): http://searchexchange.tec...ng-issue-in-Windows-Vista

In kort: Alle locaties uitzetten in search, index rebuilden (verwacht resultaat: 0 items), locaties weer aanzetten, index rebuilden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Scan je pst-bestand op problemen met scanpst.exe en controleer of indexing nu de laatste items ook kan indexeren.

Voor meer oplossingen zie ook; http://www.msoutlook.info/question/47

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Rupie schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:44:
De andere accoounts waarbij het wel werkt zijn geen IMAP accounts? Er staat niet echt een oplossing maar toch: http://answers.microsoft....77-e011-8dfc-68b599b31bf5
Ik ben inderdaad bang dat het aan IMAP ligt. Jammer!

Het opnieuw aanzetten van de indexering, het verwijderen ervan etc heeft allemaal geen oplossing geboden.

PST bestand is ook niet corrupt.

Mocht iemand nog een idee hebben.. hoor ik het graag

[Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 22-05-2011 10:48]

Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 12:56

neanderthaler

Are friends electric?

Sorry voor het omhoog kicken van een belegen topic, maar ik heb hetzelfde probleem; kantoor-pc is upgraded en werk nu met W7 + Office 2010 ipv. XP + Office 2003.

De PST files zijn gekopieerd van de oude pc naar de nieuwe en deze vindt hij allemaal zonder problemen. Ik bewaar zo goed als alle mail, omdat ik heel vaak moet refereren aan oude afspraken etc. Ik heb tot 2006 terug aardig wat correspondentie waarin ik vaak wil zoeken. Deze zijn in mapjes per kalenderjaar ingedeeld, in totaal misschien al wel 50.000 afzonderlijke berichten, denk ik.

Nu zocht ik in Outlook 2003 gewoon met de zoekfunctie in een bepaalde jaar-map en was heel tevreden over de snelheid en het resultaat; met het juiste keyword kon ik bijna altijd alles terugvinden. Nu met Outlook 2010 is het echt een drama; hij vindt slechts een fractie van wat er te vinden zou moeten zijn.

Als test (en tijdelijke oplossing) heb ik mijn oude pc weer teruggezet, monitor heeft twee ingangen. Op de oude pc staat dus nog gewoon XP en Office 2003, inclusief dezelfde PST-files als op de nieuwe PC, deze werk ik dan regelmatig bij. Voor de grap heb ik dan dus wel eens dezelfde zoekopdrachten gegeven en er is een zeer groot verschil, allemaal door dat f*cking indexeren in 2010.

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd, zoals de scan-functie op corrupted PST-files enzo. Om alles een beetje werkbaar te houden zou ik best mijn PC dus nooit uit moeten zetten, zodat die hele indexering weer niet opnieuw begint, echter is dat door de werkgever verboden ivm security enzo. Bovendien wordt een PC daar natuurliojk ook niet echt sneller op na een paar dagen....

Weet er iemand een 3rd party zoekprogramma ofzo? Ik dacht eerst zelf aan bijv. Thunderbird als portable app op usb stick zetten, maar deze zou dan waarschijnlijk niet tegelijkertijd van dezelfde PST-files gebruik kunnen maken?

Weet iemand nog andere opties buiten Outlook 2010 om?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee