Toon posts:

Streep dode pixels in beeldscherm iMac

Pagina: 1
Acties:

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 17:40
Goedenavond mannen,

Ik liep net even naar beneden om tv te kijken en ik liet m'n iMac, zoals gewoonlijk, aanstaan (inclusief het beeldscherm.) Dus na ongeveer een uurtje kwam ik terug ik ik zag ik het midden van m'n beeldscherm een gele streep.. :/

De streep is ongeveer 1 a 2 pixels breed een gaat omhoog tot ongeveer 1/3 van m'n beeldscherm.. (21,5 inch)

Ik heb al een paar dode pixel testen gedaan en ik ben er achter gekomen dat hij wel gewoon zwart kleurt..
Ik ben zelf erg zuinig op m'n spullen en ik schrok me ook dood toen ik het zag! Ik heb er geen garantie op omdat ik hem via een reseller gekocht heb (inkoopprijs dus)

Zelf vind ik het niet zo heel erg fijn om zelf dingen open te schroeven en in m'n dure spullen te snuffelen dus ik hoop dat het simpel opgelost kan worden.

Ik zal zo even een foto uploaden om het verhaal wat duidelijker te maken.

Moet ik me erg veel zorgen maken? Wat kan ik er aan doen en ik zou het ook wel fijn vinden om te weten hoe het is ontstaan, zodat ik het de volgende keer kan vermijden!

Bij voorbaat dank! :)

Edit: Het valt me ook op dat hij op donkere sites gewoon mee kleurt, maar op lichte sites zoals tweakers.net je de streep overduidelijk ziet.

[Voor 11% gewijzigd door Florissant op 19-05-2011 23:20]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:02
Ik heb er geen garantie op omdat ik hem via een reseller gekocht heb (inkoopprijs dus)
Als je 'm als consument in Nederland gekocht hebt heb je /altijd/ garantie op iets als je 't koopt...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Florissant
Freeaqingme schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:09:
[...]

Als je 'm als consument in Nederland gekocht hebt heb je /altijd/ garantie op iets als je 't koopt...
Ik heb hem via een bedrijf gekocht, zo regelrecht uit het magazijn meegekregen. Geen bewijs van aankoop of iets..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meneer de beer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 16:21
probeer even een pram reset alt+cmd+p+r (bij opstarten) heeft bij mij een streep weggehaald!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Softwarematig of hardwarematig?
Softwarematig = even een screenshot maken en kijken of er nog steeds een zit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:42
Florissant schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:17:
[...]

Ik heb hem via een bedrijf gekocht, zo regelrecht uit het magazijn meegekregen. Geen bewijs van aankoop of iets..
Ik zou zeggen, pleur de serial hier even in en kijken wat er terug komt. Als Apple systemen zeggen dat hij nog in garantie zit heb je volgens mij geen aankoopbewijs nodig!

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06
Tales schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Ik zou zeggen, pleur de serial hier even in en kijken wat er terug komt. Als Apple systemen zeggen dat hij nog in garantie zit heb je volgens mij geen aankoopbewijs nodig!

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do
Inderdaad, ik heb laatst een nieuwe iPad 1 gekregen, deze zat gewoon nieuw in doos met een kapotte sleep knop. Ik heb em gewoon aangemeld via de support site, volgende dag opgehaald door UPS, paar dagen later een nieuw exemplaar geleverd door UPS, allemaal zonder bon, alleen op basis van product serial. Ofwel, als je serial niet als gestolen staat geregistreerd krijg je gewoon garantie zonder bon

[Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 20-05-2011 11:05]

Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Florissant
Bedankt voor de reacties jongens!

Ik heb net even de link gebruik en dit kwam er uit:

http://img818.imageshack.us/img818/3554/schermafbeelding2011052.th.png

Wat betekent dit precies? Dat ik er nog garantie op heb?

@ The great hooD

Hardware matig blijkbaar... :(

@Meneer de beer

Ik zal het zo even proberen! Thanks!

[Voor 26% gewijzigd door Florissant op 20-05-2011 18:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo te zien heb je garantie, bellen dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 22:47
sebastius schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:07:
Zo te zien heb je garantie, bellen dus!
Dat is toch niet te zien aan die afbeelding?.. Je moet zien wat er staat nadat je 'See your service and support coverage' hebt aangeklikt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Florissant
Bedankt voor de reacties!

Ik heb dit weekend geen tijd gehad om te reageren dus vandaar dat mn reactie pas laat komt. Voordat ik wil gaan bellen wil ik eerst proberen of ik het zelf kan oplossen..
Bij de PRAM reset doe ik volgens mij iets verkeerd want hij werkt niet, kan het liggen aan het feit dat ik een draadloos toetsenbord heb? De meningen zijn nogal verschillend als ik via Google zoek..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je moet inderdaad eerst op See your service and support coverage' drukken, dan pas kun je zien of je garantie hebt.

Koop dan overigens meteen Apple Care, dan krijg je er twee jaar garantie bij. Kan alleen worden gedaan als je nu nog garantie hebt.

[Voor 36% gewijzigd door Mick1990 op 23-05-2011 09:36]

Aan het typen...

• Florissant
Repairs and Service Coverage: Active
Your product is covered for eligible hardware repairs and service under Apple's Limited Warranty.
Estimated Expiration Date: August 17, 2011
Learn about Apple's coverage information for your product.

Goed nieuws dus!

Kan iemand mij nog helpen met de PRAM update? Mocht dat echt niet werken dan is garantie m'n laatste optie..
Ik kan namelijk niet zonder mijn iMac, zoveel zakelijk als prive.. Nogmaals bedankt voor de reacties, stel het zeer op prijs! :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee