Toon posts:

Welke telco heeft op dit moment het betrouwbaarste netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 44812

Topicstarter
Kon hier geen eenduidig en actueel topic over vinden, dus vandaar.

Over een maand loopt mijn T-Mobile abonnement af. Aangezien het netwerk van T-Mobile afgrijselijk is, al vele momenten in mijn leven verpest heeft, en T-Mobile schandalig omgaat met deze wanprestatie, sta ik te trappelen om over te stappen op een andere provider. ( Doe maar niet :) ).

Anyway, ik vroeg me af wat op dit moment binnen de normale consumentenpakketten de beste keuze zou zijn als het gaat om snel 3G internet en goed bereik, afgezien van de prijs. Ik neig naar Vodafone, maar dat is eigenlijk meer gebaseerd op gut feeling dan op concrete data.

Dit soort zaken hangen natuurlijk erg af van het aantal klanten dat ze hebben, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik zit overigens in Amsterdam centrum.

[Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 06-06-2011 08:19]

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 11:06

Roytoch

Nietes

Je hebt er maar 2 naast t-mobile toch? Voda en KPN. Dochters van KPN zijn niet aan te raden, lees hier vaak dat KPN voorrang heeft op dochters bij drukbezette masten. Als dat echt zo is zouden Hi en MTV Mobile dus al afvallen.

Welles

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:24

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
KPN zou ik persoonlijk niks mee te maken willen hebben gezien het nieuws over Deep Packet Inspection rondom KPN de laatste tijd.

[Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 19-05-2011 23:09]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31
ThinkPadd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:08:
KPN zou ik persoonlijk niks mee te maken willen hebben gezien het nieuws over Deep Packet Inspection rondom KPN de laatste tijd.
En Vodafone ook.. Alleen t-Mobile doet er niet aan.

Echter moet ik wel zeggen dat Vodafone er een stuk eerlijker over is. KPN heeft lange tijd gezegd dat ze het niet deden.. Terwijl ze het wel deden.

Vodafone heeft in mijn regio een vrij prettig netwerk. Overal 3G zelfs. (Regio Twente-Overijssel) maar dat is een persoonlijke ervaring..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:31

Touchdomex

Meisje!

D4NG3R schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:10:
[...]

En Vodafone ook.. Alleen t-Mobile doet er niet aan.

Echter moet ik wel zeggen dat Vodafone er een stuk eerlijker over is. KPN heeft lange tijd gezegd dat ze het niet deden.. Terwijl ze het wel deden.

Vodafone heeft in mijn regio een vrij prettig netwerk. Overal 3G zelfs. (Regio Twente-Overijssel) maar dat is een persoonlijke ervaring..
Vodafone vind het de normaalste zaak van de wereld en past het op breed gebied toe... Dus wat dat betreft zijn beide even fout op dat gebied...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Aangezien TS naar het netwerk vroeg, het volgende: gemiddeld over het gehele land bekeken heeft KPN nog steeds het beste netwerk, ook in 3G. Vodafone is een goede tweede, op veel plaatsen zijn ze evengoed, op sommige plekken is de 3G dekking wat minder.
Bij het overwegen van een abo zou ik zeggen: gooi er drie of vier euro tegenaan en koop op Marktplaats een Vodafone prepaid simkaartje, dan kun je 't zelf checken op de plaatsen, waar je regelmatig komt..

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@Rizz0:
Goed dat je in Amsterdam Centrum woont.
Ik woon op Amsterdam IJburg. Ik kan je vertellen dat zowel KPN en Vodafone hier géén 3G bereik hebben.
Mijn postcode is 1087 CC.
Vanaf zo ongeveer bij de studentenwoningen, vóór de Piet Hein tunnel (bij de bewaakte parkeerplaats), tramhalte Zuiderzeeweg, begint/eindigt het 3G netwerk. Zowel KPN en Vodafone.

offtopic:
Vast breedband internet is hier trouwens in handen van KPN (en decipelen) en UPC. Niet meer, niet minder. Amsterdam IJburg is het nieuwe Oostblok. Laat het nu net ook ten oosten van het echte Amsterdam liggen. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

NxCPU schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:16:
@Rizz0:
Ik woon op Amsterdam IJburg. Ik kan je vertellen dat zowel KPN en Vodafone hier géén 3G bereik hebben.
Vanaf zo ongeveer bij de studentenwoningen, vóór de Piet Hein tunnel (bij de bewaakte parkeerplaats), tramhalte Zuiderzeeweg, begint/eindigt het 3G netwerk. Zowel KPN en Vodafone.

offtopic:
Vast breedband internet is hier trouwens in handen van KPN (en decipelen) en UPC. Niet meer, niet minder. Amsterdam IJburg is het nieuwe Oostblok. Laat het nu net ook ten oosten van het echte Amsterdam liggen. :p
Ik vraag me vaak af waarom T-Mobile vaak wel een sterk 3G-signaal heeft en KPN/Vodafone niet, het lijkt wel alsof sommige plekken totaal niet bestaan voor ze :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
MensionXL schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Ik vraag me vaak af waarom T-Mobile vaak wel een sterk 3G-signaal heeft en KPN/Vodafone niet, het lijkt wel alsof sommige plekken totaal niet bestaan voor ze :P
Vaak voldoende bereik alleen werkt het niet of slecht als ik de ervaringen van mijn zusje zo hoor ;)

Verder heb ik zelfs MTV Mobile (KPN) en eigenlijk nooit problemen met het netwerk. Internet haalt ook netjes de max. snelheid als ik het soms test. 3G dekking heb ik eignelijk ook praktisch wel altijd van acceptabele of goeie kwaliteit. Alleen in de trein @ middle of nowwhere plekken wil ik wel eens langere tijd ff alleen 2G hebben maar als ik op mijn BB kijk kan ik zien dat de rest van de providers ook alleen maar 2G hebben daar ;)

[Voor 36% gewijzigd door XoReP op 23-05-2011 15:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:59
NxCPU schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:16:
@Rizz0:

offtopic:
Een kleine kick, maar ik kan het niet laten:

Ik woon ook op Ijburg en heb (Vodafone) geen problemen met 3G. Als ik met de tram via de Piet Heintunnel kom, heb ik in de tunnel zelf gewoon GPRS, en zodra ik eruit kom 3G. Vanaf daar verslechterd er niks (ik woon vlakbij achter de ABN). Ik heb wel vaak dat mensen die hier komen met T-Mobile juist erg slecht signaal hebben (al heb ik het gevoel dat dat aan die gare Blackberry's van ze ligt).

De enige plek waar het signaal behoorlijk slecht is, is als je een eindje het strand op gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sefyu schreef op zondag 05 juni 2011 @ 21:03:
[...]

Een kleine kick, maar ik kan het niet laten:

Ik woon ook op Ijburg en heb (Vodafone) geen problemen met 3G. Als ik met de tram via de Piet Heintunnel kom, heb ik in de tunnel zelf gewoon GPRS, en zodra ik eruit kom 3G. Vanaf daar verslechterd er niks (ik woon vlakbij achter de ABN). Ik heb wel vaak dat mensen die hier komen met T-Mobile juist erg slecht signaal hebben (al heb ik het gevoel dat dat aan die gare Blackberry's van ze ligt).

De enige plek waar het signaal behoorlijk slecht is, is als je een eindje het strand op gaat.
Ik merk juist dat de Blackberries een erg goede antenne hebben. waarschijnlijk ligt het aan de provider in dat geval dan. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
roy.ahuis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:03:
Je hebt er maar 2 naast t-mobile toch? Voda en KPN. Dochters van KPN zijn niet aan te raden, lees hier vaak dat KPN voorrang heeft op dochters bij drukbezette masten. Als dat echt zo is zouden Hi en MTV Mobile dus al afvallen.
Over de dochters van KPN en voorrang op het netwerk lees ik vaker hier op het forum. Echter volgens mij is dit niet waar. Ik heb hier op het forum gelezen dat een KPN medewerker dit als argument heeft gebruikt om een KPN klant te behouden... Volgens mij is het slechts een onterechte verkoopargument... :+

Maar om terug te komen op je vraag. In algemeen heeft KPN het beste netwerk maar het kan per gebied anders zijn.

Ik kan beaamen dat T-Mobile in regio Amsterdam echt slechte dekking heeft. Zowel KPN (groep) als vodafone hebben goede dekking in de regio. Zowel gsm als data verbinding.

Succes!

[Voor 18% gewijzigd door FlasHie_FlaSh op 16-06-2011 19:43]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee