• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 22:22
Ha, ik heb een leuke beamer uitgekozen, de Acer H5360 en heb daar een kabel voor nodig. Keuze voor beamer is weloverwogen: een 1080p beamer is me te duur (beginnen bij 800-900 euro), en dit is geloof ik de 720p met de beste kwaliteit/prijsverhouding. Ik ben op de hoogte van de Emachines V700 (acer budgetmerk) variant die identiek is qua bouw, maar ga in principe voor de H5360 - ik vermoed betere garantievoorwaarden. Bovendien is het prijsverschil niet zo groot meer tussen de twee (50 euro meen ik).
Ik ga e.e.a. gewoon bekijken op een rolgordijn vd Ikea, of op een standaardschermpje van Redcoon (ze verkopen van die setjes met beamer + plafond-ding + scherm).

Acer H5360:
pricewatch: Acer H5360
Emachines V700:
pricewatch: Acer eMachines V700

Nu heb ik deze videokaart: Asus EAH5570
pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2

met 1x VGA, 1x DVI, en 1x HDMI.
Mijn Dell 2007FP monitor heb ik nu via de VGApoort aangesloten. Mogelijk is dat stom maar ik had geen andere kabel en volgens mij is 't beeld prima.

Nu over die Acer beamer: wat voor kabel zal ik daar nu eens voor kopen? Standaard wordt er bij de webshop een 10m VGA kabel aangeboden bij dit product (17 euro), maar ik twijfel nu of ik niet een HDMI (of DVI?) kabel beter kan kopen.. ik wil films kijken, en wellicht ook gebruik maken van 3D functionaliteit v/d beamer. VGA kabels kosten niet veel, HDMI kabels zijn ERG duur. Budget voor kabel: eigenlijk max 50 euro. Maar als ik een VGA kabel koop, moet ik mijn 2007FP op een andere manier aansluiten: maar die lijkt DVI aansluitingen te hebben.

Klopt mijn verlanglijstje zo denken jullie:
-beamer
-schermpje
-10m VGA-snoer van een krats
-nieuw HDMI-kabeltje van 1m om mijn Dell 2007fp monitor op aan te sluiten.

bedankt voor 't meekijken
daniel

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59
Vga 10 mtr wordt zeuren. Met wat pech ga je echt analoog verzenden, en dan is een el-cheapo vga kabel gevoelig voor storingen.

Gewoon een 10 meter HDMI kabel kopen, kost tussen de 25 en 50 euro voor een degelijke kabel (zie: allekabels.nl) Dan heb je prima HD beeld, mooie kleuren etc.

En je monitor kan je beter via DVI aansluiten, is wat betreft resolutie en kleuren vaak een verbetering tov vga.

Ik zou trouwens kijken voor een simpel en goed scherm voor je beamer. Dat geeft veel mooier beeld dan knutsel oplossingen (en hoeft niet veel duurder te zijn) .

If it ain't broken, don't fix it

• Znorkus
Bedankt BiX! Ben heel benieuwd: vind het beeld van dat S-IPS scherm van de 2007FP nu al zo mooi.
DVI daarvoor dus, en HDMI voor de beamer. Bedankt voor de link!

Ik zocht naar een betaalbare oplossing ja voor 't scherm. Ik vind 2 meter breed toch wel een aangenaam vooruitzicht, naar mijn weten betaal je toch zomaar 150-200 euro minimaal (vaak het dubbele) voor dergelijke schermen? Budget voor scherm.. tsja... toch echt niet heel veel meer dan 80-100 euro, en ik hoop eigenliijk voor de helft klaar te zijn (ikea ding is 30 euro). Weet jij dan waar ik voor die schermen moet kijken? Ik zocht op tweakers maar vind er niets over in mijn prijsklasse, het leeft ook niet zo in de pricewatch, geen reviews, niks.

Edit: hmm aangemoedigd door je opmerking dat ze er toch wel zijn in die prijsklasse vond ik deze:
http://www.redcoon.nl/ind...ght_Tripod_Lux_180x180cm/

180x180, voor 80 euro. Nice.

[Voor 15% gewijzigd door Znorkus op 19-05-2011 23:13]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31
Een HDMI kabel hoeft trouwens niet veel te kosten ;) .. Een kwalitatief goede (Je wilt geen 10 euro kabel hebben bij 10m..) kost je nog niet eens zo heel gek veel:

pricewatch: König HDMI 1.4 kabel 10m 90 graden

2m breed scherm (bij 16:9 -wat 720p en 1080p zijn)
pricewatch: Projecta ProScreen, 84.3"

Deze is welistwaar duurder als die jij hierboven hebt staan, maar is:
A- Iets groter
en
B- Kan je inrollen.. Die van jouw is gewoon letterlijk een standaard met een doek eraan ;) .

[Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2011 23:15]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Znorkus
Hm thanks voor 't meedenken.
Had zelf ondertussen deze gevonden:
http://www.redcoon.nl/ind...dvanced_35168_Statief_11/

Zo'n zwarte rand ziet er wel goed uit vind ik. En ik heb een beetje een brak plafond waar ik liever niet in boor: dus een oplossing die ik vanachter de bank kan toveren en op de grond kan plaatsen is welkom.

• D4NG3R
Znorkus schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 23:25:
Dus een oplossing die ik vanachter de bank kan toveren en op de grond kan plaatsen is welkom.
Ok helemaal mooi :) .

Succes/veel plezier met je (toekomstige) aankopen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ben gewoon voor de V700 gegaan hoor, zijn echt identiek van binnen, en qua garantie maakt ook niks uit hoor (nederland 2 jaar voor de wet)..of je moet trotser zijn op Acer 5360 dan Acer Emachines V700?....
Ik heb gewoon lekker 5 tientjes bespaard en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ikzelf heb er als scherm bij de 16:9 manual M van 2 meter breed. (die van 123 euro).
http://www.projectieschermen.com/manualm_projectiescherm.htm
Op de site staan overigens ook nog andere leuke schermen en de prijzen zijn schappelijk in mijn ogen, ik heb me in ieder geval geen buil eraan gevallen ;)
10 meter HDMI is wel erg veel, ik kon het echt net redden met 7,5 meter gelukkig..was nog geen 20 euro bij kabeltje.com, ik heb de 1.4 platte versie, en werken echt prima. Ik had eerst wat problemen met action kabels enzo, daarna overgegaan op deze (heb ze in verschillende maten, stuk of 5 nu) en nooit problemen mee gehad nog. Ze hebben er ook een 10 meter variant van voor 25 euro.
Edit: Volgens mij zat er ook een kleine HDMI kabel bij de V700 inbegrepen, zo te zien een meter.

[Voor 4% gewijzigd door Only op 20-05-2011 11:04]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Znorkus
Goed punt, 7.5m hdmi-kabel is wellicht ook genoeg. Ik meet het 's ff uit. Goeie tip.
V700 komt dan idd weer in zicht: als 't echt niks uitmaakt qua garantie...

Wat denk je dat een mooi staand scherm is? Ik beklopte mijn plafond, en dat kan denk ik echt geen scherm hebben, dan moet ik echt gaan klussen en daar heb ik geen tijd voor. Budget: liefst niet boven de 100 euro, 120-130 is echt max.
Moet een beetje passen bij de kwaliteit van de beamer. Ik ga dr alleen 's avnds films op kijken, geen overdag fotosessies oid.

[Voor 19% gewijzigd door Znorkus op 20-05-2011 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
10m kabel kan zonder problemen. Zelfs 15m kan je wel overbruggen met een high-end kabel. Echter is een kabel van 7.5m wel een beter idee.

Volgensmij volstaat het door jouw gekozen scherm gewoon, IIG wel als je iets wilt hebben wat snel op te bergen is. Maar een scherm wat je aan de muur/plafond vast kan maken is wel erg handig. En om even 2 gaatjes in de muur te boren hoef je ook geen topklusser voor te zijn ;) .

• Only
  • Niet online
Ik weet niet hoe jouw plafond is, maar ik kon het scherm ook niet aan de muur vastmaken (zwak muurtje), maar vrijwel elk plafond heeft aan de rand wel balken zitten, mijne zaten afwerklatten op waardoor ik het zeker wist, en daaraan vast heb ik ogen gemaakt (5 euries gamma). Zit echt muurvast, en middels een haak kan ik het scherm eraan klikken en mocht het nodig zijn makkelijk eraf klikken.

• Znorkus
Gaaf opgelost, ziet er degelijk uit! Tof ook met de speakers erbij aan de muur.
Ik heb alleen niet de mogelijkheid om het scherm tegen de muur aan te hangen: het scherm moet vanwege de bank die niet verplaatst kan worden midden in de kamer komen:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
X___________________________X
X_____________o_____________X
X___________________________X
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Vandaar dat ik de muren niet kan benutten. Ik moet een ding op poten hebben.

Dit setje lijkt me op dit moment erg aantrekkelijk:
http://www.redcoon.nl/ind...cer_eMachines_V700_Set_3/
Wat denken jullie: is dat setje nice? Of is dat scherm ruk?

Net gechat met Redcoon: en medewerker zegt dat garantie van emachines v700 en Acer h5360 exact gelijk is: allebei 1 jaar.

[Voor 127% gewijzigd door Znorkus op 21-05-2011 13:24]

• Only
  • Niet online
Hoever van het scherm ga je zitten? 203x203 kun je ook 16-9 gebruiken in principe, je hebt dan alleen aan de bovenkant wit vlak zitten, niet ideaal maar valt prima mee te leven hoor. Ik zit denk ik op 320 cm van het schem af en de mijne is dan ook 2 meter, dat is best wel huge hoor, met 180 zou ik denk ook wel kunnen leven hoor! Maar de sleutel ligt daarbij natuurlijk hoever je er vanaf zit.
Plafondhouder weet ik niet veel van, de mijne staat op een kast :P Weet wel dat ze idd prijzig waren..
Even een korte zoektochtje bij google kom ik al uit bij http://www.allekabels.nl/ophangbeugels/beamer_beugels.html
Staan stukje naar beneden plafondbeugels van rond de 25 euro, lijkt me dan misschien wel iets voor jou?

Edit: Garantie van 1 jaar zeggen winkels wel vaker, in nederland is het echter zo dat de wet 2 jaar voorschrijft.

[Voor 7% gewijzigd door Only op 21-05-2011 13:32]

• Znorkus
Hoever van 't scherm: nouja: wat prettig aanvoelt. Ik denk zo een metertje of 3? D'r is ook wel ruimte voor 4 meter hoor, of zelfs 5.
Ben wel geneigd om met die 180x180 accoord te gaan ja. Da's al best wel huge hehe, heb ff een groot laken hier op die afmetingen gevouwen. Yay! :D

thx voor link ophangbeugels: ik bespaar dan idd 20-25 euro. Echter, redcoon geeft die set-korting, en dan maakt het dus weer weinig uit. En ik heb dan het voordeel dat de gasten van die winkel een juiste beugel hebben uitgekozen waarvan ik zeker weet dattie past.

Kwam overigesns uit op dit kabeltje:
pricewatch: Konig HDMI 1.4 Kabel, 7,5m
Als ik zo naar de prijzen kijk betaal je een paar tientjes voor die 90-graden dinges. Ik zou niet weten waarom ik dat nodig heb (zal wel zijn om je plasma helemaal op de muur te kunnen schroeven).

ff meten of 7.5 genoeg is ;-)

• Znorkus
En die beamer zelf komt dan in feite boven mijn hoofd te zitten, aan het plafond. Op zo'n beetje dezelfde afstand van het scherm als de bank, misschien iets dichterbij. Dat betekent wel dat dat ding aardig naar beneden moet schijnen. Mijn plafond is 2m70 hoog, ik kan er net bij als ik spring. Ik tekende het even uit. en als de onderkant vh scherm dan op 70cm van de grond staat (lijkt me wel comfortabel kijken, veel hoger moet hij niet denk ik) moet de beamer toch in een hoek van 45graden omlaag schijnen. Da's geen probleem?
Fuck ik weet zo weinig van projectie!

• Only
  • Niet online
Znorkus schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:38:
Hoever van 't scherm: nouja: wat prettig aanvoelt. Ik denk zo een metertje of 3? D'r is ook wel ruimte voor 4 meter hoor, of zelfs 5.
Ben wel geneigd om met die 180x180 accoord te gaan ja. Da's al best wel huge hehe, heb ff een groot laken hier op die afmetingen gevouwen. Yay! :D

thx voor link ophangbeugels: ik bespaar dan idd 20-25 euro. Echter, redcoon geeft die set-korting, en dan maakt het dus weer weinig uit. En ik heb dan het voordeel dat de gasten van die winkel een juiste beugel hebben uitgekozen waarvan ik zeker weet dattie past.

Kwam overigesns uit op dit kabeltje:
pricewatch: Konig HDMI 1.4 Kabel, 7,5m
Als ik zo naar de prijzen kijk betaal je een paar tientjes voor die 90-graden dinges. Ik zou niet weten waarom ik dat nodig heb (zal wel zijn om je plasma helemaal op de muur te kunnen schroeven).

ff meten of 7.5 genoeg is ;-)
Als het niet lukt moet je je apparatuur maar wat dichter naar de beamer zetten ;)
Maar opzich vliegt de kabel erdoorheen..had ook al 25 meter speakerkabel nodig voor een kamer van 300x360..

• Znorkus
Wow ja. Als je het idd netjes langs de plinten etc wil wegleggen gaat het idd hard.
's ff kloten met' t meetlint.
Echt super dat je ff meedenkt. Scheelt me ZO veel tijd.

[Voor 19% gewijzigd door Znorkus op 21-05-2011 13:47]

• Only
  • Niet online
Znorkus schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:44:
En die beamer zelf komt dan in feite boven mijn hoofd te zitten, aan het plafond. Op zo'n beetje dezelfde afstand van het scherm als de bank, misschien iets dichterbij. Dat betekent wel dat dat ding aardig naar beneden moet schijnen. Mijn plafond is 2m70 hoog, ik kan er net bij als ik spring. Ik tekende het even uit. en als de onderkant vh scherm dan op 70cm van de grond staat (lijkt me wel comfortabel kijken, veel hoger moet hij niet denk ik) moet de beamer toch in een hoek van 45graden omlaag schijnen. Da's geen probleem?
Fuck ik weet zo weinig van projectie!
Misschien heb je hier trouwens nog wat aan?
http://www.acer.nl/ac/nl/...cer-projection-calculator
Is om te berekenen met afstand en dergelijke voor die 5360, wel even jouw model dan aanklikken!
Want je moet natuurlijk wel opletten dat teveel afstand tussen scherm en beamer dat het beeld te groot word en je hem niet passend krijgt :P

[Voor 9% gewijzigd door Only op 21-05-2011 14:00]

• Znorkus
Opgemeten: kom idd op precies 10 meter uit, dan moeten de kabels wel schuin lopen achter de boekenkast, anders is 't 11m30 ;-)
pricewatch: Konig HDMI 1.4 Kabel, 15m
pricewatch: König HDMI 1.4 kabel 10m 90 graden
die van 15 meter (zonder 90 graden ding) is 20 euro goedkoper.
Zou eigenlijk een 10m willen hebben zonder 90graden ding.

Zoals deze:
pricewatch: ICIDU HDMI Audio/Video Cable 10m

Of deze: mooi wit ;-)
http://www.allekabels.nl/...4-kabel-(high-speed).html

Geen idee van al die specs (Delock high quality, OFC aders...), er gaat toch geen audio doorheen. Maakt 't wat uit denk je, 20 of 40 euri?

thx voor de link van acer trouwens: de H5360 staat er niet tussen, maar bij een schermbreedte van 178cm lijkt 't erop dat hij op 2.9m afstand moet staan. Datlijkt goed uit te komen in mijn kamer. De beamer komt op een vaste positie (kan ik niet kiezen, ik gebruik de plafondlamp-plek: daar is mijn plafond sterk + er is stroom), en het scherm zet ik dan gewoon op de gewenste positie neer.

Cool hoor.
Ik ga 't spul maar 's bestellen denk ik.

[Voor 59% gewijzigd door Znorkus op 21-05-2011 14:24]

• Znorkus
K thx allen, Only in het bijzonder ;-)

Uiteindelijk aangeschaft:

HMDI kabel: Delock High Quality, 10 meter:

DVI kabel: Delock, 1.8 meter:
http://www.allekabels.nl/...15/1083562/DVI-Kabel.html

En dus een set-aanbieding van Redcoon:
Met daarin:
E-machines V700 beamer:
Vogel VPC545 plafondbeugel (ga ervanuit dat dat past op die beamer)
http://www.vogels.com/web...PROJ-CEILING-SUPPORTB.htm
En een 180*180cm Basiclux staand statief:
http://www.redcoon.nl/ind...Statief_BasicLux_180x180/

Dat tezamen lijkt mij een fatsoenlijk budgetvriendelijk beamersetje.
Op de wenslijst voor een audio-upgrade van dit alles: een mooi Logitech 5.1 speakersetje ;-)
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Alles tezamen 720 euro inclusief bestelkosten. En ik dacht dat "o leuk een beamer is maar 460 euro" ;) Daar komt dus even 250 euro bij voor accessoires. Enfin, lekker films knallen volgend weekend :D

[Voor 228% gewijzigd door Znorkus op 21-05-2011 15:21]

• Only
  • Niet online
Znorkus schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:29:
K thx allen, Only in het bijzonder ;-)

Uiteindelijk aangeschaft:

HMDI kabel: Delock High Quality, 10 meter:

DVI kabel: Delock, 1.8 meter:
http://www.allekabels.nl/...15/1083562/DVI-Kabel.html

En dus een set-aanbieding van Redcoon:
Met daarin:
E-machines V700 beamer:
Vogel VPC545 plafondbeugel (ga ervanuit dat dat past op die beamer)
http://www.vogels.com/web...PROJ-CEILING-SUPPORTB.htm
En een 180*180cm Basiclux staand statief:
http://www.redcoon.nl/ind...Statief_BasicLux_180x180/

Dat tezamen lijkt mij een fatsoenlijk budgetvriendelijk beamersetje.
Op de wenslijst voor een audio-upgrade van dit alles: een mooi Logitech 5.1 speakersetje ;-)
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital

Alles tezamen 720 euro inclusief bestelkosten. En ik dacht dat "o leuk een beamer is maar 460 euro" ;) Daar komt dus even 250 euro bij voor accessoires. Enfin, lekker films knallen volgend weekend :D
Je krijgt er vast geen spijt van!
En als alles staat wel even foto's posten hier:
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 44
Daar staat mijn set overigens ook tussen!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee