Toon posts:

LG homecinema, geen geluid via optisch zowel tv als ps3

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 343391

Topicstarter
Ik hoop dat iemand me kan helpen want heb zo onderhand alles al geprobeerd en raak een beetje gefrustreerd dat het niet werkt.

Ik sinds vorige week een LG (HB45e) homecinema aangeschaft. Deze heeft 1 hdmi out en 2 optical in. Nu werkt het geluid perfect wanneer ik een bluray afspeel maar het geluid werkt niet wanneer ik een programma op tv over de speakers wil laten lopen. Ook de PS3 krijg ik niet over de speakers van de homecinema.

Ik heb beide aangesloten via een optische kabel. Deze kabel werkt goed (wanneer in tv of PS3 komt een een rood licht uit de kabel). Dat wil dus zeggen dat de kabel niet kapot is en mijn optische uitgangen van de tv en de ps3 ook niet. Maar de homecinema geeft aan dat ik de optische kabel moet aansluiten. Ik heb beide ingangen geprobeerd van de homecinema en bij beide geeft hij deze opmerking.

De instellingen van de PS3 heb ik aangepast zodat het geluid over de homecinema moet lopen. Meerdere topics al gelezen hierover en die instellingen staan gewoon goed.

Heeft iemand dit ook gehad en weet waar het aan kan liggen? Ik ben onderhand een beetje radeloos... |:(

Thx!

Gr. Maarten

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Anyone?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:44
Connect the optical output jack of your
component into the OPTICAL IN 1/2 jacks on
the unit. And then select the [OPTICAL] option
by pressing RADIO&INPUT and ENTER ( ).

Topicstarter
Zo staat het exact in de handleiding ja. Maar dat werkt dus niet...

Er komt wel rood licht uit de kabel wanneer deze in de tv of de PS3 zit. Wil dit ook zeggen dat de instellingen in ieder geval goed staan van de PS3 om geluid door te sturen? Want als dat zo is, kan het niet anders of de homecinema is kapot bij de optical ingangen...??

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee