• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 23:47
Ik heb twee dagen mijn nieuwe systeem in elkaar gezet, met de volgende specs:

Corsair Obsidian 650D
i7 2600k
Corsair H60
Asus Sabertooth P67
8GB Corsair Vengeance 1600C9
OCZ Vertex 3 120GB
2x Samsung Spinpoint 1TB
2x Sapphire 5850 Xtreme
Corsair AX750

Nu heb ik de 200mm fan aan de bovenkant vervangen door 2 Noiseblocker 140mm fans en de standaard rear exhaust vervangen voor 2x Noiseblocker 120mm in push pull voor de H60. Aan de voorkant heb ik de 200mm standaard fan wel laten zitten. Vervolgens heb ik de 140mm fans en de 200mm fan aangesloten op de fan controller (welke stroom krijgt van een molex uit mijn PSU), maar de fans willen onder geen beding gaan draaien, niet op low, medium of high speed. Ik heb op internet gezocht maar ik kan nergens mensen vinden die hetzelfde probleem hebben.

Het volgende heb ik zelf al geprobeerd:

- Alle fans van de fancontroller afgehaald en alleen een originele fan laten zitten.
- Fans op het moederbord aansluiten om te kijken of ze zelf wel werken.
- Fancontroller aangesloten op een andere molex connector.
- Fancontroller aangesloten op een andere PSU kabel met molex connectors.
- PSU kabel in een andere aansluiting op mijn PSU gestopt.
- Een andere fan dan de standaard en gemonteerde fans aangesloten op de fancontroller.

Heeft iemand hier misschien een idee wat te doen?

[Voor 21% gewijzigd door rickjehh op 20-05-2011 10:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Lijkt me handig dat je gaat testen. Sluit de fans eens aan zonder de fancontroller, draaien ze dan wel? Dan weet je dat het niet aan de fans ligt, maar eerder bij de controller. Doen andere fans het wel op de controller, kijk dan eens naar de aansluitingen van de fans (3 of 4 pin). Het kan natuurlijk ook dat de fancontroller geen stroom krijgt van de molex aansluiting of dat er ergens een kabelbreuk is. Afijn, genoeg om even na te lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickjehh
KeDeShCh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:31:
Lijkt me handig dat je gaat testen. Sluit de fans eens aan zonder de fancontroller, draaien ze dan wel? Dan weet je dat het niet aan de fans ligt, maar eerder bij de controller. Doen andere fans het wel op de controller, kijk dan eens naar de aansluitingen van de fans (3 of 4 pin). Het kan natuurlijk ook dat de fancontroller geen stroom krijgt van de molex aansluiting of dat er ergens een kabelbreuk is. Afijn, genoeg om even na te lopen.
Allemaal al gedaan. Heb alle fans er afgehaald en 1 fan aangesloten laten zitten: geen resultaat. Daarna de fans aangesloten op het moederbord en toen gingen ze ineens draaien, dus dat het probleem bij de fans ligt heb ik al uitgesloten. Heb een andere fan aangesloten op de fancontroller: geen resultaat. Ik heb een andere molex aansluiting geprobeerd en ook een andere PSU kabel: geen resultaat.

Ik zou hier natuurlijk geen draadje openen als ik al die dingen niet al getest had, maar dank voor je input :) Tevens zijn de aansluitingen van zowel de fans als de fancontroller allemaal 3-pins.

[Voor 4% gewijzigd door rickjehh op 20-05-2011 10:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:11

Pixeltje

Woo-woohoo!

rickjehh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Allemaal al gedaan. Heb alle fans er afgehaald en 1 fan aangesloten laten zitten: geen resultaat. Daarna de fans aangesloten op het moederbord en toen gingen ze ineens draaien, dus dat het probleem bij de fans ligt heb ik al uitgesloten. Heb een andere fan aangesloten op de fancontroller: geen resultaat. Ik heb een andere molex aansluiting geprobeerd en ook een andere PSU kabel: geen resultaat.

Ik zou hier natuurlijk geen draadje openen als ik al die dingen niet al getest had, maar dank voor je input :) Tevens zijn de aansluitingen van zowel de fans als de fancontroller allemaal 3-pins.
Heb je het ook geprobeerd met de originele fans? Kijk eens of die wel willen draaien op de controller? Zo niet, dan controller RMA sturen, doen ze niet zo moelijk over denk ik?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickjehh
Pixeltje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:33:
[...]

Heb je het ook geprobeerd met de originele fans? Kijk eens of die wel willen draaien op de controller? Zo niet, dan controller RMA sturen, doen ze niet zo moelijk over denk ik?
Ik heb inderdaad ook geprobeerd met alleen de originele fans te draaien. Ik heb de 2 140mm noiseblockers er afgehaald en alleen de originele 200mm corsair front-intake fan laten zitten, helaas zonder resultaat.

Nouja, het probleem met RMA sturen is dat ik de hele kast RMA moet sturen omdat het een geïntegreerde fancontroller is. En aangezien ik net al mijn hardware erin heb zitten ben ik daar niet zo happig op eigenlijk, maar misschien zit er niets anders op...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
[...]

Dan had het wel handig geweest om dat even te melden. Het schiet niet echt op om advies te geven wat al uitgeprobeerd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
[...]Ik zou hier natuurlijk geen draadje openen als ik al die dingen niet al getest had, maar dank voor je input :) Tevens zijn de aansluitingen van zowel de fans als de fancontroller allemaal 3-pins.
Als je dat nou ook even vermeld in je TS, dan hoeft men daar ook niet meer naar te vragen... tis altijd handig om te beginnen met te vermelden wat je zelf al geprobeerd hebt,

Ik ben overigens niet bekend met die fancontroller, maar is dat niet gewoon een regelbaar weerstandje, een simpel 'analoog' draaiknopje? Daar gaat en kan meestal vrij weinig aan kapot... mijn vermoeden is toch om de bijvoorbeeld de connector en/of kabeltjes van de fancontroller nog eens goed na te lopen. Zie je alle pinnetjes nog goed zitten, misschien is er eentje naar binnen gedrukt oid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickjehh
MicGlou schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:46:
[...]

Als je dat nou ook even vermeld in je TS, dan hoeft men daar ook niet meer naar te vragen... tis altijd handig om te beginnen met te vermelden wat je zelf al geprobeerd hebt,

Ik ben overigens niet bekend met die fancontroller, maar is dat niet gewoon een regelbaar weerstandje, een simpel 'analoog' draaiknopje? Daar gaat en kan meestal vrij weinig aan kapot... mijn vermoeden is toch om de bijvoorbeeld de connector en/of kabeltjes van de fancontroller nog eens goed na te lopen. Zie je alle pinnetjes nog goed zitten, misschien is er eentje naar binnen gedrukt oid?
Jullie hebben gelijk, dat had ik er even bij moeten vermelden, mijn exuses. Het is idd een weerstandje met 3 standen: low, medium en high. Ik vind het ook zo gek dat er iets aan kapot kan gaan, zoveel kan er niet mis mee zijn eigenlijk.

Ik heb de originele fan van corsair geprobeerd op alle connectors van de fancontroller, zonder resultaat. Mijn gevoel is dat de molex aansluiting van de fancontroller zelf stuk is waardoor hij geen stroom krijgt en de fans dus automatisch ook niet. Maar dat weet ik niet zeker en ik weet niet hoe ik dat zou moeten testen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
rickjehh schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:51:
[...]
Ik heb de originele fan van corsair geprobeerd aan alle connectors van de fancontroller, zonder resultaat. Mijn gevoel is dat de molex aansluiting van de fancontroller zelf stuk is waardoor hij geen stroom krijgt en de fans dus automatisch ook niet. Maar dat weet ik niet zeker en ik weet niet hoe ik dat zou moeten testen..
Dat kun je testen door een voltmeter erbij te nemen en logischerwijze de gesoldeerde aansluitingen van die molex af te gaan op zoek naar een voltage. Wel zien dat je de fancontroller hebt aangesloten natuurlijk. Als je hier geen resultaat bij hebt kun je andere aansluitingen testen.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rickjehh
Inmiddels getest met een voltmeter en het blijkt inderdaad de fancontroller te zijn die stuk is. Heb de molex kabel getest en deze gaf mij 7.24 volt. Daarna nog een andere molex kabel getest en ook deze gaf 7.24 volt. Heb inmiddels Corsair Technical Support gemaild en zij hebben gereageerd dat ze mij een vervangend frontpanel gaan sturen om het probleem op te lossen.

Erg netjes moet ik zeggen, had binnen 2 uur reactie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee