Toon posts:

Asus P2B en AGP Divider ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ja. Ik heb een Asus P2B. Ik wil mijn PIII450 overklokken. Iedereen loopt altijd te ouwehoeren over die AGP Divider Maar:
- Eerst zat er een 266 in -> 66 mhz bus
- Nu een PIII450 -> 100 mhz bus
- Dadelijk ???

maarre waar is die AGP bus dan van afhankelijk. Als die 1-op-1 draait of 2/3 dan is dat altijd nog lager dan die 100mhz verhalen die je hoort. Dus wat kan/moet ik doen om dit bordje even een tikkie te geven :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Hij draait op 1/2 of 2/3 van je bussnelheid. Alleen, als je er nu een coppermine op 133 Mhz in gooit, dan draait je agp op 133*(2/3)=89 Mhz terwijl hij eigenlijk voor 66 Mhz bedoelt is. Als je nog hoger gaat dan 133 dan wordt dat natuurlijk nog hoger.

Verwijderd

Topicstarter
als ie op 1/2 draait van mijn FSB dan was het eerst 66mhz/0.5 = 33mhz(wel erg laag) en als het 2/3 zou zijn draaide mijn agp bus met de 266 op 22 mhz !!!

Nu met die 100 zou het dan 50 of 33 zijn. Maar hoe weet je nu of het 1/2, 1-1 of 2/3 is.

Verwijderd

Op alle BX borden heb je slechts 2 mogelijkheden, 1/1 x FSB (in het geval van 66 mhz FSB) of 2/3 x FSB (dat geeft dus dat de AGP bus weer op 66mhz draait)

dus als je 133 FSB draait, komt de AGP iop 87,?? mhz uit.

Dit geldt voor alle BX borden, dus ook voor de p2b

Verwijderd

Topicstarter
Maar past ie dit zelf aan , want er zit geen jumper op mijn P2B om dit te regelen :(

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Dom dom dom die 1/2 moet natuurlijk gewoon 1/1 zijn, 't was laat dit weekend. :) Die 1/2 is er alleen op nieuwe bordjes.

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

De jumper zit als het goed is net is boven je bussnelheid jumpers.

Hoe heb jij je multiepl. staan? Ik draai met een p2b 350 op 400. Nu wil ik hoger m'n bus wil wel maar mijn multiepl niet?

HELP

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:08
Niet op alle P2B's zit een jumper. Ik heb een bord van revisie 1.02 en bij dit bord regelt hij het allemaal automatisch.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een van de eerste revisies van de P2B..was toen net nieuw...in mijn boekje (roze van kleur, latere zijn zwart)

Er staat niets in over AGP en hoe je dit kan regelen. Maar voor de goede orde. Als die 1-op-1 draait was het eerst 66mhz en nu 100mhz....dat gaat geloof ik niet....maar hoe weet je het nu of die het automatisch doet ?

ps waar zie je je revisie staan

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:08
Revisie staat op het moederbord ergens tussen de PCI sloten.
Als het mobo een busspeed van 100 MHz detecteert, dan gaat ie over op 2/3 AGP. Bij een bus van 66 MHz dan gaat ie automagisch over op 1/1 AGP. Ga je overklokken (+100 MHz), dan blijft ie gewoon op 2/3 AGP staan. De AGP bus gaat dan naar +66 MHz.
Het jumpertje zit er alleen maar om een AGP divider te forceren.
Pagina: 1