Toon posts:

Logitech Z-5500 Probleem: Right Front wordt overgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 381927

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ben al vanaf vanmiddag 1 uur bezig om dit probleem op te lossen, maar ik kom er simpelweg niet achter.
Ik heb dus een nieuwe Logitech Z-5500 gekocht vandaag. Ik heb 'm op m'n pc aangesloten via de mini-jacks.

Ik dacht dat alles prima werkte, totdat me opviel dat uit de Right Front speaker geen geluid kwam.
Eerst dacht ik dat het aan mijn bron lag, maar ook daar lag het niet aan. Heb van alles geprobeerd,
mp3'tjes, mkv's, youtube video's etc. maar geen geluid. Ook na alle instellingen en effecten bij langs gelopen
te hebben werd ik nog niets wijzer.

Vervolgens heb ik mijn audio drivers maar een geupdate; geen effect. Maar nu het vreemde:
Wanneer ik de speakers test via Windows en via de Realtek HD Audio configuratie (elke speakers
een apart geluidje) slaat hij de Right Front speaker over! Er komt 2x een testgeluid in de Left Front
speaker, terwijl volgens het Realtek programma wel degelijk uit de Right Front moet komen. Ook bij het
testen via Windows zelf gebeurt dit.

Maar om het verhaal nog complexer te maken, wanneer ik op het knopje 'test' druk op de remote
van de Z-5500, komt er WEL geluid uit de Right Front!

Het ligt dus niet aan de speaker zelf dunkt mij. Dit ook omdat wanneer ik de Right Front speaker
op de Left Front ingang aansluit, gebeurd precies hetzelfde, maar dan andersom! 2 testgeluiden
achter elkaar uit dezelfde speaker, en uit 1 helemaar niets!

Ik ben serieus radeloos en hoop dat ik hier geholpen kan worden! :P Als er meer informatie
nodig is meld het alsjeblieft, dan zorg ik dat het hier zo snel mogelijk komt te staan.

Denny

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 381927 op 19-05-2011 20:50]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En wat als je je speakerset digitaal aansluit (dus via coax of optisch)?

Check daarnaast even of alle kabels er volledig in zitten (diep genoeg). Eventueel kan je ook nog controleren of de balans instelling goed staat (en niet all the way naar links dus). Andere mogelijkheid is een mp3 speler of iets rechtstreeks op de aansluiting aan te sluiten zodat je geluid niet van de pc maar van de mp3 speler komt zodat je die kan uitsluiten.

Zo even wat mogelijkheden, probeer er een aantal :)

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:51

kraats

Ik rol

Ik gok dat het stekkertje van left-right-front er inderdaad niet helemaal inzit en je zo beide signalen op één speaker krijgt.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Topicstarter
Heb even wat geprobeerd. Geluid via de optische kabel (van ziggo tuner naar z-5500) werkt
goed volgens mij. Heb geluid uit de Left Front, Center en Right Front. Dat lijkt me te kloppen
als je tv kijkt ofniet?

Daarbij heb ik ook een coax kabel aangesloten van de z-5500 console naar mijn PC (oranje ingang?)
maar dan krijg ik: No Digital Signal te zien...

• spone
  • Niet online
Digitale uitgang op pc is vaak een apart uitvoerdevice. Dus je hebt speakers en je hebt digital out/spdif.

Wat kraats ook zegt, check de stekkertjes, en probeer analoog even met een mp3 speler. Dan kan een defect aan de speakerset/aansluitingen erop worden uitgesloten.

Topicstarter
spone schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:08:
Digitale uitgang op pc is vaak een apart uitvoerdevice. Dus je hebt speakers en je hebt digital out/spdif.
Die vat ik niet helemaal. Hoe krijg ik dit dan werkend? Heb de kabel aangesloten, maar
geen pop-up gezien dat de computer iets heeft herkend?
Wat kraats ook zegt, check de stekkertjes, en probeer analoog even met een mp3 speler. Dan kan een defect aan de speakerset/aansluitingen erop worden uitgesloten.
Doordat de Right Front via de optische kabel wel werkt, kan ik wel stellen dat de stekkertjes
goed zijn aangesloten toch? Anders zou ik helemaal geen geluid horen lijkt mij.

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 07:31

appel22

WouterHietbrink.com

Anoniem: 381927 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:13:
[...]

Die vat ik niet helemaal. Hoe krijg ik dit dan werkend? Heb de kabel aangesloten, maar
geen pop-up gezien dat de computer iets heeft herkend?
Hij zegt vaak ook niet van herkend blabla..

Speakertje onderin je scherm, rechtermuisknop "playback devices" en dan staan er 2
1 Speakers
2 Digital Output

zet je digital output op standaard, restart je je muziek prog en dan stuurt ie geluid uit.. of het ook met optic of coax is. Zowiezo als mogelijk is altijd digitaal doen geluid klinkt 10x beter !

Inventaris | WhatPulse

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
dan zou het dus aan de kabel voor front l/r moeten liggen, of aan je pc?
wissel de kabels voor voor en achter even om en kijk of dat helpt.

• spone
  • Niet online
Anoniem: 381927 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:13:
[...]
Doordat de Right Front via de optische kabel wel werkt, kan ik wel stellen dat de stekkertjes
goed zijn aangesloten toch? Anders zou ik helemaal geen geluid horen lijkt mij.
Ik doel niet op de stekkertjes van de speakers achterop de subwoofer (bij mij zijn het overigens draadjes, maar dat terzijde), maar op de analoge aansluitingen achterop de control pod (stereo 1, 2, 3) :)

Topicstarter
appel22 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:17:
[...]

Hij zegt vaak ook niet van herkend blabla..

Speakertje onderin je scherm, rechtermuisknop "playback devices" en dan staan er 2
1 Speakers
2 Digital Output

zet je digital output op standaard, restart je je muziek prog en dan stuurt ie geluid uit.. of het ook met optic of coax is. Zowiezo als mogelijk is altijd digitaal doen geluid klinkt 10x beter !
Werkt! Heb precies gedaan zoals je zei en nu komt er wel degelijk geluid uit de Right Front.
Volgens mij is het probleem dan opgelost lijkt mij? Of heb je met coax beperkingen die je met
de mini-jacks niet hebt? Lijkt me niet toch.
spone schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:22:
[...]

Ik doel niet op de stekkertjes van de speakers achterop de subwoofer (bij mij zijn het overigens draadjes, maar dat terzijde), maar op de analoge aansluitingen achterop de control pod (stereo 1, 2, 3) :)
Coax werkt dus wel, mini-jacks niet. Kan ik dus stellen dat het daar aan schort. Ligt dus aan de analoge
ingangen van de control-pod of de ingangen van mijn pc. Heb zo 1-2-3 niet iets om dat te testen, maar
dat zal ik morgen dan doen. Ik ben vooralsnog gered zo!

Bedankt voor de snelle reacties, super. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 07:31

appel22

WouterHietbrink.com

Anoniem: 381927 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:26:
[...]

Werkt! Heb precies gedaan zoals je zei en nu komt er wel degelijk geluid uit de Right Front.
Volgens mij is het probleem dan opgelost lijkt mij? Of heb je met coax beperkingen die je met
de mini-jacks niet hebt? Lijkt me niet toch.

[...]

Coax werkt dus wel, mini-jacks niet. Kan ik dus stellen dat het daar aan schort. Ligt dus aan de analoge
ingangen van de control-pod of de ingangen van mijn pc. Heb zo 1-2-3 niet iets om dat te testen, maar
dat zal ik morgen dan doen. Ik ben vooralsnog gered zo!

Bedankt voor de snelle reacties, super. _/-\o_
Je hebt juist beperkingen met de jack plugjes,

bij de digitale aansluiting van nu kun je ook films met DTS en Dolby kijken dit wordt ook doorgestuurd mkv bestandjes whatsoever! houden zo :P

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Let wel dat je in games geen standaard surround hebt als je een set aansluit via de digitale uitgang van de PC. Wil je dat wel dan zal je geluidskaart Dolby Digital Live en/of DTS Connect moeten ondersteunen. Deze maken on-the-fly surround welke dan digitaal naar de Z-5500 kan worden gestuurd. Met analoog aansluiten is dat niet nodig. Dus digitaal aansluiten is niet altijd beter.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:13:
Let wel dat je in games geen standaard surround hebt als je een set aansluit via de digitale uitgang van de PC. Wil je dat wel dan zal je geluidskaart Dolby Digital Live en/of DTS Connect moeten ondersteunen. Deze maken on-the-fly surround welke dan digitaal naar de Z-5500 kan worden gestuurd. Met analoog aansluiten is dat niet nodig. Dus digitaal aansluiten is niet altijd beter.
Hmm oké, ik speel verder weinig games op m'n pc, dus dat is niet zo'n probleem. Enige waar ik
nog mee zit zijn de beperkte aansluitingen. Mijn tv tuner is aangesloten met coax kabel, alleen
mijn Xbox wil ik eigenlijk ook met coax aansluiten. Probleem is dat er maar 1 aansluting daarvan
is. Bestaat hier een switch voor? Iemand een aanrader? Splitten is met geluid nooit een goed idee
als ik het hier zo een beetje volg, dus een switch zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Hoe wil jij de XBox aansluiten via digitale coax? De XBox heeft een optische aansluiting. Er zijn overigens wel converters van digitale coax naar optische toslink en andersom. Voor optische toslink zijn ook schakelaars te vinden: drie inputs naar één output. Zodat je dus drie apparaten op een Z-5500 aan kan sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Aii mijn fout. Haal ze steeds door elkaar, maar ik bedoel natuurlijk optisch. Heb mijn tuner optisch aangesloten en mijn pc met coax. Ik zoek dus een switch voor optische kabels. Nog aanraders toevallig?

Kom deze best veel tegen: http://www.allekabels.nl/.../Optische-Schakelaar.html

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 381927 op 20-05-2011 17:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee