Toon posts:

VPN Met fritzbox 7340 en de Galacy ACE

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 167472

Topicstarter
Ik heb voor mijn volgende vraagstuk al eerder geplaatst op de Samsung Galaxy Ace topic Daar kreeg ik te horen dat er het beste aan doe om het hier te plaatsen.

N.a.v. alle media aandacht rondom DPI bij KPN en Vodafone, wil ik nu graag een VPN verbinding opzetten tussen mijn Samsung Galaxy Ace en mijn Frtizbox 7340WL. Zo hoop ik weer een beetje privacy te krijgen bij de grote telcoreuzen. Noem mij maar paranoïde, maar ik hecht echt veel aan mijn privacy.

De Fritzbox 7340 met Firmware-Version 99.04.90 heeft de mogelijkheid om een VPN verbinding tot stand te brengen. Een VPN verbinding opzetten voor je laptop gaat heel makkelijk. Daarvoor heeft AVM een Tool gemaakt waarmee je vrij makkelijk een prima werkende VPN verbinding tot stand kan brengen met je pc of laptop naar je fritz.

Bij het googlen naar de opzet om het met je Samsung Galaxy ace mee aan de praat te krijgen, wordt al snel duidelijk dat de configs (wat de fritzvpn maakt) niet gaat werken met de ACE. Al veel over gelezen, maar ik kom er maar niet uit. Er wordt hier en daar ook gesproken over een tun.ko bestand die je in /system van je telefoon moet vrotten, omdat hij anders helemaal niet eens een VPN slikt.

Een goede heldere howto heb ik helaas tot nu toe niet kunnen vinden. Hebben jullie hier (hopelijk) wat meer ervaring in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 13:29
Heb sinds 4 weken de Galaxy Ace en ben zeer tevreden. Heb inmiddels vele app geinstalleerd en alles werkt vlekkeloos tot aan de SMB-server, Dropbox sync en Paw webserver aan toe !

Voor het instellen van een vpn verbinding ga je naar netwerkinstellingen daar kun je kiezen wat voor soort vpn je wilt toevoegen en dat is natuurlijk afhankelijk van de settings in je fritzdoos...

In principe zou dit in 10 min gefixet moeten zijn als je verstand van zaken hebt 8) .

suc6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
intraxi schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:44:
In principe zou dit in 10 min gefixet moeten zijn als je verstand van zaken hebt 8) .
Totdat je merkt dat AVM (fabrikant van de Fritzboxen) het een tof idee vond om een proprietary VPN-protocol te gebruiken. Het heeft geloof ik iets weg van IPSec voor zover ik kon vinden, maar het is niet compatible met de gangbare protocollen naar mijn weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intraxi
Osiris schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:46:
[...]

Totdat je merkt dat AVM (fabrikant van de Fritzboxen) het een tof idee vond om een proprietary VPN-protocol te gebruiken. Het heeft geloof ik iets weg van IPSec voor zover ik kon vinden, maar het is niet compatible met de gangbare protocollen naar mijn weten.
dat wist ik niet (gebruik geen fritzdoos) dus das dan pech... :'(
misschien kun je dan openVPN draaien op dat router-doosie (geht anscheinend ! http://how2portal.net/com...,22/limit,1/limitstart,2/) zoals ik doe.. of beetje lappen, zodat meneer Fritz een Android client app voor zijn klantjes gaat ontwikkelen...of zelf doen... :9

[Voor 25% gewijzigd door intraxi op 22-05-2011 23:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 167472

Topicstarter
intraxi schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:46:
[...]

dat wist ik niet (gebruik geen fritzdoos) dus das dan pech... :'(
misschien kun je dan openVPN draaien op dat router-doosie (geht anscheinend ! http://how2portal.net/com...,22/limit,1/limitstart,2/) zoals ik doe.. of beetje lappen, zodat meneer Fritz een Android client app voor zijn klantjes gaat ontwikkelen...of zelf doen... :9
Dat had ik in de eerste instantie ook gedacht..... echter moet er hier en daar toch nog wat modificaties worden gedaan wil dat werken. Het vrijwel belangrijkste onderdeel is het tun.ko bestand (tunnel configuratie bestand) die je d.m.v. root in /system/xbin moet stoppen via de shell. Dat heb ik geprobeerd, maar wat blijkt?
De map /syste/xbin is comleet vol. Hier en daar bestanden weghalen gaat ook niet :S
Kortom, tun.ko bestand in de telefoon krijgen gaat nog een lastige klus worden. Bedenk wel dat mijn foon een stock ROM heeft met root. Dus naar alle waarschijnlijkheid zal Samsung wel voor gezorgd hebben dat ik niet zomaar wijzigingen kan aanbrengen in /system/xbin

Achteraf gezien wel jammer dat ik niet voor de Galaxy Tab ben gegaan. Op Xda heb je nu lekker veel keus in custom ROMS. Hoewel ik heb al wat forumsites heb gezien dat er een klein clubje momenteel bezig is om voor de ACE een rom te bakken. Maar of het er komt? Geen idee. Voor mijn gevoel denk ik dat het er niet van zal komen. Het is denk ik niet populair genoeg om hiervoor aandacht aan te besteden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• intraxi
Sorry lijkt mij een beetje onzin...(excuse me)
Als je OpenVPN op je router kunt draaien kan je gewoon met de standaard VPN app op je ACE connecten en anders zul je zoals ik al schreef op een AVM android VPN client app moeten wachten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee