Toon posts:

890 GX chipset + Radeon 6870/6850 + Hybrid CrossfireX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een Asus M4A89GTD Pro/USB3, nou heb ik usb3 niet heel hard nodig, maar het leek me een aardig bordje met een AM3+ voetje, zodat ik ooit nog misschien voor een 8x core kan gaan.

En ik vroeg me af of de ingebouwde chipset met Hybrid CrossfireX echt zin heeft en uberhaupt er voor zorgt dat ik een 5 to 10-tal fames erbij kan krijgen. Volgens amd is er natuurlijk snelheidswinst, maar iemand die in de praktijk of ergens een benchmark weet te vinden die het verschil laten zien? En is de combinatie wel ondersteund?

Omdat het een vrij oude onboard GPU is in verhouding met de 6870 of 6850 kaart, vraag ik me af of het uberhaupt samenwerkt, die vage grafiekjes op de amd site wordt ik niet echt wijs uit.

En zo niet, heeft het zin om de M4A89GTD te kopen, of kan ik beter een ouder model nemen die hetzelfde doet omdat de onboard GPU dan vrij nutteloos is...

En als ik dan toch bezig ben, 6870 of Geforce 560ti? En heeft het echt zin om een bijpassende chipset te nemen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:17

D4NG3R

kiwi

:)

Je kan alleen hCFX doen met een HD4350 kaart afaik..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26

faust2016

You yes have my shirt

Ik heb een tijdje terug een M4AGTD PRO gehad en ik moet zeggen: USB3 mis je echt niet.
Heb nu een ander mobo waar wel usb3 op zit, maar heb het nog nooit gebruikt.

Je zou inderdaad net zo goed een bordje zonder onboard GPU kunnen halen, maar soms wil het nog wel eens van pas komen. Stel dat je videokaart de geest geeft en je geen andere hebt liggen oid..