HTML probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1C7OR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 13:27
Hoi
Ik heb een probleem met het maken van een drop-down menu.
Mijn bedoeling is namelijk om een drop-down menu te maken , waarbij nadat je een keuze hebt gemaakt gelijk
wordt doorgeleid naar de desbetreffende website.

Ik heb al wat andere sites op internet onderzocht.
Maar het lukt mij nog steeds niet om dit werkend te krijgen.

iemand een oplossing?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan. Dit kijkt of je input value is verandert. Dit zou ook werkend gemaakt moeten kunnen worden voor een drop-down lijkt me.

<input type="text"
name="firstname"
value="Uw naam"
alt="Uw naam"
onfocus="if (this.value == this.alt) {this.style.color='#FFF'; this.value=''; }"
onblur="if (this.value == '') {this.value=this.alt} "
/>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
als je veel javascript gebruikt zou ik een library als jquery gebruiken. Vervoglens een change event koppelen aan je betreffende select elementen. Daarin haal je dan ergens de url vandaan voor dat item en redirect je de gebruiker. Url zou je kunnen halen uit een javascript array met alle option values van alle selects en de bijhorende url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
Je zit in het verkeerde sub-forum.
Denk dat je beter deze vraag in het Webdesign, Markup & Clientside Scripting forum kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zoekt geen kant-en-klaar programma maar je wilt code schrijven. Dan is CSA inderdaad niet de juiste plaats, er is een forum Webdesign, Markup & Clientside Scripting

Maar: het is ook daar wel de bedoeling om zelf na te denken over de code. Als je kant-en-klare code wilt dan kan je iemand inhuren ;) Er zijn ongetwijfeld veel voorbeelden te vinden van een dropdownmenu in het algemeen en ook zijn er voorbeelden te vinden van hoe een pagina openen. Samenvoegen, nadenken, opschonen en uitproberen, en je bent er :)

Omdat het topic nu niet voldoet aan de policy, zal het topic dus niet verplaatsen maar hier sluiten. Open gerust in dat subforum een nieuw topic maar check dan eerst even Devschuur® Beleid - probeer zelf eerst code te verzinnen en laat weten waar je vastloopt, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.