Hallo allen,
Ik heb een vaag netwerkprobleem sinds mijn servertje is overleden en mijn Asus RT-N10 alles afhandelt. De router is verbonden via de WAN poort met mijn ziggo ubee box, die weer met 50 Mbit/s down en 5 Mbit/s up met het internet is verbonden. De router hangt aan mijn computer Dozer via een normale netwerk-kabel.
Nu het probleem: Als ik aan het surfen ben over het internet, zijn er af en toe 'problemen' met de connectie (2-6 seconden). In die periode lijkt er helemaal geen dataverkeer met een server mogenlijk te zijn. Symptomen zijn dan ook:
- Video laad voor x% en niet verder, duur lang voordat het volgende 'stukje' wordt geladen
- Gamen is af en toe de verbinding weg, de meeste games zeggen dan 'connection problem' en dan in 1 keer schiet iedereen naar zijn/haar nieuwe positie (x aantal seconden verder in het spel) en dan kan ik weer verder (meestal bij het respawnpunt
)
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Asus RT-N10 updaten naar nieuwste firmware
- Modem reset
- Asus reset
- Andere kabel
- Andere netwerkpoort op mijn mobo
- Prioriteiten op Asus uit en aan zetten
- Alle mogelijke caches etc die ik kon bedenken geleegd
Niets van dit heeft tot nu toe geholpen.
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt of een educated guess/oplossing?
Ik heb een vaag netwerkprobleem sinds mijn servertje is overleden en mijn Asus RT-N10 alles afhandelt. De router is verbonden via de WAN poort met mijn ziggo ubee box, die weer met 50 Mbit/s down en 5 Mbit/s up met het internet is verbonden. De router hangt aan mijn computer Dozer via een normale netwerk-kabel.
Nu het probleem: Als ik aan het surfen ben over het internet, zijn er af en toe 'problemen' met de connectie (2-6 seconden). In die periode lijkt er helemaal geen dataverkeer met een server mogenlijk te zijn. Symptomen zijn dan ook:
- Video laad voor x% en niet verder, duur lang voordat het volgende 'stukje' wordt geladen
- Gamen is af en toe de verbinding weg, de meeste games zeggen dan 'connection problem' en dan in 1 keer schiet iedereen naar zijn/haar nieuwe positie (x aantal seconden verder in het spel) en dan kan ik weer verder (meestal bij het respawnpunt

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Asus RT-N10 updaten naar nieuwste firmware
- Modem reset
- Asus reset
- Andere kabel
- Andere netwerkpoort op mijn mobo
- Prioriteiten op Asus uit en aan zetten
- Alle mogelijke caches etc die ik kon bedenken geleegd
Niets van dit heeft tot nu toe geholpen.
Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt of een educated guess/oplossing?
[Voor 16% gewijzigd door Kaaswagen op 19-05-2011 17:38. Reden: Te vroeg gepost]
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.