• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 06:36
Hallo allen,

Ik heb een vaag netwerkprobleem sinds mijn servertje is overleden en mijn Asus RT-N10 alles afhandelt. De router is verbonden via de WAN poort met mijn ziggo ubee box, die weer met 50 Mbit/s down en 5 Mbit/s up met het internet is verbonden. De router hangt aan mijn computer Dozer via een normale netwerk-kabel.

Nu het probleem: Als ik aan het surfen ben over het internet, zijn er af en toe 'problemen' met de connectie (2-6 seconden). In die periode lijkt er helemaal geen dataverkeer met een server mogenlijk te zijn. Symptomen zijn dan ook:
- Video laad voor x% en niet verder, duur lang voordat het volgende 'stukje' wordt geladen
- Gamen is af en toe de verbinding weg, de meeste games zeggen dan 'connection problem' en dan in 1 keer schiet iedereen naar zijn/haar nieuwe positie (x aantal seconden verder in het spel) en dan kan ik weer verder (meestal bij het respawnpunt ;))

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Asus RT-N10 updaten naar nieuwste firmware
- Modem reset
- Asus reset
- Andere kabel
- Andere netwerkpoort op mijn mobo
- Prioriteiten op Asus uit en aan zetten
- Alle mogelijke caches etc die ik kon bedenken geleegd
Niets van dit heeft tot nu toe geholpen.

Heeft iemand hier iets soortgelijks meegemaakt of een educated guess/oplossing?

[Voor 16% gewijzigd door Kaaswagen op 19-05-2011 17:38. Reden: Te vroeg gepost]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

lier

MikroTik nerd

Zijn er op het moment van de problemen nog andere computers verbonden met de router/met Internet?
Heb je je pc al een keer gescand?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 10:09
- Hoe lang behoudt uw router uw WAN-IP maximaal?
- Verplicht uw ISP elke x uur een nieuw (dynamisch) IP aan te nemen? (bij Belgacom in België is dat om de 36u, sowieso, wat je ook aan het doen bent)
- Hebben alle computers in uw netwerk dat probleem?
- Hoeveel is "x sec", is dat een vaste waarde?
- Hoe staat de leasetijd van uw IP op uw router ingesteld?
- Als je connectieproblemen hebt, kan je dan nog pingen naar uw router?
- Heb je de rules in uw firewall al nagekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 06:36
lier schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:11:
Zijn er op het moment van de problemen nog andere computers verbonden met de router/met Internet?
Heb je je pc al een keer gescand?
Alle computers hebben er last van lijkt het. Het gaat om 3 computers en 3 laptops, waarvan 3 win 7, 1 win vista en 2 win xp.
Cafe Del Mar schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:58:
- Hoe lang behoudt uw router uw WAN-IP maximaal?
- Verplicht uw ISP elke x uur een nieuw (dynamisch) IP aan te nemen? (bij Belgacom in België is dat om de 36u, sowieso, wat je ook aan het doen bent)
- Hebben alle computers in uw netwerk dat probleem?
- Hoeveel is "x sec", is dat een vaste waarde?
- Hoe staat de leasetijd van uw IP op uw router ingesteld?
- Als je connectieproblemen hebt, kan je dan nog pingen naar uw router?
- Heb je de rules in uw firewall al nagekeken?
- Hoelang weet ik niet, maar heel lang
- Nee
- Ja, in meer of mindere mate
- Nee. Het is wel vrij vaak, laten we zeggen in 5 min 10 keer, dan is er 30-40 seconden geen verbinding lijkt het
- De leasetijd is 2 dagen
- Nog niet geprobeerd, zodra ik weer thuis ben probeer ik het
- Firewall heb ik ivm troubleshooting uitgezet

Als er meer info van mijn kant nodig is kan ik dat geven. Vooralsnog lijkt er niets te werken, heb al meerdere dingen aangepast maar geen geluk tot nu toe dus heb ik ook al weer een keer de rt-n10 gereset maar niets lijkt te werken :(

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee