Toon posts:

Hardeschijf beveiligen Panasonic TV

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407253

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Panasonic TX-P42VT20E, daar heb ik een Lachie 2TB hardeschijf op aangesloten. Voordat ik de schijf kan gebruiken op de TV, wil deze hem eerst formatteren.
Na het formatteren is de schijf prima te gebruiken op de TV. Nu wil ik de helft van deze schijf gebruiken voor data opslag. In Gparted heb ik de schijf bekeken, de bestandssysteem dat de TV gebruikt is niet bekent.

Heb op verschillende manieren geprobeerd om de schijf op te delen, waarbij ik zelfs de partitietabel heb veranderd. Wanneer ik er een GUID Partition Table (GPT) van maak met één partitie, dan blijft de rest van de schijf 'leeg'. Al zegt de TV wel te beschikken over de volledige 2TB.

Op moment dat ik een extra partitie aanmaak NTFS, kan ik de schijf niet meer gebruiken op de TV. Deze wil de schijf weer opnieuw formatteren. Wanneer ik dit toe laat, is de schijf weer te gebruiken op de TV. In Gparted is te zien dat de schijf is onderverdeeld in twee partities van elk 1TB. De TV herkent de schijf als 1 geheel van 2TB. Naar alle waarschijnlijkheid heeft de TV de partitie tabel veranderd.

Elke verandering die ik met de PC maak, zorgt er voor dat de schijf niet meer bruikbaar is op de TV.

Zowel zoeken op dit forum als een dag googlen heeft mij niets opgeleverd. Mijn vraag is, is het mogelijk om 1TB te gebruiken voor PVR en de andere 1TB voor dataopslag voor de PC?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 320740

Misschien kan je de schijf als exFAT formatteren en dan opsplitsen in partities. exFAT wordt wel herkend door de panasonic. Zelf heb ik de TX-P42V20E. Ligt er natuurlijk wel aan welk OS je gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 407253

Topicstarter
Zal het eens gaan proberen, heb nog niet geprobeerd de schijf in exFAT te formatteren.
Maar het lijkt alsof de TV vanuit de partitietabel bekijkt wat de exacte grote is van de schijf en aan de hand daarvan de ruimte gebruikt, ongeacht het aantal partities en de grote.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee