Toon posts:

Router met geavanceerd guest support gezocht

Pagina: 1
Acties:

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 14:31
Heren, dames,
goeiemiddag!

Ik zit met een vraag. Ik werk in de horeca, soort jongerenkroeg. Nu in deze ongelooflijke technologische hoogtijden wil iedereen op het internet. Sommigen hebben een mobiel abonnement, anderen hebben 50000 sms'jes.
Nu, omdat ik een vriendelijke en vrolijke kerel ben, dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn moesten we ons internet kunnen delen met de klanten. Het enigste waar ik bang voor ben is dat ze a) hele series en dergelijke zullen downloaden en b) dat de buren er ook op mee zullen snoepen.

Daarom vraag ik me dit af:
bestaat er een router waarmee ik het 2de signaal kan instellen dat ie enkel actief is tussen 11uur en 03uur, maar dit dan ook automatisch doet. Plus, waar ik een snelheidsbeperking kan op zetten? (Geen idee of dit zelfs mogelijk is, dat hij per apparaat maar bvb 250MB kan geven). -Ja, ik ben een belg, en wij zitten nog steeds met limieten, de smeerlappen!-

Het 2de signaal, gebruikt voor personeel en muziekcomputers, moet volle kracht geven en ook de hele tijd aan staan.

Laat jullie prachtige hersenen werken, vorm mooie meningen en ervaringspraatjes en help me iedereen wat vrolijker en gemakkelijker door het leven te laten gaan.

Alvast bedankt en moest je dichter wonen, je mocht een snoepje uit de kast nemen!
Simon

btw: ik heb zelf thuis, na het lezen van jullie productreviews de Netgear WNDR3700, prachtig apparaat, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik enkel het gastennetwerk kan laten uitschakelen. Jammer.

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 21:41
Kijk eens naar dd-wrt
die zou dit voor jou moeten kunnen oplossen

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je zal toch hoger moeten zitten qua specs. Ik weet dat ik in mijn Draytek meerdere SSID's kan maken en die laten schedulen wanneer ze aan en uit moeten gezet worden, maar de bandbreedtebeperking weet ik niet zeker... Ding kost wel 250 euro ofzo.

Hier stond een dode link.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
Ik wil niet lomp overkomen maar dit zijn natuurlijk hele duidelijke eisen waar je zelf door goed zoekwerk best een oplossing voor kunt vinden.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49

Toppe

Oké ✅

Tegenwoordig kan je bijna met elke router wel meerdere SSID's creeren. Heb hier nog wel een netgear gaming voor je liggen (type moet ik ff opzoeken dan) voor 50 tientjes inclusief verzenden is hij voor jou;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• MR-joop
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05-2019
Toppe schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:40:
Tegenwoordig kan je bijna met elke router wel meerdere SSID's creeren. Heb hier nog wel een netgear gaming voor je liggen (type moet ik ff opzoeken dan) voor 50 tientjes inclusief verzenden is hij voor jou;)
50 tientjes, dan zou ik toch liever een nieuw apparaat kopen, dit moet denk ik 5 tientjes zijn.

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 14:19
Mag ik vragen waarom ze in de kroeg willen gaan internetten?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

detim schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:48:
Natuurlijk hun sociale netwerken bijwerken, dat ze nu in de kroeg zitten :P
Toppe schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:40:
Meerdere SSID's is 1 punt, maar zijn andere 'eisen' kan je afaik met die netgear gaming niet doen.

Dan kom je 'goedkoop' inderdaad bij die dd-wrt's. Ik heb er zelf 1 liggen die stof staat te happen, de functies met de wrt zijn wel enorm.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 14:19
Kun je niet gewoon een 2e routertje plaatsen en een tijdklok op het stopcontact doen?
Dat is alleen nog geen oplossing voor het dataverkeer, maar met DD WRT zal je wel een eind komen.

Tegenwoordig zijn er genoeg routers die DD WRT goed draaien al onder de €50,-

Succes!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06-2022

Sieking

Freelance ITer

Er zijn diversen gratis Hotspot systemen, zelf heb ik die van hotspotsystem.com in gebruik, werkt prima, ik weet alleen niet of je die softwarematig op gezette tijden in en uit kan schakelen, maar daar kan een simpele tijdklok ook een oplossing bieden...

If you can't take the heat, get burried!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 14:31
KnoxNL schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:35:
Ik wil niet lomp overkomen maar dit zijn natuurlijk hele duidelijke eisen waar je zelf door goed zoekwerk best een oplossing voor kunt vinden.
Dat is natuurlijk waar, en dat had ik ook reeds gedaan. Maar ik dacht dat dit forum ook diende voor mensen te helpen + ken ik weinig over netwerken (ssid??) en natuurlijk ook, misschien heeft iemand gewoon zo een router en kan die me gewoon zeggen welk het is en wat de voor en nadelen ervan zijn.

detim schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:48:
Sommige unief studentjes zoeken en werken tussen 2 lesuren al graag eens iets op. Meermaals per dag zitten er mensen die samen aan een groepswerk bezig zijn en ervoor ook internet nodig hebben. En ook voor het facebook gedoe enzo.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee