• Omega Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:02
Het is tijd om mijn rampzalige iPhone te vervangen (eindelijk afgeschreven). Nu loop ik echter tegen een probleem aan. En ik zoek een telefoon met een goede ontvangst/verbinding en ben benieuwd naar ervaringen.

Even wat achtergrond:
Zowel op mijn BB Bold 9000 op KPN als op mijn iPhone 3G heb ik bij mij thuis geen goed signaal (Zowel 2G als 3G). Met als gevolg dropped calls en niet bereikbaar zijn. Als ik echt moet bellen dan drop ik mijn SIM in een oude Nokia 6310 die perfecte verbinding heeft!

Het is dus wel degelijk mogelijk bij mij thuis mobiel te bellen op deze beide netwerken, alleen zijn de telefoons als telefoon blijkbaar niet zo goed als een oude Nokia.

Ik wil voor mijn nieuwe telefoon een Android toestel (ik wil ook mijn java kennis weer opfrissen, is een beetje roestig) Ik wil sowieso gaan voor een toestel met 2.3 en bij voorkeur een dual core, maar niet persé. De 'eis' van dualcore wil ik namelijk best laten varen voor een betere ontvangst.

Uit alle topics haal ik echter geen info over de signaal kwaliteit van de verschillende telefoons en met google krijg ik ook niet echt uitsluitsel. Vandaar deze vraag, wellicht heeft iemand hier al eens naar gekeken?

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

De sterkte van het signaal binnen is van veel factoren afhankelijk, hierbij moet je denken aan type constructie van een huis, afstand tot de GSM antenne enz. enz.
Het is dus heel moeilijk te zeggen dat één specifieke telefoon bij jou in huis een goede dekking heeft. Natuurlijk zullen er toestellen die een betere antenne hebben dan andere.
Misschien is het zinvol als hier gebruikers ervaringen van anderen te posten. Misschien zijn er Tweakers die positieve ervaringen hebben bij een bepaald toestel.
Ik heb de topic titel iets aangepast, alleen “signaal kwaliteit” dekt de lading niet helemaal.

Cogitationis poenam nemo patitur

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:34

nWn

In Geocentric Orbit

Met mijn (nu bijna antieke) Hero heb ik overal prima ontvangst.

Misschien heb je vrienden / kennissen met een Android telefoon die je even kan lenen? Wat Bullet al zegt, verschillende telefoons hebben verschillende antennes en dus verschillen in ontvangst. Een praktijktest (indien mogelijk) lijkt me de beste oplossing.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruikte eerst een hero hier in huis en had soms maar net bereik, maximaal 1 streepje op g.
Nu heb ik een desire en het bereik is een stuk beter, meestal 3g met 2 streepjes.

ps, dit is met een Hi abbo

[Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 19-05-2011 23:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 361525
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Denk trouwens dat het best lastig te bepalen is aan de hand van streepjes. Denk aan de Iphone4, daar hebben ze de streepjes-"gevoeligheid" (om het maar even een naam te geven) zo aangepast dat men met evenveel bereik een streepje extra krijgt zodat gebruikers dachten dat de bug van hun 3g "gemaakt" was.

Daarnaast heeft het ene symbool 3 en het andere 5 streepjes...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 145867

Anoniem: 361525 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:33:
Denk trouwens dat het best lastig te bepalen is aan de hand van streepjes. Denk aan de Iphone4, daar hebben ze de streepjes-"gevoeligheid" (om het maar even een naam te geven) zo aangepast dat men met evenveel bereik een streepje extra krijgt zodat gebruikers dachten dat de bug van hun 3g "gemaakt" was.

Daarnaast heeft het ene symbool 3 en het andere 5 streepjes...
Android geeft gewoon de signaal sterke in dBm' s ergens bij instellingen. Dus opzich valt er wel wat te testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:21
Anoniem: 145867 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 07:43:
[...]

Android geeft gewoon de signaal sterke in dBm' s ergens bij instellingen. Dus opzich valt er wel wat te testen.
Er zijn ook zat apps in de market die dit doen, en er een logfile van kunnen maken.

If you were supposed to watch your mouth all the time I doubt your eyes would be above it

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OK13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
Er is de laatste tijd toch een grote telecomketen (phonehouse???) die zegt dat je binnen 2 weken ofzo je nieuwe mobieltje mag ruilen als die niet bevalt. (je kent die reclame wel met die biker en dat roze mobieltje met glitters :D)
Het kan een tijdelijke actie zijn geweest maar dat weet ik niet. Je kunt in ieder geval ff informeren. ;)

Is inderdaad de phone house: http://www.phonehouse.nl/14dagenopproef

[Voor 11% gewijzigd door OK13 op 20-05-2011 08:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met mijn Sony X8 heb ik overal in huis ontvangst, met mijn HTC S740 viel het wel eens weg als ik te ver naar binnen liep. Maar ik zou ook gewoon wat mensen uitnodigen met een Androidtelefoon en kijken hoe het bij hun werkt en op welk netwerk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 15:46

MM99

That is the way I am!

Met mijn Desire HD heb ik ook eigenlijk overal ontvangst. Ik zit wel bij Vodafone.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee