Toon posts:

[Windows 7] installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-03 20:28
hallo,

sinds vandaag zit ik met het volgende probleem
ik heb vandaag mijn nieuwe hardeschijf binnen gekregen en die heb ik gelijk geinstaleerd
met het volgende idee:

oude hardeschijf voor opslag
nieuwe voor windows

dus ik koppen mijn oude af sluit mijn nieuwe aan en ik stop de cd van windows 7 ultimate 65 bits er in
het lijkt allemaal goed te gaan het 1e schermpje met ''windows is loading files'' komt en gaan weer weg
en dan komt scherm nummer 2 weer met windows is loading files dit duurt al wat langer en loopt telkens vast op 3 kwart en dan is het geluid van de cd drive ook uit want daarvoor hoorde je hem hard zoemen zoals die dat gewoonlijk doet

de volgende dingen heb ik geprobeerd
windows installeren op de oude schijf
andere installatie cd (32bit)
andere sata poort

en ik wou de installtie op een usb stick zetten tot ik tot mijn schrik er achter kwam dat heel windows vast loopt zodra ik mijn wachtwoord heb ingevoerd

linux 10.4 werkt nog wel

dus de vraag is weet iemand de oplossing van dit probleem
system specs:
AMD Athlon II X2 250 @ 3ghz
6 b kingstone hyper x
ati HD 5770
as rock m3a7ghx/ 128m
oude hardeschijf: Seagate barracuda lp st310000520As
nieuwe hardeschijf: Samsung spinpoint f3 HD103Sj

ik heb ook wat google werk gedaan niks wijzer van geworden ben op het moment een MEMtest aan het doen...

mem test is ook vast gelopen na 47 seconden..

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31

AzzKickah

06-CENSORED

Iets met hoofdletters, punten, komma's, spelfouten en 64 ipv 65.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-06 15:18
Het feit dat mem test al vastloopt zegt al iets dat er waarschijnlijk een hardware probleem is.

Als je geen problemen had voordat je de nieuwe harddisk hebt geplaatst geeft een idee dat je ergens iets hebt losgemaakt of losgeraakt tijdens het inbouwen van de harddisk.

Check dus eerst eens of alles kabels, geheugen, kaartjen snoetjes etc goed vast zitten. Soms helpt het om even het geheugen en de kaartjes eruit te halen en opnieuw te plaatsen.

Het kan zijn dat de DVD speler problemen heeft. Soms kun je het lensje in de speler even schoonmaken met een wattenstaafje en wat alcohol (min 70% bij drogist te krijgen). Zelf net net een laptop meegemaakt Windows DVD wilde hij niet lezen maar linux installeren via DVD ging prima. Bleek dus ook dat de lens vuil was. Na schoonmaken ging het weer prima.

Maar aangezien je pc ook vastloopt via inloggen na een USB installatie geeft toch meer aan dat het probleem ergens anders zit.

Je zult dus zoveel mogelijk hardware wat even niet nodig is moeten loskoppelen in je pc.
De extra oude hardisk, extra dvd speler, usb kaartjes etc. Alles wat je even niet nodig hebt.
Ook de randapparatuur loshalen.

Als je meer dan 1 geheugen bankje hebt kun je altijd de overige even verwijderen en dan memtest weer proberen. Als hij vastloopt bankje eruit en andere erin en weer testen.

Even wat ideen wat je mogelijk iets mee kan.

• jjost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-03 20:28
ik heb inmiddels nog wat dingen geprobeerd van google
en nu wil de hele computer niet meer opstarten.
alleen de fans draaien heel even bij stroom...

heb azerty gebeld en ga nu RMA aanvragen.

heb inmiddels alles werken wat er nu precies aan de hand was dat mag joost weten maar hij draait nu als een zonnetje :)

[Voor 23% gewijzigd door jjost op 21-05-2011 00:33]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee