Toon posts:

blue screens (Nog steeds)

Pagina: 1
Acties:

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 16:35
Ik heb nu al meerdere dingen geplaatst op dit forum over mijn BSOD's deze schijnen niet op te houden, dit ligt waarschijnlijk aan de hoeveelheid werkgeheugen (8GB) Op een Asus P7p55D LE. Nu schijnt het dat dit niet goed samen gaat.

Als ik 4GB gebruik dan werkt alles wel gewoon goed, met 6 weet ik niet. dit moet ik uit testen.

Maar ik vroeg me af of het ook een andere oorzaak kan hebben. Ik heb ondertussen al een aardige tijd (2jaar) een PSU van Coolermaster er in hangen (520W) Maar door recente upgrades is mijn verbruik ver omhoog gegaan.

Mobo : p7p55d LE
cpu : i5 750
ram : 8GB 1333mhz corsair
GPU : ati 5870
+ 500, en 160GB harde schrijf en 2 SSD's van 60GB
1 DVD speler + fan controller.

Kan het gewoon zijn dat de voeding niet genoeg stroom meer geeft op sommige momenten? Al lijkt het me wel raar want tijdens het gamen heb ik geen last en problemen, alleen als mijn pc IDLE is.

Anoniem: 20531

Zoek uit welke BSOD codes je krijgt en ga op die codes zoeken.

Wat je zelf al kunt doen is een geheugentest met memtest86+

Je kunt kijken of je met dit programmatje kunt achterhalen welke BSOD schermen je had:

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 19-05-2011 15:18]

• CristianSchriev
Dat leverde nooit problemen op, met het geheugen is niks mis. totaal random, alle codes zowat. van bad_pool_header tot memory manegment en system_service_exeption. de codes weet ik niet.

Anoniem: 20531

Totaal random zijn juist vaak geheugen of hardware fouten.

Als je zelf niet wil testen dan schiet je natuurlijk niets op.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02
^^ met hem. En welke geheugen heb je exact en draait deze op de juiste spanning? Test verder even met een andere voeding als je die toch verdenkt.

/edit:
Als ik 4GB gebruik dan werkt alles wel gewoon goed, met 6 weet ik niet. dit moet ik uit testen.
Kan ik hieruit afleiden dat het om 4x2GB gaat? Want dat levert sowieso vaker stabiliteitsproblemen op door de zwaardere belasting op de geheugencontroller. Vaak op te lossen door deze ook ietsje meer prik te geven.

[Voor 52% gewijzigd door Nielson op 19-05-2011 15:32]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 16:18
CristianSchriev schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:20:
Dat leverde nooit problemen op, met het geheugen is niks mis. totaal random, alle codes zowat. van bad_pool_header tot memory manegment en system_service_exeption. de codes weet ik niet.
Doe nou maar... dan is dat in ieder geval uitgesloten.

• CristianSchriev
ik heb de tests al uitgevoerd, 3x via een disk tijdens het opstarten, dit een paar uur lang elke keer, dit gaf dus geen enkele fout hierbij. dat zei ik dus. Ook heb ik al meerdere keren een reepje laten lopen, dit werkte ook goed.

Het gaat over 4x2GB ja,

Corsair 2GB 1333MHz XMS3 (TW3X4G1333C9A G)

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 09:12

SupremeRick

Muse Fan

ik heb hier ook last van ja. wat je telkens moet doen is je windows opstarten en weer afsluiten en weer aanzetten dan zou je van dit probleem af moeten zijn ;) en de volgende keer weer

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Staat er iets van automatische overklok/underklok in je bios, zet dit uit.

Ander geheugen lenen, ook zonder fouten kan het geheugen instabiel zijn in samenwerking met moederbord.

Zoek met google op je moederbord of er meer problemen hebben.

Zoveel mogelijk hardware verwijderen en dan testen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee