Toon posts:

Server benaderen op variabel IP adres

Pagina: 1
Acties:

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 09:11
Hallo,

Ik kom ergens niet uit:

Ik heb thuis een server staan met een vast (intern) IP adres. Heb er met portforwarding in mijn router voor gezorgd dat ik deze server via mijn externe IP adres (van Ziggo) kan benaderen vanaf mijn werk.

Alleen vindt Ziggo het nodig om met enige regelmaat mijn (externe) IP-adres te veranderen.

Tot nu toe was mijn werkmethode dan, dat ik dat nieuwe IP-adres thuis in mijn router opzocht en dit dan gebruikte voor externe toegang.

Nu mijn vraag:
Is hier geen andere methode voor, zodat als ziggo mijn IP adres aanpast, ik niet eerst een keertje thuis moet hebben gekeken naar mijn IP-adres voordat ik weer externe toegang heb?

Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is...

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:54

kraats

Ik rol

Lees je eens in op DynDNS. Daar moet je je wel mee kunnen redden, gok ik.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 19:13
Je zou eens naar de dienst van DynDNS kunnen kijken. Dit kan je meestal vanaf je router regelen, ook bestaan er wel agents die je op de server kan draaien.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:41
Je kunt een service als dyndns gebruiken (zijn er wel meer).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 08:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nielson schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:10:
Je kunt een service als dyndns gebruiken (zijn er wel meer).
hier

http://www.dmoz.org/Compu...NS_Providers/Dynamic_DNS/

staan er meer. Moet je wel kritisch naar de voorwarrden kijken. Bij dyndns moet je b.v. regelmatig het (gratis) account verlengen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 09:11
Als zoveel mensen hetzelfde antwoord geven, dan denk ik dat ik me maar eens ga inlezen op dyndns..... O-)

Bedankt voor de snelle antwoorden!

Edit (dagje later):
Werkt als een ..... hoor! Bedankt!

[Voor 17% gewijzigd door tpas op 20-05-2011 12:03]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee