Toon posts:

Videokaart vermogen processor laten ondersteunen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407205

Topicstarter
Hallo mensen,

Het is mij weer overkomen dat ik nu een tamelijk zware videokaart heb maar dat mijn processor in verhouding
veel te laag is. Laptop: (Radeon HD5650 1GB VRAM + AMD Athlon II X2 P320 2,1Ghz + 4GB intern) Als ik nu spellen speel is het zo dat hij in geval van bijv. Black Ops alsnog hapert. Maakt niet uit hoe hoog of laag ik de graphics zet want het ligt 'm dus aan die processor. Weet iemand een magische truc om taken voor die processor ergens anders te leggen?

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 01:21
Wellicht kan je de processor vervangen, een andere optie is er eigenlijk niet.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-05 21:41
Overclocken geen optie? Deze processor 2e hands laten vervangen is geen dure kwestie denk ik zo

Anoniem: 407205

Topicstarter
Is dat geen probleem dan met een laptop? Trouwens ik heb een Packard bell. Dat is heel droevig of niet? Ik heb alleen naar de inhoud gekeken. Wat ik goed te doen vond voor 600,- destijds. Maar verhouding klopt dus niet helemaal.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Welke resolutie?
Drivers up-to-date?
3Dmark06 scores vergeleken met anderen op het internet?

Je TS is een beetje mager... het kan maar zo zijn dat je GPU de limiet is, zekers gezien CoD:BO geen heel CPU intensief spel is (Mits gepatched).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Voor zover ik weet zijn er geen technieken die rekencapaciteit van een videokaart kunnen gebruiken om de CPU daarmee te ondervangen, anders dan de dingen waar de videokaart al voor wordt gebruikt bij spellen.

Wat betreft het haperen: een deel van de eye-candy wordt gedaan puur door de videokaart een ander deel zal de processor voor zijn rekening nemen. Als ik kijk naar welke systemrequirements er zijn voor CoD:BO dan lijkt het er inderdaad op dat je processor hier simpelweg de limiterende factor is, zelfs bij de laagste settings. Daar is helaas weinig aan te doen, ben ik bang; BO is simpelweg een loodzwaar spel.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Bubbles schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:01:
Voor zover ik weet zijn er geen technieken die rekencapaciteit van een videokaart kunnen gebruiken om de CPU.
offtopic:
Niet gerelateerd aan versnelling bij spellen, maar Videoversnelling is een mooi voorbeeld van een GPU dat het werk van een CPU overneemt en zelfs een stuk efficiënter kan uitvoeren

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

D4NG3R schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:55:
[...]

offtopic:
Niet gerelateerd aan versnelling bij spellen, maar Videoversnelling is een mooi voorbeeld van een GPU dat het werk van een CPU overneemt en zelfs een stuk efficiënter kan uitvoeren
En dat werkt toevallig omdat videoversnelling één van de zaken is die gewoon in een videokaart geïmplementeerd zitten. Niet veel soorten berekeningen kunnen op een GPU worden uitgevoerd en code moet echt geschreven zijn om op een GPU te draaien (en dat zijn dus vooral grafische taken, en nog een beperkt aantal andere taken maar geen 'normale' programma's). Dit is dus simpelweg onmogelijk want je GPU is er niet voor gemaakt.

Je zal toch echt vast zitten aan de performance van je CPU. Dus tenzij je andere CPU-intensieve applicaties hebt die je kan killen om je CPU te ontlasten, bestaat er geen magische truc nee behalve gewoon een sneller CPU krijgen (nieuwe CPU of overklokken, op een OEM-laptop beide geen simpel trucje).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee