Toon posts:

Altijd nieuwste plaatje in folder laten zien

Pagina: 1
Acties:

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:01
Ik heb dit weekend een LAN-party, en die gaat verdeeld zijn over 2 zalen. In beide zalen zal ik een webcam plaatsen. Deze webcams laat ik een timelapse maken. Ik neem dus elke x seconden een snapshot. Deze worden netjes in een mapje geplaatst.

Om de zalen met elkaar in verbinding te laten zijn wil ik graag 2 beamers opzetten en hierop continu (over het netwerk) het (de?) laatste snapshot van de andere zaal laten zien.

Mijn vraag is: weten jullie een programma (een image viewer dus) dat altijd het nieuwste plaatje uit een folder kan laten zien?

I see red pixels.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:21

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Waarom geen html pagina die steeds refreshed en het plaatje steeds dezelfde bestandsnaam behoud? Lijkt me het simpelste

discogs

• RedPixel
Ik wil wel alle plaatjes bewaren om er later een filmpje van te maken, dus steeds dezelfde bestandsnaam gaat niet lukken...

I see red pixels.

• JBS
  • Niet online
En waarom niet de live video tonen?

[Voor 12% gewijzigd door JBS op 19-05-2011 12:03]

• RedPixel
Omdat die in gebruik is door het timelapse-programma, en blijkbaar mogen niet tegelijk meerdere programma's naar dezelfde stream luisteren. Ik heb gepoogd dit op te lossen door er een driver tussen te zetten die één naar twee streams omzet, maar de enige die ik kon vinden zijn hebben een lage output bitrate...

Vandaar dat het plaatje over het netwerk sturen mij een betere oplossing leek...

I see red pixels.

• JBS
  • Niet online
Waarom per se zo'n timelapse? Film live uitzenden en direct opnemen zou moeten lukken lijkt me? Later kun je die eventueel ook nog versneld afspelen.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:20

Zeror

Ik Henk 'm!

loewie1984 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:56:
Waarom geen html pagina die steeds refreshed en het plaatje steeds dezelfde bestandsnaam behoud? Lijkt me het simpelste
Dit zou je mooi met PHP/Javascript kunnen doen. De pagina refreshed iedere seconde, Script kijkt welk afbeelding het nieuwst is en laat die zien.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• RedPixel
JBS schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:08:
Waarom per se zo'n timelapse? Film live uitzenden en direct opnemen zou moeten lukken lijkt me? Later kun je die eventueel ook nog versneld afspelen.
Omdat mijn laptop 30FPS op 720p niet zo lief vindt. Bovendien genereer je dan een HUGE filmpje die je later weer moet gaan bewerken, doe het liever in 1 keer :)

Ik kan wel wat hacken met PHP en javascript, maar als er een programma is die dat kan lijkt me dat handiger.

Andere oplossing: ik schijf een Java-programmatje die elke seconde op [End] drukt, zodat het werkt met Faststone Image Viewer :P

I see red pixels.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
Je zou een Batch (.BAT) bestand kunnen maken die de nieuwste foto uit een folder hernoemt en kopieert naar een andere folder, die je vervolgens uit laat lezen met een simpele html pagina die je laat refreshen.

EDIT: Google: Meer info over hoe je dit kan realiseren.

[Voor 48% gewijzigd door Ryan_ op 19-05-2011 12:20]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:21

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wat heb je zelf al geprobeerd? Waar heb je zelf al op gezocht? Er zijn tientallen softwarepakketten die zoiets kunnen. Er zijn kant en klare pakketten met ingebouwde webservers zodat je het alleen maar hoeft te installeren en zo goed als klaar bent(alleen even de internetpagina openen en klaar). De fotootjes bewaren zal voor het grut van de applicaties ook niet zo'n probleem zijn.

magoed, omdat niemand wil opzoeken hoe ze nu eigenlijk een wiel moeten maken hier maar een linkje.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• RedPixel
Ik heb bij de vorige LAN ongeveer 10 van die programmatjes geprobeerd.
Vrijwel al die programma's kunnen óf niet opslaan, óf niet in hoge kwaliteit, óf kosten geld.

Bovendien is het in een browser altijd lelijk omdat je die plaatjes nooit mooi gecentreerd en full-screen krijgt.

Vandaar dat een timelapseprogramma waarbij je gewoon plaatjes over het netwerk laat zien mij het handigst leek. Lijkt me ook helemaal niet een moeilijke functie, ik zoek een willekeurig programma die dat kan. Andere oplossingen zijn ook goed, maar waarom is er niet een programma die gewoon altijd het laatste plaatje uit een folder kan laten zien?

edit:
Dat YawCam lijkt het best goed te doen though, thanks voor dat linkje :)

[Voor 6% gewijzigd door RedPixel op 19-05-2011 12:41]

I see red pixels.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee