Toon posts:

HELP! Raid backuppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Striping RAID met twee IBM DTLA 307030's (30Gb). Een daarvan is aan het doodgaan (bad sectors aan t ontwikkelen), dus die wil ik zsm backuppen...iemand enig id hoe je dat backupt, een RAID disk? Aangenomen dat ik een nieuwe 307030 koop en daar de informatie die er op de kapotte stond op wil zetten... Gewoon kopieren werkt natuurlijk niet...
en verder ben ik al cd's aan t fikken...maar voor 50Gb duurt dat even...vooral als je complete DVD's erop hebt staan :(((

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Als je er nou 2 koopt kun je je stripeset mirroren.. anders wordt het gewoon backuppen en/of kopieren van je complete stripe naar een andere schijf (of schijven)

Laat maar.. .

Verwijderd

Topicstarter
Als je er nou 2 koopt kun je je stripeset mirroren.. anders wordt het gewoon backuppen en/of kopieren van je complete stripe naar een andere schijf (of schijven)
Who! Wacht ff...twee extra kopen om 1 backup te draaien? I think not...Gb's niet nodig en mn kast is vol ;)
Maarum, complete stripe naar andere schijf is dus toch nog ergens een 50Gb schijf moeten lenen? En dan weer van die 50 terug kopieren? Wat een hel....

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je een van je schijven in je stripeset vervangt moet je een nieuwe stripeset bouwen, en dus ook opnieuw partitioneren en formatteren.

Ergens een (of meer) schijven lenen zodat je die 50gb kan backupppen is denk ik het snelst.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 maart 2001 14:36 schreef Coppertop het volgende:
Als je een van je schijven in je stripeset vervangt moet je een nieuwe stripeset bouwen, en dus ook opnieuw partitioneren en formatteren.

Ergens een (of meer) schijven lenen zodat je die 50gb kan backupppen is denk ik het snelst.
Uhm, wie? Ik ken echt NIEMAND die een 50Gb schijfje heeft liggen :)
jij wel? :)

Verwijderd

De schijvenboer in het laatje van de 50GB-schijven, het laatje bevat ook een vakje, een vrij groot vakje, voor de prijskaartjes.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-05 09:28
Toch erg vervelend zo, die IBM hd's. Dit is al de zoveelste hier op dit forum die kapot gegaan is. Zeker met RAID 0 zou ik altijd voor Maxtor gaan, mogen dan wat minder snel zijn, maar ja RAID 0 is toch al snel zat. En ze zijn zeker wel wat betrouwbaarder.

Niet dat jij hier wat aan hebt, maar toch...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:06
Je kan proberen met b.v. Ghost een complete (dus sector-voor-sector) kopie te maken van de schijf die je wilt vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 maart 2001 20:31 schreef vassago het volgende:
Je kan proberen met b.v. Ghost een complete (dus sector-voor-sector) kopie te maken van de schijf die je wilt vervangen.
Dit kan ook als hetgene op de harde schijf voor Ghost complete bullshit lijkt?
Pagina: 1