Toon posts:

Overclocking failed, terwijl er niets overclocked is.

Pagina: 1
Acties:

• mast3rsign
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2022
Dag Dames en heren,

Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen.

Ik heb sinds kort geleden een complete systeem gekocht via de BBG mei 2011 artikel, het systeem is in een woord geweldig!. Toen heb ik mijn oude systeem aan mijn broertje gegeven, en deze vertoonde rare mankementen. Wanneer hij wilde codden of een spelletje spelen lukte het hem niet omdat al die tijd de pc via de onboard VGA zijn werk deed. Dus hij zo onervaren als hij is koppelt nu zijn scherm aan de 9800GT die erin zit, maar tevergeefs, via de 9800GT krijgt hij geen beeld.

Dus toen ben ik erop losgegaan, allereerst heb ik geprobeerd om de onboard VGA uit te schakelen via de bios, dit heeft niet gewerkt want de moederbord geeft de piepjes code die overeenkomt volgens de handleiding met een defecte videokaart. Videokaart in mijn computer gestopt en daar doet hij het wel, dus toen dacht ik dat de moederbord kapot was. Toen heb ik alles eruit gehaald uit mijn oude systeem en terug een voor een erin gestopt, kijken of de piepjes voorkwamen etc. en alles werkte totdat ik de 9800GT deed.

Toen heb ik besloten om de bios te updaten via de Asus tool, maar helaas.
Uiteindelijk kwam ik bij een Jumper reset, toen ik na de reset het oude systeem starte, werd de 9800GT wel gepakt maar toen kreeg ik een berichtje van Overclocking failed, F1 voor setup en F2 voor default, als ik F2 doe dan kom ik in windows en word de videokaart herkent en kan hij lekker codden maar bij de eerste beste volgende reboot krijg ik weer het zelfde probleem wat alleen verholpen worden als ik een Jumper reset doe.

Dus toen heb ik besloten om alle waardes handmatig in mijn bios in te voeren, via de CPU-Z tool kwam ik achter de waardes en heb ik het batterijtje in het moederbord vervangen, maar helaas. Dus nu moet mijn broertje telkens een jumper reset doen wilt hij op zijn 9800GT gamen.

Specs van het oude systeem:

Core2duo E6600 2.4Ghz
3GB DDR2 667 Mhz Kingston valueram
EVGA Geforce 9800GT 512MB
Asus P5B-VM moederbord
500W PSU van Coolermaster

Normaal weet ik het een en ander op te lossen door te googelen maar zelfs dit lukte mij niet nu dus vandaar dit bericht.

Bij voorbaat dank!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
Weet je zeker dat de instellingen die je invoert kloppen?

Als je de bios reset, vervolgens de bios defaults laad, opnieuw opstart en dan de boot settings e.d. instelt, wat doet hij dan?

Het syteem moet op auto settings prima zijn werk kunnen doen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
Weet je zeker dat de instellingen die je invoert klpppen?

Als je de bios reset, vervolgens de bios defaults laad, opnieuw opstart en dan de boot settings e.d. instelt, wat doet hij dan?

Het syteem moet op auto settings prima zijn werk kunnen doen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07

SupremeRick

Muse Fan

alles moet inderdaad op auto staan wil je deze melding niet krijgen.. leuk hé asus borden :P

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• mast3rsign
Ja alle gegevens kloppen, ik heb het zojuist nagekeken.
Ook als ik een jumper reset doe en F2 druk dan laad hij dus de default settings en dan staat wel alles op auto.
Maar tevergeefs de 9800 GT word niet gepakt en als ik de onboard weer uitschakel via de bios dan word geen enkele meer gepakt, krijg ik weer die piepjes. Ook heb ik via windows zelf alle onboard drivers uninstalled en uitgeschakeld. Zonder resultaat.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 18:26

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je zou een bios update kunnen uitvoeren en kijken wat dat doet.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 11:36
Speedy-J schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:33:
Je zou een bios update kunnen uitvoeren en kijken wat dat doet.
"Toen heb ik besloten om de bios te updaten via de Asus tool, maar helaas. "

Je zou ook kunnen lezen en niks zeggen.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07

SupremeRick

Muse Fan

maar je hebt ook aal een request bij asus gedaan zie ik?
http://vip.asus.com/forum...VM&page=1&SLanguage=en-us
en help mij:
http://www.helpmij.nl/for...-herkent-mijn-9800GT-niet

doet er niet toe btw.. je hebt wel de 6pin adapter erin zitten?
en piept ie niet?

[Voor 37% gewijzigd door SupremeRick op 19-05-2011 15:48]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 18:26

Speedy-J

AMD Enthusiast

pnxsinned schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:38:
[...]

"Toen heb ik besloten om de bios te updaten via de Asus tool, maar helaas. "

Je zou ook kunnen lezen en niks zeggen.
Jij post hier helemaal niets dus wat is jou inzet dan in dit topic ?
Ik heb wel degelijk gelezen maar per ongeluk een regel over geslagen...

Maar voor de TS ik heb hier ook een moederbord gehad die geen ati kaart wil slikken van een bepaalde serie (X800GTO2),ik ben toen noodgedwongen om een andere videokaart gegaan van hetzelfde merk maar niet uit die serie (HD3850) .
En dat werkte lekker..
Bij mij gaf hij ook enkel maar beeld als de cmos gereset was en,na een reboot een blanco screen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• mast3rsign
Zodra ik een jumper reset doe word de videokaart gepakt, als ik de pc nu gewoon opnieuw start pakt hij geen videokaart, alleen de onboard mits ik die aan heb staan. De fan van de videokaart draait ook gewoon na de reboot...... en de 6pins aansluiting zit erin.

P.S. ben nu aan het overwegen om een AMD upgrade kit te kopen waarbij ik de videokaart/voeding nog kan gebruiken....

[EDIT]

Is het handig om nu een AMD upgrade kit te halen of wachten tot de bulldozers van AMD komen :P?

[Voor 12% gewijzigd door mast3rsign op 20-05-2011 19:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee