Geheugen cijfer van 7.3 naar 5.9

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 07:02
Ik heb een vraagje, ik heb 2x 2 Gb DDR3 1333 MHz geheugen van kingston een jaar geleden gekocht en heb toen met Windows 7 x64 een cijfer voor mijn ram geheugen een cijfer 7.3 gekregen. 2 a 3 maand geleden heb ik de computer opnieuw geïnstalleerd en kreeg ik een cijfer 5.9, daarnaast geeft hij aan dat er 4 Gb is geïnstalleerd, maar 3.25 Gb beschikbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/i/tweakers2.png/

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/i/tweakers.png/

Ik heb een memtest gedaan, maar er kwamen geen errors uit.

heeft iemand een idee waarom mijn cijfer zo laag is en waarom er maar 3.25 Gb beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17

D4NG3R

kiwi

:)

reinier.sr schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:16:
heeft iemand een idee waarom mijn cijfer zo laag is en waarom er maar 3.25 Gb beschikbaar is
Je hebt waarschijnlijk een x86-32 installatie gedaan..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
Bij eigenschappen van "computer" staat 64 bit besturingsysteem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In dat geval heb je iets in de BIOS gedaan.. Memory remapping toevallig uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Staat memory remap aan in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
zit nooit in de bios, alleen de cpu overclocking aangezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Controleer het eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Mijn score was zelf ook opeens omlaag gegaan (had eerst 4GB). Ik denk dat ze de schaal gewoon aangepast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
oke, tnx ik zal er naar kijken.. ik zal dit vanmiddag maar even doen, want ik heb nu geen tijd.
als het niet memory remapping is hoor je het nog wel
alsnog bedankt voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

offtopic:
Daarnaast zijn er genoeg topics te vinden op GoT waarop word aangegeven dat de MS calculatie van snelheid brak is... Ik haal met mijn HD5770 een 7.4, een kameraad van mij haalt met zijn CFX HD6950 opstelling een 7.2 :') ...

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
nadat ik mn pc opnieuw had geinstalleerd, had ik ook last van als ik met ArchiCAD ga werken, dat het scherm uitvalt en aangeeft dat het beeldschermstuurprogramma is gestopt.. :S heb drivers geupdated, maar dat hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb je de ATi catalyst 11.5 hotfix geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
memory remmaping heeft niet geholpen..
ATI catalyst 11.5 geinstalleerd, maar heeft ook niet geholpen..
ik ga denk ik opnieuw het os installeren, want na de reinstal zijn de problemen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-06 10:54

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Lekker belangrijk zo'n nummer. Die windows index moet je met een korrel zout nemen.
Heb je BSOD's, loopt de pc trager, heb je problemen met fps in spellen?, Nee? Dan zou ik me er niet druk over maken, zoals gezegd het is maar een nummer en zegt voor de rest geen ruk!
Ik heb er nog geen eens meer naar gekeken sinds ik windows heb geinstalleerd. Die 3.25GB beschikbaar is wel raar, dit al eens geprobeerd?:
DaLoona in "Computer ziet niet al mijn geheugen"

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
cijfer is idd niet heel belangrijk, maar ik vond het opvallend dat er 3.25 gb beschikbaar was en in combinatie met het lage cijfer dacht ik dat er iets mis was, maar volgens de memtest is het geheugen nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKR
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-06 09:11

RKR

Ik heb dat ook al eens gehad met Windows index.
Maar zoals @DaLoona zegt; neem het met een korrel zout.

Zo had ik op een gegeven moment tijdens het overclocken mijn FSB synchroon met mijn geheugen (althans nette 1:2 verhouding). En toen gaf Windows een hoge score. Later had ik in de benchmarks veel hogere scores omdat ik de clocks had veranderd en gaf Windows ineens een belabberde score!

Ik denk dat door het aanzetten van overclocking, dat jou CPU nu op 'turbo' mode kan draaien. Windows 'ziet' dan niet meer de 1:2 (of wat het ook was) verhouding en geeft een belabberde score.
Ik zou Sisoft Sandra pakken en je Memory Bandwidth en Latency daar checken, niet in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
Hji geeft alweer 4 gb aan, ik heb DaLoona zn antwoord gebruikt en het hielp :D tevens is het cijfer ook weer een 7.5 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vreemd genoeg is de score die Windows toekent grotendeels/direct gerelateerd aan de hoeveelheid bruikbaar geheugen, terwijl deze grotere hoeveelheid geheugen niet persé sneller (qua latency, bandwidth oid) hoeft te zijn.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
ik ben er maar eens goed voor gaan zitten om het probleem op te lossen met het beeldschermstuurprogramma dat niet werkte als ik met archicad bezig ben. had al wel naar catalyst 11.5 geupgraded, maar dat hielp niet. uiteindelijk ff gegoogled en driver sweeper gebruikt, drivers opnieuw geinstalleerd (11.5) en werkt nu weer perfect :D
Pagina: 1