Toon posts:

Asus GTS250 driver probleem.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 00:46
Beste Tweakers:),

Ik heb een probleemp(je), ik heb ongeveer een jaar geleden computer gebouwd met waterkoeling, foto's:

en eigenlijk, als de videokaart het een beetje zwaar krijgt dan krijg ik een foutmelding van dat de versie van nvidia drivers herstelt zijn. vaak loopt hij ook vast en hoor je een snelle herhaling van het laatste geluid, en ook vaak een bsod met 0x000000016, en als ik ntune opstart, ik dacht ik ga mijn videokaart na checken dan krijg ik bsod 0x0000000003b, kunnen jullie mij helpen? mijn spex zijn:
- core i5 650
- gigabyte ga-p55-usb3
- 2 gb ocz gold 1333mhz
- Asus ENGTS250 DK/DI/1GD3/WW
- 420 watt voeding
- 1 terrabyte samsung hdd.

weten jullie misschien wat ik er aan kan doen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Een andere videokaart proberen. Kan zomaar zijn dat je videokaart niet meer lekker werkt.

Desktop | Server | Laptop

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

idd, wat zijn de temps? heb je al een andere driver geprobeert? en weet je zeker dat er koelwater door de slang loopt het kan nl verstopt raken. En wat is er te zien op deze foto's ??

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• jctjepkema
Hey, ja de video kaart is niet aangeloten op de water koeling. maar ik heb alle drivers van de asus website geprobeerd en ook die van de nvidia website. en ook nog dat dit eigenlijk al zo is sinds ik deze kaart heb en hij doet dit dus al 1 jaar en het is zeer storend. ik dacht misschien weet iemand een oplossing.
edit: de temps van de kaart zijn gemiddeld 49 graden en soms loopt hij op tot 60 redelijk normaal dacht ik.
de koeling is btw gemaakt van coolermaster TX3 met een aquarium pompje waar auto koelvloeistof door heen loopt.

[Voor 26% gewijzigd door jctjepkema op 19-05-2011 19:45. Reden: wat vergeten :P]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano

larsiano

-=XTRA=-

Heb je het probleem met een andere videokaart niet dan is het probleem duidelijk. Een videokaart kan nou eenmaal stuk gaan met of zonder waterkoeling. Gelukkig is deze kaart erg "goedkoop" geworden. En als je nog een bon hebt moet je de org. koeler terug zetten en hem terug sturen, dan heb je grote kans dat je gratis een nieuwe krijgt!

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 392950
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Wat voor voeding heb je? 420Watt (zeker als het een B-merk betreft) lijkt me aan de krappe kant.
Ik denk ook dat dat het probleem is, en niet de kaart zelf. aangezien je dit probleem al vanaf het begin had.

Edit:
ik zie de foto's, en ben van mening dat je een goede PSU moet kopen!
Want je gebruikt 2x molex naar PCIe, dit is al een teken dat het een crap voeding betreft..

Probeer een A-merk 450W oid te scoren, dan zul je zien dat het probleem verholpen is.

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 392950 op 20-05-2011 02:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano

larsiano

-=XTRA=-

Dat zou ook nog kunnen maar toen ik te weinig sap had voor me huidige videokaart knalde de hele PC gewoon uit op piek momenten ..nooit een BSOD gezien je hebt idd wel te weinig sap vlgs nvidia zelf: Minimum Recommended System Power (W) 450 W bron: http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gts_250_us.html

dus meer richting de 500W denken lijkt me niet verkeerd

[Voor 8% gewijzigd door larsiano op 20-05-2011 11:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jctjepkema
hartstikke bedankt, ja ik heb mijn videokaart nooit aangesloten op de waterkoeling, had ik wel plannen voor maar de chip zit te laag waardoor ik de koeling niet kan draaien en aan passen om water door te pompen zoals ik wel met een cooler master tx3 heb gedaan :P aquariumpompje en een relaistje :P maar ik denk dat ik dan meteen voor de 750 watt ga dat ik ooit nog iets kan vervangen, het is idd wel een B-merk voeding, een Trust. ik "trust" altijd wel op Trust maar ik ga toch maar op A-merk

• jctjepkema
Ik heb nu een OCZ 500 Watt Modxstream pro gehaald, ik speel een spelletje en hij loopt nog steeds vast. ik dacht dat ik GTA 4 wel op low kon spelen maar dat kan dus niet :'(. iemand nog een andere oplossing?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Misschien dat ik over je antwoord heen lees, maar heb je al een andere videokaart kunnen proberen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jctjepkema
nee sorry voor de late reactie, examens :P eindelijk van af:) nu nog wel slagen :P maar ik heb het anders gedaan, ik heb mijn videokaart in een andere pc gedaan waar er niks aan de hand was kon ik gewoon gta 4 op full spelen dus het licht niet aan de videokaart. mijn videokaart heb ik ook helemaal orgineel gehouden en daar geen andere koeling op gezet of iets dergelijks dus het leek mij al raar als het aan mijn video kaart lag. toen ik de kaart er uit had ging ik ook eventjes de koeling van mij processor schoonmaken en heb ik de processor er uit gehaald nu zag ik dat er een stuk of 10 pennetjes scheef zitten en waarschijnlijk geen contact maken met de processor. zou het hier aan kunnen liggen? en als nieuw moeder bord wil ik een ga h55n usb3 nemen, deze is mini itx en voor de case die ik wil gaan bouwen is dat wel handig :P + hier kan mijn huidige processor en graphy op :P.

edit, met scheve pennetjes bdl ik scheve pennetjes op de socket van me moeder bord.

[Voor 4% gewijzigd door jctjepkema op 27-05-2011 18:30]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee