Toon posts:

2x2GB RAM, windows herkent 2x1GB RAM

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb een Asrock G32M-VS2 moederbord met 2 slots voor geheugen.
Dit moederbord kan maximaal 4GB aan (dus 2x2GB lijkt me perfect).

Ik heb 2x Kingston DDR2 667 (HyperX) geheugen erin geplaatst.
Dit zou 2GB per module moeten zijn, maar volgens Windows7 en SIW.exe heb ik er 2x1GB in zitten.

Waar zou dit probleem kunnen zitten?
Als het geheugen niet compatibel is werkt het toch helemaal niet?

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 15:22
Check je geheugen in de bios. Als daar ook 1gb staat. Dan zijn het gewoon 1gb kaarten en ben je dus geflashed door de verkoper.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50
Wat voor een code (KHX.....) staat er precies op het geheugen? Zie op de Kingston site namelijk helemaal geen DDR2 667 HyperX desktop geheugen staan.

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
De code op het geheugen geeft aan: KHX6400D2LLK2/2G waarvan ik van Kingston gewend ben dat de 2G aan het einde de capaciteit weergeeft...

In de BIOS staat ook 2x 1GB...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50
K2/2G --> Een kit van 2 modules met een totale capaciteit van 2GB, per stuk dus 1GB.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 11:49

F.West98

Alweer 14 jaar hier

sjender101 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:42:
De code op het geheugen geeft aan: KHX6400D2LLK2/2G waarvan ik van Kingston gewend ben dat de 2G aan het einde de capaciteit weergeeft...

In de BIOS staat ook 2x 1GB...
inderdaad, de totale capaciteit van alles bij elkaar op :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee