Toon posts:

Werkwijze contract PCextreme

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:36

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Begin mei 2010 ging ik op zoek naar zo'n el cheapo all-in hostingpakketje. Bij een van de kanshebbers, PCextreme doorliep ik de aankoopprocedure en voor ik het wist had ik een factuur van PCextreme in mijn e-mail zitten (op zich geen probleem) met betalingsgegevens etc erbij.
Wat mij echter verbaasde was dat mijn bestelling direct werd uitgevoerd en een uurtje nadien (ik had uiteraard nog niet betaald) was de gevraagde domeinnaam al geregistreerd en de hosting up and running. Ik had er wat mee gespeeld maar er was er probleem met een van de pakketten die ik niet goed kon configureren. Verschillende keren de helpdesk gecontacteerd maar nooit een antwoord ontvangen, dan dacht ik 'laat het maar lekker zo dan ga ik wel elders'.
Eind mei 2010 ontving ik dan voor de eerste keer in de brievenbus een factuur (ik had bij de initiele bestelling niet mijn echte NAW-gegevens opgegeven maar wel zò dat de postbode wel weet dat ik het ben). Er werd mij aangemaand om snel te betalen, heb ik echter links laten liggen.
Midden juni 2010 opnieuw een brief met nu een hardere toon, laatste kans om te betalen anders werd incasso ingeschakeld. Om geen gezeik te hebben toch maar betaald, echter heb ik er nooit gebruik van gemaakt. Ik voelde me wat 'opgelicht', maar ik kon tenminste weer gerust zijn.

Nu mei 2011, 1 jaar later ontvang ik een nieuwe factuur van PCextreme dat mijn pakket automatisch verlengd is en of ik weer dringend wil betalen. Algemene voorwaarden nu gecontroleerd en inderdaad, alles wordt automatisch verlengd tenzij je 1 maand op voorhand een brief stuurt om het op te zeggen.

Reeds tientallen keren heb ik diensten afgenomen op het internet, maar bij PCextreme krijg ik écht een vies gevoel. Goed, hun diensten werken (deels), maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze zoveel mogelijk klanten in de val willen laten lopen.
Zo gaat je bestelling direct na het invullen van je gegevens lopen, ze wachten niet zoals die 99,9% andere om te wachten tot je betaald hebt. Ik vind dit al een rare manier van werken want zo kan ik gewoon de telefoonboek openslaan en op iemand anders naam bestellen (enige identificatie is IP-adres). Verder sturen ze ook nooit een berichtje van 'opgepast uw pakket vervalt binnen 4 maanden, stuur ons een brief indien u niet wil verlengen anders doen wij dit automatisch'. Hoewel ze dit perfect zouden kunnen doen, weigeren ze volgens mij transparant te zijn om zo nog meer klanten in de val laten te lopen.

Mijn vragen: wat vinden jullie van deze manier van zakendoen? Zoals gezegd kan ik gewoon op jullie adres een bestelling aanmaken (bv 100 domeinnamen registreren), en zal deze direct uitgevoerd worden. Daarna zal toch iemand deze moeten betalen en komt incasso achter je dak aan. In hoeverre hebben die incassobureau's 'macht' in Belgie? Vorig jaar heb ik maar betaald om geen gezeik te hebben, maar nu voel ik mij redelijk in het zak gezet en wil ik het wel op de spits drijven.

Ik ben bewust dat ik enkele fouten heb begaan.
1. ik heb inderdaad de bestelling doorlopen (uit gewoonte omdat je dan pas écht de totaalprijs ziet en alle andere normale webshops wachten tot je betaald hebt)
2. algemene voorwaarden niet goed gelezen (echter, wie leest die wel altijd volledig?)

.

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 12:39
Lijkt me duidelijk dat dit jouw schuld is; niet die van PCextreme.

Netjes contact opnemen dat je z.s.m. wilt stoppen met hun diensten?

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
ThinClientQ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:01:
Lijkt me duidelijk dat dit jouw schuld is; niet die van PCextreme.

Netjes contact opnemen dat je z.s.m. wilt stoppen met hun diensten?
Ik wens hier geen verhaal van te maken wiens schuld het is, zoals gezegd ben ik mij bewust dat ik verkeerde/onterechte veronderstellingen heb gedaan. Toch vind ik hun manier van werken ook maar 'vies', ik heb nérgens iets getekend oid, enkel een GET-request gestuurd met enkele (fop)gegevens erin en toch zit ik nu vast aan een jaarlijks verlengd contract.

.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:30
Neem je verlies en stuur ze nu !AANGETEKEND! een brief waarin je je pakket op wilt zeggen na dit jaar.
Daarin vraag je ook om een melding terug dat ze het volgend jaar stoppen. Zo niet, stuur je ze nogmaals de mededeling dat je van hen antwoord verwacht. etc, etc.

Even over je aanmeldingen enzo.
Ikzelf heb een lange tijd geleden bij de primafoon winkel een telefoonlijn aangevraagd ivm ADSL internet.
Ik versprak me en vroeg om een basis ipv een budget.
Toen ik de prijs te horen kreeg gaf ik aan dat ik de goedkoopste wilde ivm ADSL (diegene had mij al horen zeggen dat het om de goedkoopste ging, maar ik vroeg per ongeluk om één met een andere naam, maar goed). Toen kon het niet meer terug gedraaid worden omdat de lijn al aangevraagd was. Mijn vrouw vroeg hierop wat er zou gebeuren als we niet tekenden. Uiteraard. Dan had Primafoon/KPN een probleem.
We hebben toen wel getekend en gezegd dat ze ASAP de lijn om zouden zetten naar belbudget (werd ook op de brief geschreven). Dit is overigens gewoon zonder problemen gebeurd.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Het gebeurd dus ook bij heel grote bedrijven.

[Voor 61% gewijzigd door Arunia op 19-05-2011 09:12]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:05
ruyckske schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:07:
[...]

Ik wens hier geen verhaal van te maken wiens schuld het is, zoals gezegd ben ik mij bewust dat ik verkeerde/onterechte veronderstellingen heb gedaan. Toch vind ik hun manier van werken ook maar 'vies', ik heb nérgens iets getekend oid, enkel een GET-request gestuurd met enkele (fop)gegevens erin en toch zit ik nu vast aan een jaarlijks verlengd contract.
Ik ben het met je eens dat het een rare manier van werken is. Een aantal zaken begeven zich ook in een grijs gebied. Maar omdat je zelf ook nalatig bent geweest kan je er weinig aan doen...

Ik zou zeggen: leer hier van (maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan ;) ) en pas de volgende keer goed op!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:43
Precies, een internet formulier is net zo hard een overeenkomst als een contract. Er is niks vies aan hun beleid, zij hebben tenminste hun administratie op orde en zorgen er voor dat hun klanten op tijd betalen. Wat ik me afvraag, toen jij die eerste factuur kreeg, dacht je toen niet van; "Ooh kut, snel opzeggen ?!" ?

gewoon nee.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sorry, maar het is gewoon heel simpel: jij hebt een dienst besteld. Daar moet je voor betalen. Dat zij meteen de bestelling uitvoeren in plaats van te wachten is juist goede service. Zij gaan er, terecht, niet van uit dat je alleen maar bestelt (!) om de prijs te zien.

Verder is het bij het product 'hosting' normaal dat het om een langetermijndienst gaat die jaarlijks verlengd wordt.

Compleet je eigen schuld dus; jij bent hier rare dingen aan het doen, zij niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Er zijn veel hostingbedrijven die op deze manier werken. En ik vind dan ook dat zij niets fout hebben gedaan. Jij daarentegen...

Waarom vraag je een hosting-account aan met valse NAW-gegevens? En waarom ga je zó ver door in het orderproces? Ik vind het juist fijn dat ik iets kan aanschaffen en pas 14 of 30 dagen later hoef te betalen. Dat zou juist een voordeel moeten zijn. En jij vind het belachelijk dat ze jou dit krediet geven?

Een andere vraag:
Wat had je gedaan als je in een iDeal-proces terecht was gekomen? Had je dan wel of niet betaald?

Ik zie het verschil namelijk niet. Als je namelijk wel had betaald, was je ook niet tevreden over de dienst en had je waarschijnlijk direct contact opgenomen met PCExtreme. Waarom heb je dat nu niet gedaan?

...less is more

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 12:02
Misschien hebben ze trouwens wel geprobeerd telefonisch contact met jou te zoeken, maar lukt dat niet omdat onjuiste NAW gegevens hebt ingevoerd. Vervolgens hebben ze maar een incassobureau ingeschakeld.

Jouw werkwijze is natuurlijk niet helemaal netjes, maar daar ben je al van bewust. Ik zie niet wat PCE hier fout doet. Ik vind juist dat de site erg professioneel en betrouwbaar doet ogen. Alle info is vooraf te halen zonder een heel order proces te moeten doorlopen. En tja betalen is het beste. He incasso bureau rijdt met plezier naar België en brengt de extra kosten waarschijnlijk ook nog in rekening.

Ik was nog op zoek naar een simpel hostingpakketje, en PCE ziet er aantrekkelijk uit.. ;)

• ChojinZ
  • Laatst online: 22:05
mcsluis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:37:

Ik zie niet wat PCE hier fout doet.
Waar ik me over verbaas is dat het zo makkelijk is om een domein aan te vragen zonder dat er ook maar iets gechecked wordt. Als ik kwaad zou willen doen kan ik dus makkelijk 100 domeinen registreren op andermans naam. Mocht dit gebeuren, dan valt er voor PCE nergens geld te halen maar maken ze wel onkosten. Lijkt mij dat je, als bedrijf zijnde, dit wil afvangen. Maar dat gebeurt nu dus niet.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
De meeste hostingbedrijven werken zo (laagdrempelige aanmelding, automatisch verlengen) en naar mijn mening heeft PCextreme een best wel duidelijke afhandeling van overeenkomsten. Ik weet niet of het op het moment van je bestelling al zo was, maar tegenwoordig bieden ze zelfs een tevredenheidsgarantie zodat je producten eerst kunt proberen.

Per post opzeggen kan uiteraard, maar je kunt ook via WSCP, het PCextreme controlepaneel opzeggen, een stuk simpeler.

Ik snap dat het wel erg makkelijk is nu identiteitsfraude te plegen, maar om even de advocaat van de duivel te spelen: hoe zou PCextreme voor elke aankoop de contactgegevens moeten controleren? Zonder uittreksel van de gemeente is dat bijna niet te doen, zeker niet als je de adresgegevens wil controleren en snel je bestellingen wil kunnen doorvoeren.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

ChojinZ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:45:
[...]

Waar ik me over verbaas is dat het zo makkelijk is om een domein aan te vragen zonder dat er ook maar iets gechecked wordt. Als ik kwaad zou willen doen kan ik dus makkelijk 100 domeinen registreren op andermans naam. Mocht dit gebeuren, dan valt er voor PCE nergens geld te halen maar maken ze wel onkosten. Lijkt mij dat je, als bedrijf zijnde, dit wil afvangen. Maar dat gebeurt nu dus niet.
Eensch.

Ik ben zelf al jaren klant bij NXS en telkens als ik een nieuw domein aanvraag wordt er van mij verwacht dat ik de overeenskomst even netjes onderteken en terug stuur/fax/mail...

Apart, maar niet minder legaal lijkt me...
Lang verhaal kort: doe wat Arunia zegt...zie die paar vergooide tientjes als lesgeld en wees blij dat het daar bij blijft... :)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik vind het gewoon een zéér aparte manier van werken die mij toch doet denken aan afpersing. Waarom kunnen ze niet op voorhand een herinnering sturen van 'als je niet reageert verlengen we het'. Het is niet van niet kunnen, puur van weigeren om de klant goed te informeren. Verder vind ik ook niet echt dat ik een overeenkomst heb afgesloten met hen. Raar dat zoveel mensen deze manier van werken wel normaal vinden.

Ze zullen in sé volledig volgens de wet handelen, maar echt doorzichtig en klantvriendelijk vind ik het niet..
SanderPS3 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:18:
Precies, een internet formulier is net zo hard een overeenkomst als een contract.
Daar durf ik toch sterk aan twijfelen, zoals gezegd: ik kan gewoon 100 domeinnamen op jouw naam laten registreren. Lijkt mij niet dat dat zo hard is als een -door jou ondertekend- contract!
lhoBas schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:52:

Ik snap dat het wel erg makkelijk is nu identiteitsfraude te plegen, maar om even de advocaat van de duivel te spelen: hoe zou PCextreme voor elke aankoop de contactgegevens moeten controleren? Zonder uittreksel van de gemeente is dat bijna niet te doen
Dat moeten ze niet doen, gewoon wachten tot de betaling binnen is is voldoende toch?

[Voor 45% gewijzigd door Lulukai op 19-05-2011 11:05]

.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
funk-e schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:24:

Waarom vraag je een hosting-account aan met valse NAW-gegevens? En waarom ga je zó ver door in het orderproces?
Bij veel webshops komt er nét voor je betaalt nog wat kosten bij, zoals BTW, verzending, administratie, kosten voor het gebruik van de kredietkaart etc. Je weet meestal pas zeker hoeveel je moet betalen als je volledig afrekent (wat ik een zeer negatieve trend vind)

.

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:26
ruyckske schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:02:
Ik vind het gewoon een zéér aparte manier van werken die mij toch doet denken aan afpersing. Waarom kunnen ze niet op voorhand een herinnering sturen van 'als je niet reageert verlengen we het'. Het is niet van niet kunnen, puur van weigeren om de klant goed te informeren.
Hoeveel bedrijven ken je die je een herinnering sturen bij het 'aflopen' van een automatisch te verlengen abonnement?
Verder vind ik ook niet echt dat ik een overeenkomst heb afgesloten met hen. Raar dat zoveel mensen deze manier van werken wel normaal vinden.
Je hebt toch bij volle verstand zelf die bestelling geplaatst?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

100 domeinen foutief registreren kost 50 euro. Het zijn de kosten niet.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
croxz schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Hoeveel bedrijven ken je die je een herinnering sturen bij het 'aflopen' van een automatisch te verlengen abonnement?
Bij bv. Antagonist vind ik de communicatie veel transparanter.

.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
[...]

http://www.hostingdiscounter.nl

(geen aanrader btw ;) )

...less is more

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 14:59
[...]

[...]

Je hebt toch bij volle verstand zelf die bestelling geplaatst?
Inderdaad, ik snap ook niet waarom dit topic nog open staat..

TS probeert nu gewoon PCExtreme zwart te maken, terwijl het compleet de eigen schuld is van TS. Je bent zelf de overeenkomst aangegaan waarin duidelijk wordt vermeld dat het automatisch wordt verlengd. Dan moet je ook niet gaan zeuren dat je weer een factuur krijgt, als je niet op zegt.

Tip; zeg hem alvast nu op als je zou willen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 10:22

ralpje

Deugpopje

Ik vind het gewoon een zéér aparte manier van werken die mij toch doet denken aan afpersing. Waarom kunnen ze niet op voorhand een herinnering sturen van 'als je niet reageert verlengen we het'. Het is niet van niet kunnen, puur van weigeren om de klant goed te informeren.
Dat weet je als je puur op prijs met een bepaalde partij in zee komt. Lagere prijs = minder kosten = minder service.
Verder vind ik ook niet echt dat ik een overeenkomst heb afgesloten met hen. Raar dat zoveel mensen deze manier van werken wel normaal vinden.
Je klikt op 'bestellen', maar je hebt geen overeenkomst?
Daar durf ik toch sterk aan twijfelen, zoals gezegd: ik kan gewoon 100 domeinnamen op jouw naam laten registreren. Lijkt mij niet dat dat zo hard is als een -door jou ondertekend- contract!
Wel als dat gedaan is via een bij jou behorend IP-adres. Nu zullen ze dat niet direct kunnen aantonen, maar in een eventuele rechtszaak kan daar wel naar gekeken worden natuurlijk.
Daarnaast is dit natuurlijk volledig off-topic, omdat jij gewoon zelf de bestelling gedaan hebt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• hapSnap
  • Laatst online: 29-05 10:31
Het is al even geleden dat ik een bestelling heb geplaatst bij PCExtreme, maar ik meen dat ik mijn domein moest activeren dmv een digitale handtekening. Het lijkt me dat OP dit ook heeft moeten doen.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:22

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb een drietal domeinen bij Oxilion (voorheen Freerider), en voor alledrie heb ik een formulier ondertekend moeten terugsturen voordat het pakket geactiveerd werd. Dat vind ik niet meer dan normaal. Ze verlengen wel automatisch maar dat is vantevoren bekend, en daar houd ik ook rekening mee.

Ik heb me later ook eens bij PCE geregistreerd. Voordat ik het goed doorhad was alles al afgerond. Ik heb toen een dag later laten weten er toch vanaf te zien, en daarbij aangegeven nergens een handtekening te hebben gezet. Ze deden toen niet erg moeilijk. Let wel: ik had dus nog geen gebruik gemaakt van mijn hosting.

ruyckske heeft echter minstens weken gebruik kunnen maken van de hosting voordat hij uberhaupt de rekening kreeg. Hij had daarvoor nooit opgezegd ("laat het maar lekker zo"), en daarmee heeft PCE IMHO terecht gedacht dat de overeenkomst doorging. Vervolgens verlengen zij het contract met een jaar zoals ongetwijfeld in hun voorwaarden staat, en nu is ruyckske aan het zeuren. Sorry hoor, maar dit is een gevalletje "eigen schuld dikke bult". Allereerst had hij harder moeten klagen over de configuratieproblemen. Hij had ze in gebreke kunnen stellen, en bij aanhoudende problemen het contract kunnen ontbinden wegens wanprestatie. Door niet door te zetten en ook niet op dat moment op te zeggen zijn de kosten die PCE vraagt niet meer dan normaal.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06
Het verhaaltje van domeinnamen registereren op naam van iemand anders gaat niet op.

De andere persoon kan dan zo snel hij bevestiging / factuur aankrijgt protesteren en stellen dat hij de dienst niet heeft aangevraagd => het is dan aan de verkoper om te komen met de bewijslast.
(Je kan iemand dan wel wat laten opdraaien voor kosten rond aangetekend schrijven enzo)

Maar factuur betalen = dienst + voorwaarden accepteren.

Het "rare" dat ze alles al in gang zetten alvorens betaling te ontvangen is ook niet zo apart.
Eigenlijk kan je dat eerder beschouwen als positief naar de klant toe.
Het bedrijf pakt namenlijk wat risico voor klanten die niet willen betalen + je kan als klant al direct gebruik maken van de service.

Misschien had je het nog op bedenktijd van koop op afstand kunnen gooien, maar dat was pas tot 7 dagen na aanschaf. Allé, of 7 dagen nadat je het had kunnen gebruiken.
Maar ik ben niet zeker of dit geldt voor diensten die je online besteld.

TS is hier dus zelf in de fout gegaan.
Want laten we eerlijk zijn, de meeste abonnementsdiensten verlengen automatisch, dus het is niet zo dat dit iets uitzonderlijks is.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IceManX schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:04:
Ik heb een drietal domeinen bij Oxilion (voorheen Freerider), en voor alledrie heb ik een formulier ondertekend moeten terugsturen voordat het pakket geactiveerd werd. Dat vind ik niet meer dan normaal.
Dat klopt want vroeger was de procedure voor het registreren van een .nl-domeinnaam dat je een registratiecontract van SIDN moest ondertekenen. Dat is inmiddels niet meer zo.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Man man, je moet maar een bedrijf hebben en met zulke klanten te maken krijgen, die totaal fout bezig zijn en dan ook nog eens je bedrijf proberen zwart te maken op een forum. foei

Accepteer je fout gewoon, en betaal nog een jaartje. En schrijf alvast een brief, stuur die op zodat je jaar erop niet weer aan hen vast zit. Opzegtermijn van 3 maanden voor contractsperiode? Maak een agendapuntje zodat je het niet vergeet. Tis toch helemaal gek dat jij het fout zoekt bij een bedrijf omdat die je niet herrinert om op te zeggen :X

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 02:04
PCExtreme kent een tussenstap, waarbij een domein 'wacht' totdat de klant deze activeert. Je hebt tot dan dus 14 dagen de tijd om de dienst op te zeggen. Dit is overigens wettelijk geregeld (bedenktijd koop op afstand), en mei 2010 zeker het geval (ik ben sinds 2006 klant en dit was toen ook al zo).

De dubieuze beweegredenen van de OP daargelaten, deze had gewoon dan en daar moeten opzeggen.

Als we dan toch aan stemmingmakerij gaan doen; mijn duitje is dat PCExtreme typisch zo'n hostprovider is die je veilig aan vrienden en klanten kan aanraden; goedkoop, goede uptime en prima service. Persoonlijk vind ik het ook prettig als de host meedenkt en zo snel mogelijk de bestelling uitvoert.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:22

Robtimus

me Robtimus no like you

chime schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:12:
Misschien had je het nog op bedenktijd van koop op afstand kunnen gooien, maar dat was pas tot 7 dagen na aanschaf. Allé, of 7 dagen nadat je het had kunnen gebruiken.
Maar ik ben niet zeker of dit geldt voor diensten die je online besteld.
Sgreehder schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:36:
Je hebt tot dan dus 14 dagen de tijd om de dienst op te zeggen. Dit is overigens wettelijk geregeld (bedenktijd koop op afstand)
Wet koop op afstand maakt expliciet een uitzondering voor afgenomen diensten, waar dit onder valt. Wel geven veel van dit soort providers je zelf een bedenktijd van 7-14 dagen, maar ze zijn hier niet toe verplicht.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:08
SYQ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:32:
Man man, je moet maar een bedrijf hebben en met zulke klanten te maken krijgen, die totaal fout bezig zijn en dan ook nog eens je bedrijf proberen zwart te maken op een forum. foei

Accepteer je fout gewoon, en betaal nog een jaartje. En schrijf alvast een brief, stuur die op zodat je jaar erop niet weer aan hen vast zit. Opzegtermijn van 3 maanden voor contractsperiode? Maak een agendapuntje zodat je het niet vergeet. Tis toch helemaal gek dat jij het fout zoekt bij een bedrijf omdat die je niet herrinert om op te zeggen :X
Of je zet nu al een klikje in het control panel, dan worden de producten waar je dat bij aangeeft niet verlengt. Werkt perfect....

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 15:05
[...]

Dat ligt eraan, hoe vaak het fout gaat en of je dat klanten gaat kosten (doelgroep) en denk eens aan het percentage van kosten die voor zulke goedkope producten het toesturen van brief, beantwoorden, ontvangen en verwerken kost? Vergis je daarin niet. Kortom, zo simpel kun je dat helemaal niet zeggen, er zijn vele vele factoren die meespelen. Efficientie gaat boven logica soms en dat is maar goed ook, anders zouden vele dingen in het leven onnodig veel duurder zijn. Er is ook een groot verschil of je met of zonder kvk aanvraagt, privé of zakelijk dus. Daar gelden andere voorwaarden. Kortom, dat anderen wel handtekening moeten zeggen, hangt ook af, van welk product en type klant.

Ik vond PCExtreme in de tijd dat ik er diensten van afnam zeer duidelijk in de communicatie, gewoon netjes 3 maal herinnering bv en ingelogd had je alle info die je nodig had. Veel beter dan de huidige die ik heb (verplicht, niet mijn keus).

pepernooot

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 12:02
[...]

[...]

Ik moet er niet aan denken om ieder jaar mijn waterbedrijf, energiebedrijf toestemming te geven nog een jaartje geld af te schrijven. Dat gebeurt ook automatisch en daar klaag je waarschijnlijk ook niet over. Nu het in je nadeel uitpakt, is het wel een probleem !?

In snap dat het rot is om 2 jaar te moeten betalen voor iets dat je niet gebruikt...

Heb je de opzegbrief al verstuurd? ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46
ruyckske schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:07:
[...]

Ik lees het als snelle service: je domein was snel online, zelfs voordat je betaling verwerkt was. Zo zou ik het willen zien.
Automatisch verlengen is ook heel fijn, want het alternatief is dat je domeinnaam gekaapt wordt als je vergeet te verlengen.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik vind het gewoon een zéér aparte manier van werken die mij toch doet denken aan afpersing. Waarom kunnen ze niet op voorhand een herinnering sturen van 'als je niet reageert verlengen we het'. Het is niet van niet kunnen, puur van weigeren om de klant goed te informeren. Verder vind ik ook niet echt dat ik een overeenkomst heb afgesloten met hen. Raar dat zoveel mensen deze manier van werken wel normaal vinden.
Afpersing? Jij hebt op 'Bestellen' geklikt en waarschijnlijk ook voorwaarden geaccepteerd e.d. Er is niets raars aan.

Trouwens, als zo veel mensen het wél normaal vinden, denk je dan niet dat je misschien je eigen mening eens aan moet passen?
Ze zullen in sé volledig volgens de wet handelen, maar echt doorzichtig en klantvriendelijk vind ik het niet..
Euh, je hebt zelf ook wel enigszins de taak om:
- te lezen wanneer je contract ingaat en wat de voorwaarden zijn
- bij te houden wanneer je contract verlengd wordt (deze dingen staan bijv. in mijn agenda, ruim voor de opzegtermijn)

Zeker bij zaken als domeinregistratie e.d. vind ik dat je wel enigszins mag weten waar je mee bezig bent.
[...]

Dat zou zomaar wettelijk strafbaar kunnen zijn, of in ieder geval de regels van SIDN overtreden. Jij kunt opdraaien voor de boetes dan.
[...]

Dat moeten ze niet doen, gewoon wachten tot de betaling binnen is is voldoende toch?
Voor o.a. bedrijfsmatige aanschaffen is het zeer gebruikelijk dat er achteraf pas een rekening wordt verstuurd. Dus helemaal niets raars aan. Verder gaat het neem ik aan niet om astronomische bedragen? Ik zou het erg vervelend vinden als ik voor ieder tientje nog een losse 2e bevestiging moet sturen.

En als je valse NAW-gegevens opgeeft (wat trouwens ook strafbaar is of zou kunnen zijn) dan schep je ook de mogelijkheid dat post misschien soms toch niet aankomt (als je vaste postbode ziek is bijv. en de ander de post terug laat sturen of verkeerd bezorgt)... Dus dat hoort ook bij jouw verantwoordelijkheid.

Komt erop neer dat je aanschaf van diensten en producten serieus dient te nemen. Niet zomaar over één nacht ijs gaan en even double-checken voordat je daadwerkelijk je bestelling plaatst. Dus niet zomaar door bijven klikken van stap 1 t/m stap 4 en dan ineens erachter plaatsen dat er geen extra bevestiging wordt gevraagd na het knopje "Bestelling plaatsen" 8)7

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mag stilzwijgende verlenging met een jaar nog wel? Dacht dat dat maximaal 1 maand was geworden.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

woekele schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:18:
Mag stilzwijgende verlenging met een jaar nog wel? Dacht dat dat maximaal 1 maand was geworden.
Voor gsm-providers en autoverzekeringen is dat wel zo ja. Echter domeinnamen zijn wellicht wel een verhaal apart vanwege het feit dat je die alleen per jaar kunt verlengen (of SIDN moet dit nog gaan wijzigen :P)

Overigens nog vergeten in m'n vorige post het wanbetalen af te keuren... :{

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Domeinen lopen ook per jaar idd.

Het lijkt me hier wel de eigen fout van de TS. Je doet een bestelling en krijgt die geleverd (ok het werkt niet goed) en zegt het niet op. Volgens mij worden de meeste hostingdingen en domeinen automatisch verlengd, gelukkig maar anders zou je meteen je domeinnaam kwijt kunnen zijn als je er een keer vergeet om naar te kijken en dan zouden we daarover weer topics hier moeten openen hoe onrechtvaardig dat is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de titel even aangepast naar iets neutralers. Ruyckske, ik wil je vragen ook in je reacties wat minder stemmingmakende termen te gebruiken, want op deze manier lijkt het meer op een rant of een poging het bedrijf zwart te maken dan op een constructieve discussie.

Ik hoop dat er een constructieve discussie kan ontstaan over de werkwijze en manier van communiceren van de shop. Zo niet, dan gaat dit topic alsnog op slot

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

18327

ruyckske schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:59:
Mijn vragen: wat vinden jullie van deze manier van zakendoen? Zoals gezegd kan ik gewoon op jullie adres een bestelling aanmaken (bv 100 domeinnamen registreren), en zal deze direct uitgevoerd worden. Daarna zal toch iemand deze moeten betalen en komt incasso achter je dak aan. In hoeverre hebben die incassobureau's 'macht' in Belgie? Vorig jaar heb ik maar betaald om geen gezeik te hebben, maar nu voel ik mij redelijk in het zak gezet en wil ik het wel op de spits drijven.
Incassobureau's hebben in Nederland ook geen bijzondere rechten. In België hebben ze dan ook dezelfde "macht" als in Nederland. Ze kunnen een rechtzaak aanspannen, en ik kan je op een briefje geven dat je die gaat verliezen. Zover kun je het laten komen, maar dat kost je alleen maar meer tijd, energie en geld. Waarom je het op de spits wilt drijven is mij dan ook een raadsel.
Ik ben bewust dat ik enkele fouten heb begaan.
1. ik heb inderdaad de bestelling doorlopen (uit gewoonte omdat je dan pas écht de totaalprijs ziet en alle andere normale webshops wachten tot je betaald hebt)
2. algemene voorwaarden niet goed gelezen (echter, wie leest die wel altijd volledig?)
Het lezen van de algemene voorwaarden is je eigen verantwoordelijkheid. Ik heb net ook de bestelling doorlopen, en kreeg bij stap 4 een overzicht van de kosten. Daar kun je op "Bestellen" klikken, en ik verwacht dat als ik dat doe ik een overeenkomst sluit. Onduidelijk is het niet. Dus tja, je hebt een overeenkomst gesloten en in de AV staat dat automatisch verlengd wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik vind het toch apart dat je zonder ergens ooit maar een handtekening te moeten plaatsen direct vast zit aan een automatisch verlengend contract, dat heb ik nergens anders meegemaakt.

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat jouw ervaring tekort schiet is jouw probleem, niet dat van een eerlijk bedrijf dat een normale werkwijze hanteert die je bij andere bedrijven ook heel regelmatig ziet. Het klopt gewoon, is normaal, en het is niet eens "val om je binnen te halen". Er is niet eens sprake van kleine lettertjes of verborgen zaken ofzo. Je hebt bij je volle verstand op 'Bestellen' geklikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als jij een abonnement op de Telegraaf, bibliotheek, Wegenwacht of whatever neemt, dan ga je toch ook niet verwachten dat ze 2 maanden voor het einde jou berichten dat je je abonnement moet opzeggen?

En een handtekening zetten heeft niets te maken met het al dan niet aangaan van een overeenkomst. Zou wat moois zijn als alle overeenkomsten 'n handtekening behoeven: "Bakker, mag ik 'n halfje bruin van u?" "Dat is goed meneer, wilt u hier uw handtekening zetten?".

En wat betreft de wens om eerst te betalen en dan pas de overeenkomst aan te gaan: de Wehkamp (en nog veel meer bedrijven overigens) leven van achteraf betalen en ik denk dat bedrijfsvoering in Nederland (en de rest van de wereld) er heel anders uit zou komen te zien. Overigens: stel... de overeenkomst komt pas tot stand als er betaald is. Dan zul je dus ALTIJD eerst moeten betalen, voordat je iets geleverd krijgt. Energiemaatschappij tegen klant: "Ja, meneer, we willen eerst dat u 'n paar termijnen vooruit betaald, anders heeft u in uw nieuwe huis geen gas/elektra." en ik denk dat er zo nog wel 'n aantal dingen te verzinnen zijn waar je het niet mee eens gaat zijn. Je telefoon die je vooruit moet betalen bijv., gaat iedereen terug naar pre-payed! Yeah!

Nee, de wetgever heeft de overdracht van geld nooit gezien als vereiste om een overeenkomst tot stand te brengen, en dat is maar goed ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
ardana schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:05:
Als jij een abonnement op de Telegraaf, bibliotheek, Wegenwacht of whatever neemt, dan ga je toch ook niet verwachten dat ze 2 maanden voor het einde jou berichten dat je je abonnement moet opzeggen?
Bv. bij de krant stuurden ze mij 1 maand op voorhand een bericht of ik mijn abonnement al dan niet wou verlengen. Telecomproviders doen dit inderdaad niet, maar daar heb je dan ook op voorhand een contract moeten tekenen waarin duidelijk (min of meer toch) de opzegtermijnen staan.
En een handtekening zetten heeft niets te maken met het al dan niet aangaan van een overeenkomst. Zou wat moois zijn als alle overeenkomsten 'n handtekening behoeven: "Bakker, mag ik 'n halfje bruin van u?" "Dat is goed meneer, wilt u hier uw handtekening zetten?".
Dit is echt een triest argument: als je brood koopt is het duidelijk dat je geen automatische verlenging hebt.
En wat betreft de wens om eerst te betalen en dan pas de overeenkomst aan te gaan: de Wehkamp (en nog veel meer bedrijven overigens) leven van achteraf betalen en ik denk dat bedrijfsvoering in Nederland (en de rest van de wereld) er heel anders uit zou komen te zien. Overigens: stel... de overeenkomst komt pas tot stand als er betaald is. Dan zul je dus ALTIJD eerst moeten betalen, voordat je iets geleverd krijgt.
Achteraf betalen is is de normale politiek bij B2B, niet bij particulieren
Energiemaatschappij tegen klant: "Ja, meneer, we willen eerst dat u 'n paar termijnen vooruit betaald, anders heeft u in uw nieuwe huis geen gas/elektra." en ik denk dat er zo nog wel 'n aantal dingen te verzinnen zijn waar je het niet mee eens gaat zijn.
Wake up call: gas en electriciteit moet je op voorhand betalen :)

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

ruyckske schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:28:
Dit is echt een triest argument: als je brood koopt is het duidelijk dat je geen automatische verlenging hebt.
Het is triest dat je niet inziet dat het alleen een argument was om aan te tonen dat jouw bewering dat je 'niet echt' een overeenkomst aangegaan was volslagen onzinnig was.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
edit: geen zin meer in.

[Voor 82% gewijzigd door Lulukai op 22-05-2011 16:37]

.

Acties:
  • 0Henk 'm!

18327

[...]
Dan is het een harde leerschool dat je in de toekomst altijd even de AV moet doorlezen voordat je een abonnement/dienst afsluit. Het is helaas niet anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 12:55

tdw

Amai seg!

ruyckske schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:07:
Ik vind het toch apart dat je zonder ergens ooit maar een handtekening te moeten plaatsen direct vast zit aan een automatisch verlengend contract, dat heb ik nergens anders meegemaakt.
Als je ergens online besteld, en je kiest voor thuislevering, dan zet je toch ook nergens een handtekening maar krijg je wel geleverd?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]
Achteraf betalen is is de normale politiek bij B2B, niet bij particulieren
En Ideal dan? De winkel krijgt achteraf betaald (het is gewoon een overschrijving die niet meteen bij hun aankomt).

Verder zijn er zo veel dingen die ik af kan sluiten, die ook meteen gelden, die ik later betaal en waar ik niet eens een handtekening voor hoef te zetten. Tot en met verzekeringen toe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

18327 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:08:
[...]

Dan is het een harde leerschool dat je in de toekomst altijd even de AV moet doorlezen voordat je een abonnement/dienst afsluit. Het is helaas niet anders.
Ook zonder dat er specifieke AV zijn is een knop "Bestellen" rechtsgeldig.

Jammer dat er niet op mijn reactie wordt gereageerd verder. Die is niet weerlegbaar genoeg? :P

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee