Toon posts:

Asus N53 keyflex

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• marc92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 10:09
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe laptop aan te schaffen. Mijn oog viel op de Asus N53SV-SX424V en de Asus K53SV-SX146V. Beide laptops hebben ongeveer dezelfde specs, alleen leek de N53 mij iets degelijker gebouwd dan de K53. Nu zie ik echter op verschillende plaatsen op het internet, bijvoorbeeld hier, negatieve verhalen over het toetsenbord. Zoals in de link te zien is "deukt" een groot deel van het toetsenbord in wanneer je een toets aanslaat, alsof het een waterbed is. Uit andere bronnen hoor ik echter dat dit niet waar is, of in ieder geval erg overdreven. Heeft een van jullie hier ervaring mee (zowel positief als negatief)?

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Youtube al bekeken?
YouTube: ‪ASUS N53 Keyboard Flex‬‏
Bekijk ook eens de reacties onder deze video.

• marc92
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:00:
Youtube al bekeken?
YouTube: ‪ASUS N53 Keyboard Flex‬‏
Bekijk ook eens de reacties onder deze video.
Heb ik al gezien, heb er zelfs naar gelinkt in mijn startpost. Juist door die video ben ik gaan twijfelen, omdat het er zo dramatisch uit ziet. De reacties gaan beide kanten op dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van.

[Voor 7% gewijzigd door marc92 op 19-05-2011 09:11]

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-05 07:31

appel22

WouterHietbrink.com

marc92 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:08:
[...]

Heb ik al gezien, heb er zelfs naar gelinkt in mijn startpost. Juist door die video ben ik gaan twijfelen, omdat het er zo dramatisch uit ziet. De reacties gaan beide kanten op dus daar wordt ik ook niet veel wijzer van.
Ik heb de N53SV en ik kan zeggen dat het keyboard wel een beetje doorbuigt maar niet zo extreem als in dit filmpje..
Tijdens gewoon typen buigt het toetsenbord vrijwel niet door, en als dit het doet is het totaal niet hinderlijk. Om het zo overduidelijk te laten buigen als in het filmpje moet ik er echt wel wat kracht achter zetten. Ik heb het model van 2011.03.

Inventaris | WhatPulse

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
Asus heeft gewoon verzuimd om 2 schroeven te plaatsen om het toetsenbord goed vast te zetten. Daarbij is ook het probleem dat niet alle toetsenborden kaarsrecht van de band komen.

Het probleem is dan ook niet dat de laptop daar niet degelijk is, maar dat het toetsenbord als het ware op de laptop ligt. Helaas zijn sommige modellen heel krom van de band gekomen en dan krijg je de flex. Als je er last van hebt (zoals ik ook met mijn Asus U30Jc, zelfde montering van het toetsenbord) dan kun je hem er even uit halen, voorzichting tegenbuigen tot ie recht is. Dat zou het heel veel moeten verbeteren. Als het niet genoeg is, dan kun je nog overwegen om het toetsenbord goed vast te zetten met dubbelzijdig tape.

Maw: het is erg goed op te lossen en zeker geen issue als dit het enige is dat je aankoop tegen zou houden. Het is niet zo dat de laptop daar gewoon zwak is en nooit op te lossen valt (zoals ik wel bij bijvoorbeeld Toshiba laptops heb gezien), hence, er zit een stuk staal bij mij direct onder het toetsenbord :)

• marc92
Oké ik vind een beetje keyflex niet erg, maar zoals op youtube werd me wel iets te bont. Als het in de praktijk wel meevalt dan ga ik denk ik toch voor de N53 ipv de K53 want het prijsverschil is maar 30 euro. Iedereen bedankt voor de reacties iig.

• Masco
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 23:47
Ik heb zelf de Asus K53SV-SX146V en ben er zeer te spreken over, had daarvoor ook een k53s serie laptop, dat was de i5 2410m variant, maar toen kwam ik er achter dat ik voor 60 euro meer een QM kon halen en heb ik hem dus retour gestuurd, niet alleen omdat ik hem wou omruilen, maar omdat de "D" toets vervelend extra tikje gaf bij het typen.

Het verschil wat me opviel tussen de i5 variant en de i7, was dat bij de i7 de cpu ventilator iets harder draait/blaast en verder was de stroomadapter een slag groter.

Bij de K53SV-SX146V heb ik verder dus niet veel aan te merken, met iets meer ventilator geluid en een grotere adapter kan ik mee leven.

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03 21:30
Ik ben vandaag zelf even naar Computerland gegaan omdat ze daar een N53 hadden staan.
Mede omdat ik ook van plan ben om er een aan te schaffen maar net zoals jou tegen dat toetsenbord (probleem) aanliep.

Ik heb het in de winkel getest en je moet toch wel aardig wat druk uit oefenen wil je hem naar beneden duwen, met typen gebeurd het niet. Er stonden daar nog andere modellen van andere merken, en als je daar dezelfde druk op uit oefent dan veren ze ook mee.

Maar als je twijfelt, gewoon even zelf gaan kijken in de winkel. Bij Computerland hebben ze hem in ieder geval staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 20:19
Ik kan ook bevestigen dat er keyflex optreed wanneer druk wordt uitgeoefend. Alleen de druk die gezet moet worden is tijdens typen is 10 maal kleiner waardoor je het dan niet eens merkt, totaal niet.

*edit*
Oke.. redelijkerwijs moet ik toegeven dat na wat lange stukken tekst typen ik me toch wel af en toe stoor aan het buigen van het toetsenbord. Het buigen opzich stoort mij nog geeneens zo heel erg... vooral dat het op verschillende plekken meer/minder doorbuigt.

[Voor 40% gewijzigd door MadRettoR op 06-08-2011 13:10]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee