• RKR
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-05 11:07
Medetweakers,

ik zit nu toch met mijn handen in het haar... :+ en ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn.

Ik heb een Dlink 1522 Gigabit AP ingesteld op 5Ghz met alleen N.
Nu heb ik een Tablet met een Ubiquiti SR-71 Wlan kaartje en die pakt het netwerk zonder problemen.
Zou het toch goed zijn zou je zeggen...? Overigens is het een verborgen, niet beveiligd netwerk met een vast ingesteld kanaal (40).

Nu heb ik in mijn laptop een Wlan kaartje van Intel gedrukt, in de hoop hetzelfde netwerk te kunnen gebruiken.
Dat is een Intel 5100 kaartje. Zou 2,4 en 5 Ghz moeten kunnen, dus geen probleem dacht ik.

Maar het Intel kaartje wil niet; ik heb automatische kanalen geprobeert, alle kanalen manueel gezet, 20/40mhz geprobeert, beveiligd, zichtbaar e.d. Op 2,4 Ghz pakt hij hem wel, maar niet op 5 Ghz.

Ik heb gelezen dat er problemen waren met de Dlink 1522 en Intel kaartjes, maar dat is puur met de 'troughput', ik kan helemaal géén verbinding maken.

Zou echt tof zijn als iemand iets weet, ik vind het heel vreemd...

Bedankt!

TD

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:04

lier

MikroTik nerd

Heeft deze Intel kaart drie netwerk aansluitpunten?
En heeft je laptop voldoende (= drie) antennes?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 16:34
Heb zelf een D-link 825 staan thuis, en hier op school hangen er allemaal Cisco dual-band AP's. Dit ism een Intel 6200 kaartje werkt dit prima. Combinatie van merken zou dus het probleem niet mogen zijn.

Al geprobeerd of deze wel op 2,4 ghz wil verbinden ?, en als het netwerk niet verborgen is ?

• RKR
Intel kaartje heeft 2 aansluitpunten, en ik heb al diverse antenne's geprobeerd.
Op 2,4 wil hij dus wel verbinden, en inderdaad; wel of niet verborgen, hij wil niet verbinden...

Ik heb wel gelezen dat de Dlink-1522 20mhz op de 5ghz band zou doen (ook als je hem op auto zet) en dat je Intel kaartje alleen maar 40mhz op 5ghz doet. Mensen hadden dan het probleem dat ze niet de maximale mbps eruit kregen, maar ik krijg helemaal géén verbinding. En nogmaals, gelezen, dus niet geverifieerd!

Bedankt voor de reacties!

• lier

lier

MikroTik nerd

Worden er überhaupt draadloze netwerken op 5GHz getoond (voor zover in de buurt)?

• RKR
Ik woon achteraf en ik heb niets in de buurt, dus dat gaat niet op.
Hij ziet mijn 5 Ghz dus wel (als ik hem zichtbaar maak), maar verbinding lukt niet...!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Al eens gekeken of een firmware update beschikbaar is (voor de router of de WiFi kaart)?
Waarom heb je het netwerk onzichtbaar gemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RKR
Laatste firmware van de router staat erop, 1.41. Wifi kaart niet gekeken, die vind je niet zomaar bij Intel?

Ik maak hem onzichtbaar, zodat ik niet die beveiliging telkens hoef te typen (bijv. met mn mobiel). Ik heb hem gewoon met 1 letter of cijfer een naam gegeven en dan verborgen :).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee