Toon posts:

Wordpress header aanpassen naar flash

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

Onderwerpen

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:27
Ik heb een wordpress site waar ik mee bezig ben (*spam*)

Nu heb ik een header die ik wil veranderen naar een flashfilmpje (swf)

Echter de plugin die ik geprobeerd hebt zou het moeten kunnen maar heeft 300 extra functies die ik niet gebruik en zit heel moeilijk met php. Nu kan ik in de HTML wel alles zo aanpassen dat ik een flashfilmpje krijg en een alternate afbeelding maar de HTML is nergens aan te passen. Want dat mag niet van wordpress...

De php-code voor de header is het volgende:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
<?php
/**
 * The xhtml1.0 transitional header for our theme.
 *
 * Displays all of the <head> section and everything up till <div id="bd">
 *
 * @package WordPress
 * @subpackage Raindrops
 * @since Raindrops 0.1
 */
    global $current_blog;
    if(isset($current_blog)){
        $this_blog = array("b". $current_blog->blog_id);
    }else{
        $this_blog = array();
    }
?><?php echo '<'.'?'.'xml version="1.0" encoding="'.get_bloginfo( 'charset' ).'"'.'?'.'>'."\n";?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" <?php language_attributes('xhtml'); ?>>
<head profile="http://gmpg.org/xfn/11">
<meta http-equiv="content-type" content="<?php bloginfo('html_type');?>; charset=<?php bloginfo( 'charset' ); ?>" />
<meta http-equiv="content-script-type" content="text/javascript" />
<meta http-equiv="content-style-type" content="text/css" />
<title><?php
    /*
     * Print the <title> tag based on what is being viewed.
     */
    global $page, $paged;

wp_title( '|', true, 'right' );

// Add the blog name.
    bloginfo( 'name' );

// Add the blog description for the home/front page.
    $site_description = get_bloginfo( 'description', 'display' );
    if ( $site_description && ( is_home() || is_front_page() ) )
        echo " | $site_description";

// Add a page number if necessary:
    if ( $paged >= 2 || $page >= 2 )
        echo ' | ' . sprintf( __( 'Page %s', 'raindrops' ), max( $paged, $page ) );

?>
</title>
<link rel="pingback" href="<?php bloginfo( 'pingback_url' ); ?>" />
<?php
    if ( is_singular() && get_option( 'thread_comments' )){
        wp_enqueue_script( 'comment-reply' );
    }

wp_head();
?>
</head>
<body <?php body_class($this_blog); ?>>
<div id="<?php echo raindrops_warehouse('raindrops_page_width'); ?>" class="<?php echo 'yui-'.raindrops_warehouse('raindrops_col_width'); ?> hfeed">
<div id="top">
  <div id="hd">
<?php

/**
 * Site description display position
 *
 * Site description diaplay at image when if header text Display Text value is yes.
 * Site description diaplay at header bar when if header text Display Text value is no.
 *
 *
 */

if ( 'blank' == get_theme_mod('header_textcolor', HEADER_TEXTCOLOR) || '' == get_theme_mod('header_textcolor', HEADER_TEXTCOLOR)  ){
        $raindrops_pge_header = '';
        $style = ' style="display:none;"';
    }elseif(preg_match("|[0-9a-f]{6}|si",get_header_textcolor())){
        $style = ' style="color:#' . get_header_textcolor() . ';"';
        $raindrops_pge_header = ' style="display:none;"';
    }else{
        $style = '';
        $raindrops_pge_header = ' style="display:none;"';

}
/**
 * Conditional Switch html headding element
 *
 *
 *
 *
 */
    if( is_home() or is_front_page() ){
        $heading_elememt = 'h1';
    }else{
        $heading_elememt = 'div';
    }
    $title_format = '<%s class="h1" id="site-title"><span><a href="%s" title="%s" rel="%s">%s</a></span></%s>';

printf(
        $title_format,
        $heading_elememt,
        home_url(),
        esc_attr(get_bloginfo( 'name', 'display' )),
        "home",
        get_bloginfo( 'name', 'display' ),
        $heading_elememt
        );

/**
 * Site description diaplay at header bar when if header text Display Text value is no.
 *
 *
 *
 *
 */
    $raincrops_site_desctiption_html = '<div id="site-description" %s>%s</div>';

printf(
        $raincrops_site_desctiption_html,
        $raindrops_pge_header,
        get_bloginfo( 'description' )
        );

?>
</div>
<?php
/**
 * header image
 *
 *
 *
 *
 */
$raindrops_header_image = get_header_image();
if( !empty($raindrops_header_image)){
?>
<div id="header-image" style="background-image:url(<?php echo $raindrops_header_image; ?>);height:<?php echo HEADER_IMAGE_HEIGHT;?>px;color:#<?php echo HEADER_TEXTCOLOR;?>;"><p <?php echo $style;?>><?php bloginfo( 'description' ); ?></p></div>
<?php
}
/**
 * horizontal menubar
 *
 *
 *
 *
 */
?>
<div id="access">
<div class="skip-link screen-reader-text"><a href="#container" title="<?php esc_attr_e( 'Skip to content', 'raindrops' ); ?>"><?php _e( 'Skip to content', 'raindrops' ); ?></a></div>
<?php
wp_nav_menu( array( 'container_class' => 'menu-header', 'theme_location' => 'primary'));
?>
</div>
<br class="clear" />
</div>
<div id="bd" class="clearfix">

Ik ben alleen niet zo heel erg into PHP dus voor mij is dit ongeveer russisch/chinees.

De plugin die het kan (dynamic headers) geeft mij de volgende functie om deze code:

PHP:
1
<?php if(function_exists('show_media_header')){ show_media_header(); } ?>

In de code hierboven te prakken, waar mag ik zelf uitzoeken. Dat zijn heel wat lines die ik moet testen. De instructie is overigens als volgt
Option 1 (Recommended): Simply drop the this line of code into your theme file that controls your header (usually header.php)

Note: The location to add this code can vary widely from theme to theme and depending on your theme's css settings you may have to use Option 2 and modify the CSS of your theme **BACKUP ANY THEME FILES BEFORE MODIFYING**

<?php if(function_exists('show_media_header')){ show_media_header(); } ?>

This will automatically determine what type of media you are using and generate the appropriate code to insert it. No other coding is required on your part.

[Voor 0% gewijzigd door MueR op 19-05-2011 00:39]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 20:59
Waarom mag dat niet van WordPress? Het is toch open-source? Waarschijnlijk moet je je bestanden gewoon schrijfrechten geven (cmod 777) waarna je via WordPress je header-file kunt aanpassen.

• Nox
Ik kan geen html bestand vinden. Die wordt kennelijk gefabriceerd door de PHP... ik heb al wat googlewerk gedaan en daar was de conclusie: als je html wilt aanpassen rot je maar een eind op en ga maar wat anders gebruiken :+

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Waarom zou je een plugin gebruiken om de header aan te passen? Waarom pas je de template niet gewoon aan? En wat verwacht je precies van ons?

[Voor 14% gewijzigd door 8088 op 19-05-2011 00:37]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

NoxiuZ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:32:
Ik kan geen html bestand vinden. Die wordt kennelijk gefabriceerd door de PHP... ik heb al wat googlewerk gedaan en daar was de conclusie: als je html wilt aanpassen rot je maar een eind op en ga maar wat anders gebruiken :+
Serieus, we verwachten wel iets meer zelfinzet. Het feit dat je dit hierboven roept, geeft aan dat je werkelijk geen flauw benul hebt wat je aan 't doen bent. Is overigens niet erg, want je hoeft niet alles te weten, maar 't geeft iig aan dat je of weinig gebruikt maakt van je Google skills of toch luier bent dan je doet voorkomen ;)

Ik geef je eigenlijk nog maar 1 kans.

1. Ga eens goed uitleggen wat je bedoelt met header.
2. Hoe je de uiteindelijke HTML-code dan precies voor je ziet.
3. Wat je zelf hebt geprobeerd binnen WordPress om je template aan te passen
4. Waar heb je in hemelsnaam op gezocht? Ik vind namelijk genoeg hits als ik simpelweg ga [google=wordpress change header to flash] :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Nox
Header: image bovenaan de homepage (lijkt me simpel)
HTML code zie ik voor me via de bron, daar is het gewoon een divje:

HTML:
1
<div id="header-image" style="background-image: url(&quot;http://georgia-ray.nl/wp-content/uploads/2011/05/header81.jpg&quot;); height: 198px;">

Binnen wordpress zelf heb ik een plugin opgezocht om een flash-header in te kunnen laden. Nogmaals, template aanpassen door direct in de HTML te stoeien wil niet lukken. Ik kan de HTML nergens terugvinden op de ftp ook.

Ik heb gezocht om de HTML aan te passen, maar dat ging niet.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

NoxiuZ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:43:
Nogmaals, template aanpassen door direct in de HTML te stoeien wil niet lukken. Ik kan de HTML nergens terugvinden op de ftp ook.
Dan heb je wel een heel aparte versie van Wordpress te pakken. Ben je de directory ~/wp-content/themes niet tegen gekomen?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Nox
Jawel, daar staan mijn themes (raindrops + default theme) in en een index.php.

Maar om het kort te houden: ik kan of de HTML wijzigen (wat na wat googlen gewoon niet mogelijk blijkt) of die plugin werkend maken zodat ik een flash-header kan uploaden.

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Volslagen onzin. Om het ook kort te houden: http://codex.wordpress.org/

Voor ondersteuning op 3rd party plugins ben je, vrees ik, hier aan het verkeerde adres. Zeker als je niet weet hoe WordPress werkt en onvolledig bent.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:46
Kan je desnoods niet de header vervangen met je flash mb.v. javascript?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 13:27

Asitis

Dus.

Als je zoekt naar .html files zul je het moeilijk hebben inderdaad. In je theme map staat 'header.php', daarin staat de html van de header. Als je daar je eerdergenoemde flashcode inplakt ben je er al. Als je een alternate image wil gebruik je die IF statement (IF flashheader {laten zien} ELSE {image laten zien}).

WordPress is imo het meest open, duidelijk, straight to point CMS ooit gemaakt. Ik ben ook geen programmeur, maar ik kan er álles mee. Zo heel moeilijk is het niet ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oftewel met bovenstaande tips kan je je probleem rustig oplossen. Wil je in PHP code knoeien, dan moet je bij de buren zijn, mits je je aan de beleidstopics houd :)

Dit topic gaat iig dicht. Succes met je probleem oplossen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee