Toon posts:

Server en twee netwerken

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407162

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Is de volgende situatie mogelijk:
Ik wil aan/via een server twee routers koppelen om zo twee aparte netwerken te krijgen.
En tevens is dit via windows home server aan te sturen?
Alvast bedankt
Michel

Anoniem: 289377

Als je twee netwerkkaarten in de server hebt is dat prima mogelijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maar daar he je niet perse routers voor nodig
of heb je al 2 routers en wil je de server ertussen hangen ?
wat wil je aansturen ?

Iperf

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Dan kun je het beste 2 SonicWALL of 2 Zywall routers nemen.
Hiermee kun je de 2 netwerken van elkaar opsplitsen d.m.v. een apart subnet en deze ook van elkaar te blokkeren.

Bijvoorbeeld wanneer je op het ene netwerk je bedrijfsnetwerk opzet en het andere netwerk voor prive gebruik is.
Je kunt er dan voor zorgen dat de bedrijfscomputers wel op het privenetwerk kan komen, maar het privenetwerk niet op het bedrijfsnetwerk. Maar je kunt natuurlijk ook beide van elkaar blokkeren.

Topicstarter
dank voor de snelle reacties. ik wil inderdaad twee aparte netwerken koppelen aan een gemeenschappelijke server. tevens mag 1 computer op beide netwerken.

@ DaVaRiOus: ik heb nog twee linksys WRT610N router liggen. deze hebben ook de zelfde opties als de routers die jij voorstelde?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46
Met 2 netwerkkaarten in die server ben je er ook, scheelt een hoop gedoe lijkt me :) Zonder meer uitleg over de situatie (met name de rest van het netwerk, wat je aan routers waarvoor hebt etc) moet ik aannames doen, en dan zou ik zeggen dat jij een thuisnetwerkje hebt met internetaansluiting, en je buurman ook, en dat je een server samen willen delen?

Dan zijn 2 netwerkkaarten veeeel makkelijker, anders moet je allemaal static routes in gaan stellen en zo, extra apparaatjes, extra instellingen, allemaal dingen die het onnodig ingewikkeld maken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
dank je paul voor het advies. situatie ligt meer in de omschrijving die DaVaRious schetste. maar ik ga aan de gang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46
Ah, zo. Dat kan ook met 1 Zywall, je kunt op Zywalls (voor zover ik weet) meerdere netwerken aanmaken en firewallregels opstellen wat waarheen mag. Of die WRTs dat ook kunnen (al dan niet met alternatieve firmware) moet je even kijken.

Zelf gebruiken we in dit soort situaties meestal pfSense op een server of bijvoorbeeld Alix-board. Qua aanschaf net zo duur als een Zywall, maar mijns inziens een stuk overzichtelijker te beheren :)

Als je maar één internetverbinding hebt is een router met 3 (of meer) interfaces het makkelijkste, als beide netwerken een eigen internetverbinding hebben is 2 netwerkkaarten in de server makkelijker.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 407162 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 00:02:
dank je paul voor het advies. situatie ligt meer in de omschrijving die DaVaRious schetste. maar ik ga aan de gang.
misschien zou je even moeite doen om de situatie zelf even exact uit te leggen ipv dat wij moeten raden

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee