Toon posts:

RMA Sapphire ATi HD4870X2 bij Azerty

Pagina: 1
Acties:

• RoL0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 17:51
Een paar maand geleden begon mijn Sapphire ATi HD4870X2 grafische kaart problemen te vertonen. Ik heb de kaart toen RMA gestuurd naar de verkoper, Azerty. Dit alles binnen de garantieperiode van 2 jaar. Azerty gaf aan dat de kaart defect bevonden was en dat de kaart voor reparatie opgestuurd zou worden naar de leverancier.

4 weken later werd een pakketje bezorgt met daarin een Sapphire HD4870X2... alleen, het was niet mijn videokaart! De leverancier heeft mijn defecte kaart verwisseld voor een andere, 2e hands kaart. Nu blijkt zelfs dat deze kaart beschadigd is (verbogen slot, rare vlekken op het slot en de DVI connectors) en missen er accesoires.

Buiten deze tekortkomingen van deze kaart vind ik het raar dat ik zomaar een 2e hands kaart krijg. Volgens Azert heb ik recht op reparatie of een vervangend product. Mee eens, maar kan een andere, 2e hands kaart inderdaad tot een vervangend product worden gerekend? Het kan zomaar zijn dat de vorige eigenaar lang niet zo zuinig met de videokaart is omgegaan dan ik er zelf mee omgaan (denk aan overclocken, monteren etc.).

Een redelijk voorstel zou ik vinden dat ik óf mijn eigen kaart gerepareerd terugzie, een nieuwe (zelfde) kaart terugkrijg (waarschijnlijk onmogelijk, omdat deze niet meer gemaakt wordt) of bijbetaal voor een nieuwe kaart.
Azerty stuurt vervolgens in een zeer kort berichtje dat ik geen recht heb op een nieuwe kaart.

Moet ik nu maar zo akkoord gaan met een 2e hands kaart of is dit, zoals ik het zelf zie, toch echt onredelijk?

Alvast bedankt!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 23:33
van de verkoper mag je verwachten wanneer een product kapot binnen de garantie periode een nieuwe of een vergelijkbare vervanger terug krijgt.

kortom hier hoef je niet mee akkoord te gaan.

Anoniem: 172418

Zo makkelijk gaat het niet screenager.

Het eerste dat je aangeeft: Sapphire HD4870X2 wordt geleverd, alleen niet dezelfde die jij voor RMA op had gestuurd. Tot zover geen enkel probleem, Azerty mag, wanneer de geretourneerde kaart niet gerepareerd kan worden, een vervangende, vergelijkbare kaart leveren. Dat zo'n kaart nieuw moet zijn, is wettelijk niet bepaald. De kaart moet wel conform zijn; dus normaal functioneren en mag niet overdreven gebruikt eruit zijn, in ieder geval niet meer dan de gebruikssporen op de kaart die jij had teruggestuurd. Zolang de kaart conform is, is er dus niets aan de hand, en heeft Azerty zijn werk goed gedaan.

Verder is er geen bewijs dat het daadwerkelijk om een 2dehands kaart gaat. Het kan prima dat de kaart die je gekregen hebt, een gerepareerd model is. Wel gebruikt (vandaar gebruikssporen), maar weer zo gerepareerd dat deze functioneert en conform is.

Tenslotte is het enige waar je je twijfels bij kan zetten of de kaart niet of wel conform is. Als de kaart functioneert, geen rare afwijkingen toont die je normaal bij een vervanger (niet nieuw dus) mag verwachten, zal er weinig te klagen zijn. De handelswijze klopt in dit geval, Azerty heeft gelijk dat je geen recht hebt op een nieuwe kaart.

• RoL0
Mijn kaart is één keer geïnstalleerd, slechts een paar keer aangesloten op aangesloten en nooit ge-overclockt. De kaart die ik ontvangen heb heeft een verbogen bracket (heet dat zo, dat ding waarmee je hem in de kast hangt?) en aparte vlekken op zowel de bracket als de connectoren. Duidelijk meer gebruiksschade en dus zeker niet conform.

Azerty noemt dit een vervangend product, maar in hoeverre is dit gelijkwaardig. Een compleet nieuwe kaart is natuurlijk wel een stukje vooruitgang voor mij, wat ook niet de bedoeling is, maar: Ik ga zuinig met mijn spullen in de hoop er jaren plezier van te hebben. Door een fabricagefout binnen de garantie is de kaart defect, en wordt deze vervangen door een kaart die door iemand is gebruikt die het misschien wel als afval behandeld. Mijn garantie is bijna afgelopen. Als de kaart nu defect opnieuw defect raakt omdat deze lang 'misbruikt' is (waar het dus op lijkt..) zit ik met een kapotte kaart, terwijl ik 2 jaar lang zo voorzichtig mogelijk met mijn eigen kaart omging. Hier ga ik dus zwaar op achteruit!

Eigenlijk is het gebruik van refurbished kaarten sowiezo al raar. Je koopt een nieuwe kaart die het minimaal de garantieperiode vol moet houden. Blijkbaar faalt de fabrikant hier al in. Vervolgens schepen ze je op met een 2e hands kaart, terwijl je toch echt een nieuwe hebt gekocht met één erg belangrijke reden: betrouwbaarheid! Hiermee bedoel ik niet dat ik meteen een nieuwe moet krijgen, maar dat ze in ieder geval ook andere mogelijkheden moeten bespreken.

In ieder geval, er lijkt een of andere vloeistof over de kaart gelekt te zijn (vanwege de vlekken), en deze kaart gaat dus mooi niet mijn systeem in! Eerst maar eens de reactie van Azerty afwachten.

Anoniem: 172418

RoL0 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:06:
Mijn kaart is één keer geïnstalleerd, slechts een paar keer aangesloten op aangesloten en nooit ge-overclockt. De kaart die ik ontvangen heb heeft een verbogen bracket (heet dat zo, dat ding waarmee je hem in de kast hangt?) en aparte vlekken op zowel de bracket als de connectoren. Duidelijk meer gebruiksschade en dus zeker niet conform.
Mja, lastig. Hier kan ik niet over oordelen. Het zou conform kunnen zijn, aangezien de kaart wel behoort te doen wat hij moet doen en niet ongelofelijk erg beschadigd is. Tot zover weet ik niet wat de wet hierover zegt. Vlekken zijn meestal niet genoeg om te zeggen dat een onderdeel niet conform is.
Azerty noemt dit een vervangend product, maar in hoeverre is dit gelijkwaardig. Een compleet nieuwe kaart is natuurlijk wel een stukje vooruitgang voor mij, wat ook niet de bedoeling is, maar: Ik ga zuinig met mijn spullen in de hoop er jaren plezier van te hebben. Door een fabricagefout binnen de garantie is de kaart defect, en wordt deze vervangen door een kaart die door iemand is gebruikt die het misschien wel als afval behandeld. Mijn garantie is bijna afgelopen. Als de kaart nu defect opnieuw defect raakt omdat deze lang 'misbruikt' is (waar het dus op lijkt..) zit ik met een kapotte kaart, terwijl ik 2 jaar lang zo voorzichtig mogelijk met mijn eigen kaart omging. Hier ga ik dus zwaar op achteruit!
In principe maakt het niet uit hoe de kaart eerder is gebruikt. Stel dat het een kaart is die eerder gerepareerd is, dan zal de fabrikant de kaart op zo'n manier hersteld hebben, dat deze weer conform is en dus dezelfde levensduur heeft als een nieuwe kaart (misschien min het aantal jaren/maanden die de kaart daarvoor heeft "geleefd").
Eigenlijk is het gebruik van refurbished kaarten sowiezo al raar. Je koopt een nieuwe kaart die het minimaal de garantieperiode vol moet houden. Blijkbaar faalt de fabrikant hier al in. Vervolgens schepen ze je op met een 2e hands kaart, terwijl je toch echt een nieuwe hebt gekocht met één erg belangrijke reden: betrouwbaarheid! Hiermee bedoel ik niet dat ik meteen een nieuwe moet krijgen, maar dat ze in ieder geval ook andere mogelijkheden moeten bespreken.
Opzich is dit niet heel veel anders dan wanneer jouw eigen kaart gerepareerd zou zijn geweest. Wellicht was het in dit geval goedkoper/handiger voor de leverancier of fabrikant om de kaart om te wisselen voor een refurbished kaart. De betrouwbaarheid zou bij een refurbished model niet minder moeten zijn dan bij een nieuwe kaart.
In ieder geval, er lijkt een of andere vloeistof over de kaart gelekt te zijn (vanwege de vlekken), en deze kaart gaat dus mooi niet mijn systeem in! Eerst maar eens de reactie van Azerty afwachten.
Dat is wel apart. Zijn het geen vetvlekken of koelpasta?

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:37

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Vóór het weer een hele juridische bla bla wordt...

Heb je al contact gehad met Azerty met of dit de bedoeling was en of ze op de hoogte waren dat het een overduidelijk gerepareerde kaart was met verbuigingen en vlekken? Misschien is het wel zo van hun leverancier teruggekomen en weten ze van niets over de staat van de kaart.

Regel 1: communiceren.

Heb je dat nog niet gedaan. Niet in paniek raken en topics openen over rechten. Eerst gewoon normaal eens navragen. Zoals je zegt: eerst maar eens een reactie afwachten.

Tot die tijd, is er niemand die iets zinnigs kan zeggen. Kom je nu echt in conflict of onenigheid nadat je een aantal dingen hebt geprobeerd te communiceren... Ja, dan kan je gaan uitzoeken wat je rechten nu precies zijn. :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• RoL0
Anoniem: 172418 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:18:
Mja, lastig. Hier kan ik niet over oordelen. Het zou conform kunnen zijn, aangezien de kaart wel behoort te doen wat hij moet doen en niet ongelofelijk erg beschadigd is. Tot zover weet ik niet wat de wet hierover zegt. Vlekken zijn meestal niet genoeg om te zeggen dat een onderdeel niet conform is.
Het gaat om een verbuiging van de beugel en de vlekken, tja was lastig te omschrijven, zijn niet echt vlekker als vlekken erop, maar lichter en donderder gekleurde stukjes, als wanneer er vloeistof ingetrokken is. In ieder geval heeft de kaart zichtbaar meer gebruikschade, dat wil zeggen dat ik er op achteruit ga en dát is (ook volgens de wet) niet de bedoeling.
Anoniem: 172418 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:18:
In principe maakt het niet uit hoe de kaart eerder is gebruikt. Stel dat het een kaart is die eerder gerepareerd is, dan zal de fabrikant de kaart op zo'n manier hersteld hebben, dat deze weer conform is en dus dezelfde levensduur heeft als een nieuwe kaart (misschien min het aantal jaren/maanden die de kaart daarvoor heeft "geleefd").

Opzich is dit niet heel veel anders dan wanneer jouw eigen kaart gerepareerd zou zijn geweest. Wellicht was het in dit geval goedkoper/handiger voor de leverancier of fabrikant om de kaart om te wisselen voor een refurbished kaart. De betrouwbaarheid zou bij een refurbished model niet minder moeten zijn dan bij een nieuwe kaart.
Ik ga er niet van uit dat ze daar echt op letten, anders zou het ook niet meteen opgevallen zijn dat het om een 2e hands model gaat. Bijvoorbeeld condensatoren worden echt niet vervangen als daar geen problemen mee zijn. Feit is wel dat deze door gebruik snel kapot gaan. Gaat het om een overclockde kaart dan zijn deze zwaarder belast en zal de kaart eerder de geest geven dan mijn orginale kaart had moeten doen. De betrouwbaarheid bij een refurbished is dus eigenlijk bijna hetzelfde als een 2e hands kaart, en daar heb ik nooit om gevraagd.
Floppus schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:29:
Vóór het weer een hele juridische bla bla wordt...

Heb je al contact gehad met Azerty met of dit de bedoeling was en of ze op de hoogte waren dat het een overduidelijk gerepareerde kaart was met verbuigingen en vlekken? Misschien is het wel zo van hun leverancier teruggekomen en weten ze van niets over de staat van de kaart.

Regel 1: communiceren.

Heb je dat nog niet gedaan. Niet in paniek raken en topics openen over rechten. Eerst gewoon normaal eens navragen. Zoals je zegt: eerst maar eens een reactie afwachten.

Tot die tijd, is er niemand die iets zinnigs kan zeggen. Kom je nu echt in conflict of onenigheid nadat je een aantal dingen hebt geprobeerd te communiceren... Ja, dan kan je gaan uitzoeken wat je rechten nu precies zijn. :)
De communicatie is ook een beetje het probleem. Ivm mijn examens kan ik pas 's avonds reageren en krijg ik de volgende dag antwoord, aangezien ik al lang genoeg geen computer heb wil ik eigenlijk gewoon weten of deze manier van handelen correct is, zodat ik het sneller kan afhandelen.

Daarnaast is de enige reactie van mijn mail waarin ik al het bovenstaande heb uitgelegd: Je hebt recht op reparatie of een vervangend product, het vervangende product is geleverd, je hebt geen recht op een nieuwe kaart. Niets over de beschadigingen of zelfs de incompleetheid van het geleverde product.

Waarschijnlijk weet Azerty inderdaad niets over de staat van de kaart, maar door hun reactie willen ze er blijkbaar niets mee te maken hebben. Voor ik een 'juridische aanval' begin, wil ik dus eerst even wat informatie zien te vinden.

In ieder geval iedereen al bedankt voor de informatie!

[Voor 28% gewijzigd door RoL0 op 18-05-2011 23:43]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:39
Waarom zo moeilijk allemaal? Je krijgt een kaart terug die krom is en die onder de vlekken zit. Refurbished, nieuw of uit het riool: zo hoort een kaart de je terugkrijgt onder garantie er gewoon niet uit te zien.

Stuur Azerty een mail met een foto en vraag ze om een oplossing.

Overigens heb ik ooit bij Azerty ook een defecte videokaart teruggestuurd (fan maakte herrie), ook dat model was toen niet meer leverbaar. Ik kon kiezen voor wat cash terug (niet de nieuwwaarde, maar de dagwaarde), een vergelijkbare kaart die wel nieuw was (maar dus voor dat moment al niet meer zo snel) of korting op een nieuwe kaart. Ze kunnen het dus wel, misschien hebben ze gewoon wat aanmoediging nodig...

Anoniem: 175869

Een refurb teruggeven is al lang een normaal manier van garantie afhandeling. De kaart moet wel conform zijn, en eerlijk gezegd dat is die ook. Je heb het tot nu alleen over wat licht cosmetisch schade. (Zo woord het genoemd in de industrie). Een item is pas niet conform alleen als het mechanisch of electrisch niet deugt. Bij voorbeeld hij start niet, je krijgt artifacts in het scherm, of de fan loopt aan. Het is ook zo dat de leverancier hoeft geen acties uittevoeren wegens jou onderbuiksgevoelens. Dat je denkt dat de vorig eigenaar van de kaart is niet zo netjes mee omgegaan met de kaart is irrelevant. Dat is alleen jou vermoeden.

Ik moet wel zeggen dat het niet zo netjes is van Azerty, en ze zijn jou waarschijnlijk kwijt als klant. Dat is hun straf in dit verhaal. Wie weet, mischien willen ze nog een keer omruilen of geld terug geven uit coulance maar dat ligt aan hun. Blijf netjes en beleeft zal ik zeggen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 175869 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:55:
Een refurb teruggeven is al lang een normaal manier van garantie afhandeling. De kaart moet wel conform zijn, en eerlijk gezegd dat is die ook. Je heb het tot nu alleen over wat licht cosmetisch schade. (Zo woord het genoemd in de industrie). Een item is pas niet conform alleen als het mechanisch of electrisch niet deugt. Bij voorbeeld hij start niet, je krijgt artifacts in het scherm, of de fan loopt aan. Het is ook zo dat de leverancier hoeft geen acties uittevoeren wegens jou onderbuiksgevoelens. Dat je denkt dat de vorig eigenaar van de kaart is niet zo netjes mee omgegaan met de kaart is irrelevant. Dat is alleen jou vermoeden.

Ik moet wel zeggen dat het niet zo netjes is van Azerty, en ze zijn jou waarschijnlijk kwijt als klant. Dat is hun straf in dit verhaal. Wie weet, mischien willen ze nog een keer omruilen of geld terug geven uit coulance maar dat ligt aan hun. Blijf netjes en beleeft zal ik zeggen.
En toch lijkt mij dat het bij VGA kaarten het design ook meespeeld. Er zijn genoeg kaart en die speciaal gekocht worden vanwege de aftermarket koeling die er op zit om in een behuizing te steken die voorzien is van plexiglas. Hoe het onderdeel er uit ziet is naar mijn idee weldegelijk relefant. Daarnaast wat voor gebruikspoor kun je nu op een VGA kaart krijgen?

Alleen stof ophoping, maar krassen en metaal dat krom staat, dat lijkt mij niet te horen zeker niet bij een nieuwe kaart, maar ook niet bij refurbished examplaar. Persoonlijk had ik de kaart retour gezonden, met het commetaar dat de kaart in deze staat niet betrouwbaar genoemd kan worden om als vervanger te functioneren.

Nog een tip voor de TS voor een volgende keer, stuur bij een garantie afhandeling nooit de extra zaken die bij een VGA kaart geleverd wordt retour, alleen als er expleciet om gevraagd wordt., 9 van de 10 keer krijg je dit niet terug.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• RoL0
Opnieuw bericht van Azerty, en weer komen ze niet verder dan 2 regels tekst: u heeft recht op een vervangend product, die heeft u ontvangen, u heeft geen recht op een nieuw product.

Dat het vervangende product niet gelijkwaardig is omdat deze beschadigd en incompleet is, doet er volgens hen blijkbaar niet toe.

Ik heb dus maar weer gemaild dat dit geen volwaardige vervanging is. Ik vind zelf dat een refurb sowiezo geen goede vervanging is, maar daar wordt kennelijk anders over gedacht. Dat is dan zo, maar dat betekend niet dat ik zomaar akkoord moet gaan met een beschadigd exemplaar.

Ik hoop dat ik dit keer wel een zinnige reactie krijg en mijn mail ook werkelijk gelezen wordt! (daar heb ik zo mijn twijfels over, aangezien totaal niet wordt gereageerd over de beschadiging)
Nog een tip voor de TS voor een volgende keer, stuur bij een garantie afhandeling nooit de extra zaken die bij een VGA kaart geleverd wordt retour, alleen als er expleciet om gevraagd wordt., 9 van de 10 keer krijg je dit niet terug.
Bij de garantievoorwaarden van Azerty werd vermeld dat het product volledig, inclusief accesoires opgestuurd behoord te worden, dit heb ik dus maar netjes gedaan.
Het is ook zo dat de leverancier hoeft geen acties uittevoeren wegens jou onderbuiksgevoelens. Dat je denkt dat de vorig eigenaar van de kaart is niet zo netjes mee omgegaan met de kaart is irrelevant. Dat is alleen jou vermoeden.
Dit is wél van belang, aangezien de kaart zichtbare schade heeft. Ik heb recht op een vervangend product, dat gelijkwaardig (en als dat niet mogelijk is: beter) product. Mijn kaart werd in goede staat afgeleverd, geen gereageerd metaal en geen verbuigingen en ik ontvang een kaart die in slechtere staat is.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:22
Tsja, bij een toetsenbord of monitor kan ik me je eis goed voorstellen, iets wat dan met beschadigingen wordt aangeleverd zou voor mij onacceptabel zijn als gelijkwaardig product.

Maar met een videokaart, tsja, het zou Azerty sieren als ze eerst zelf die beugel even hadden rechtgemaakt. Wat betreft de vlekken bij de connectoren: het is niet te zeggen of dit alles nadelig is voor de levensduur.

Ik kan me de positie van Azerty wel voorstellen: je hebt een kaart ingeleverd en een andere kaart teruggekregen met dezelfde specs. Het gaat om een component die in principe niet in het zicht zit, en of de cosmetische problemen nadelig zijn voor de levensduur moet maar blijken, wanneer hij binnen de garantie defect gaat kun je hem altijd weer inleveren (wel even Azerty duidelijk maken dat ze dan niet over mishandelsporen moeten klagen aangezien jij hem zo ontvangen hebt) - maar tot de kaart problemen geeft heb je het er denk ik gewoon mee te doen.

Eventueel kun je nog kijken of ie unlocked is en als dat zo is het daar op gooien.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

RoL0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:47:

Dit is wél van belang, aangezien de kaart zichtbare schade heeft. Ik heb recht op een vervangend product, dat gelijkwaardig (en als dat niet mogelijk is: beter) product. Mijn kaart werd in goede staat afgeleverd, geen gereageerd metaal en geen verbuigingen en ik ontvang een kaart die in slechtere staat is.
Ik geloof best dat het in jou belang is, maar het is niet in belang van wat moet gebeuren. Het is hard weet ik, maar zo is het. Cosmetisch schade telt niet als relevant factor. Wenselijk is het zeker niet, maar zolang de refurb werkt mechanisch en electrisch je kan het niet officieel weigeren.

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 12:33
RoL0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:47:

[...]

Daar ga je de fout in.
De kaart is niet in slechtere staat, want hij doet wat hij moet doen. Echter optisch is dit niet dezelfde. (of beschadigd tijdens vervoer wegens ondeugdelijke verpakking)

Je hebt een vervangend gelijkwaardig product gekregen. Doet wat hij moet doen. klaar.

Simpel zaakje; Deal with it

• Floppus

Floppus

Adviseur

Mja, er word nu wel heel stellig gedaan over dingen die helemaal niet zo duidelijk zijn...

Je hebt recht op een vervangend product, dat gelijkWAARDIG is. Waar gelijkwaardig bij eenzelfde model, leeftijd en type misschien redelijk simpel done deal lijkt. Maar... Gelijkwaardig wil niet per sé alleen zeggen dat het hetzelfde uitvoert, het wil ook zeggen dat het van gelijke waarde is. Ook bij reparatie mag je verwachten dat het product in de staat wordt gebracht die je er in eerste instantie van had mogen verwachten.

Is het reëel dat TS bij verkoop voor deze gehavende kaart hetzelfde kan vragen als voor dezelfde kaart maar dan zonder beschadiging? Ik denk het niet. Daarmee is het product technisch wellicht van gelijke performance, maar daardoor zeker niet automatisch gelijk van waarde.

Het is dan ook zeer zeker binnen wettelijk kader te verdedigen dat in deze geen gelijkwaardige vervanger is geleverd.

[Voor 7% gewijzigd door Floppus op 19-05-2011 11:24]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• kleefei
Ik ben het er niet mee eens.

Nu ligt het zaakje videokaarten en computer componenten natuurlijk gevoelig hier.
Ik verleg de situatie even;

Stel; Ik koop een nieuwe auto van merk X.
Na een paar maanden gebruik stopt de airco er mee. De garage vervangt onder garantie de airco. Auto is weer lekker koel en doet wat hij moet doen. Ik doe de motorkap open en zie dat dit een 2e hands is. Er zit een kras op.
Vind jij dat ik nu naar de garage moet gaan en een nieuwe moet krijgen?

Zo ja, lekker door blijven gaan en er een zaak van maken.
Zo nee, waarom dan wel voor de videokaart?

• Floppus

Floppus

Adviseur

Niemand heeft het over een nieuwe videokaart :? Wat een belachelijk voorbeeld.

Het gaat om een gelijkWAARDIG product. Is een auto met kras gelijkwaardig aan een auto zonder kras? Nee. Is een 2e hands auto van een aantal maanden gelijkwaardig aan een nieuwe auto, de andere kant op: Nee.

Wat is dat toch met dingen totaal uit verband trekken en doen alsof mensen andere dingen gezegd hebben dan ze gezegd hebben. De stelling gelijkWAARDIG was toch duidelijk, niet?

• ebia
kleefei schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:36:
Stel; Ik koop een nieuwe auto van merk X.
Na een paar maanden gebruik stopt de airco er mee. De garage vervangt onder garantie de airco. Auto is weer lekker koel en doet wat hij moet doen. Ik doe de motorkap open en zie dat dit een 2e hands is. Er zit een kras op.
Vind jij dat ik nu naar de garage moet gaan en een nieuwe moet krijgen?
Analogie klopt niet....
In dit geval gaat het niet om een auto (complete computer) maar slechts één onderdeel, omdat TS de onderdelen zelf gemonteerd heeft.

Ja, het kan zijn dat in een auto een gereviseerd onderdeel terugkomt, bijvoorbeeld een startmotor. Echter weten jij en ik net zo goed dat elektronica zo goed als niet te reviseren is... Als het niet werkt gaat het naar de schroothoop en komt er iets vervangends. In dit geval is het vervangende onderdeel blijkbaar iets wat door iemand anders gewoon ruw gebruikt is, ik zou dat niet accepteren. Een krasje op een startmotor is niet zo erg, maar als door lompe montage een koolstofborstel van binnen gaar is geworden mogen ze het ding houden.

Daarnaast:

1) TS heeft recht op zijn accessoires terug die hij mee had gestuurd, dat werd hem immers verplicht door de garantievoorwaarden van Azerty. Azerty moet daar dus iets voor regelen.

2) Als je er met Azerty niet uitkomt eis dan gewoon je oude kaart terug en probeer je iets met de fabrikant te regelen...

Een kromme kaart (die schade kan aanbrengen aan jou computerkats of moederbord) met vlekken (god moge weten hoe) hoef je echt niet te accepteren. Zijn er al foto's van gemaakt? Dat maakt het verhaal wel wat krachtiger richting de leverancier lijkt me...

ebia schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:46:
[...]

Daarnaast:

1) TS heeft recht op zijn accessoires terug die hij mee had gestuurd, dat werd hem immers verplicht door de garantievoorwaarden van Azerty. Azerty moet daar dus iets voor regelen.

2) Als je er met Azerty niet uitkomt eis dan gewoon je oude kaart terug en probeer je iets met de fabrikant te regelen...

Een kromme kaart (die schade kan aanbrengen aan jou computerkats of moederbord) met vlekken (god moge weten hoe) hoef je echt niet te accepteren. Zijn er al foto's van gemaakt? Dat maakt het verhaal wel wat krachtiger richting de leverancier lijkt me...
1: Eigenlijk staat dat niet in de voorwaardes. Het staat alleen maar in dat je moet de zooi opsturen, niet dat
je wat terugkrijgt. Netjes is het niet, meer strikt gezien klopt het.
2: Leuk om zo een eis te stellen, maar daar hoeven ze nix van te doen. Zulke eisen gaan ze waarschijnlijk
direct in de prullenbak gooien. De vervangende item is al afgeleverd dus de zak is gewoon gesloten.
3: "hoef je echt niet te accepteren" Zie 2.

Kortom accepteer het gewoon of doe een beroep op coulance. Ander opties zijn er niet.

• RoL0
1: Nounou, als mij gevraagd wordt om alle accesoires mee te sturen en ik recht heb op een gelijkwaardig vervangend product, moet ik toch in ieder geval alle accesoires ook weer terug krijgen. Dit valt anders bijna onder diefstal!

2: Heb ik ook mijn twijfels over, de koop is wel gesloten met de winkel en niet met de fabrikant. Azerty probeert een vervangend artikel te leveren.

3: De kaart is beschadigd en dus niet gelijkwaardig. Ik kan de kaart dus niet accepteren. De bevestigingsstrip is verbogen zodat ik deze niet eens in mijn kast kán bouwen. Aan het verbuigen van een kaart met een nieuwwaarde van 370 euro ga ik dus ook niet beginnen (wat als ik de kaart verder beschadig). Even voor de duidelijkheid, de schade is niet alleen cosmetisch (wat ook geen probleem hoeft te zijn), maar ook technisch. Technisch is het metaal aangetast én verbogen. Het gaat dus niet meer om een gelijkWAARDIG product. Mocht ik deze kaart nu 2e hands willen verkopen, dan krijg ik er minder voor dan mijn originele kaart (als deze nog had gewerkt). Hieruit blijkt dat de waarde van deze kaart lager is. Als ik een referb kreeg die verder in goede staat was (normale gebruiksporen) en compleet, dan was er niets aan de hand geweest.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 19:15
RoL0, kan je een paar foto's maken en deze hier in de topic posten. Dan kunnen we beter oordelen is of het redelijk is wat je terug heb gekregen.

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:54
Anoniem: 175869 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:09:
[...]

1: Eigenlijk staat dat niet in de voorwaardes. Het staat alleen maar in dat je moet de zooi opsturen, niet dat
je wat terugkrijgt. Netjes is het niet, meer strikt gezien klopt het.
|:(

(ik had hier nog wat repliek willen typen, maar ben vooralsnog gewoon even sprakeloos...)

ok, vooruit dan. misschien een ad hominem, maar ik snap niet hoe iemand die 133 berichten gepost heeft in zo'n 30 verschillende topics die allemaal over garantie-afhandeling gaan, nog zulke onbedaarlijke nonsense kan posten.

[Voor 21% gewijzigd door Sebas1979 op 19-05-2011 13:48]

Sebas1979 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:44:
[...]

|:(

(ik had hier nog wat repliek willen typen, maar ben vooralsnog gewoon even sprakeloos...)

ok, vooruit dan. misschien een ad hominem, maar ik snap niet hoe iemand die 133 berichten gepost heeft in zo'n 30 verschillende topics die allemaal over garantie-afhandeling gaan, nog zulke onbedaarlijke nonsense kan posten.
hehe, als je maar de waarheid wist :) Ik ben al meer dan 10 jaren lang een tech bij 3 verschillende MB fabrikanten. Naar dat ik heb een ontelbaar hoeveelheid van deze sort issues behandeld, ik weet hoe de vork in de steel zit. Dat je mijn posts niet leuk vind kan ik goed voorstellen. Ik geef alleen aan hoe het werkelijk in elkaar zit achter de schermen. 'T is the truth, nothing more, nothing less.

• kleefei
RoL0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:18:

3: De kaart is beschadigd en dus niet gelijkwaardig. Ik kan de kaart dus niet accepteren. De bevestigingsstrip is verbogen zodat ik deze niet eens in mijn kast kán bouwen. Aan het verbuigen van een kaart met een nieuwwaarde van 370 euro ga ik dus ook niet beginnen (wat als ik de kaart verder beschadig). Even voor de duidelijkheid, de schade is niet alleen cosmetisch (wat ook geen probleem hoeft te zijn), maar ook technisch. Technisch is het metaal aangetast én verbogen. Het gaat dus niet meer om een gelijkWAARDIG product. Mocht ik deze kaart nu 2e hands willen verkopen, dan krijg ik er minder voor dan mijn originele kaart (als deze nog had gewerkt). Hieruit blijkt dat de waarde van deze kaart lager is. Als ik een referb kreeg die verder in goede staat was (normale gebruiksporen) en compleet, dan was er niets aan de hand geweest.
Wat heeft iedereen toch met die misplaatste hoofdletters?

Als je de kaart niet in kan bouwen dan is het een heel ander verhaal en is het geretourneerde product dus onbruikbaar.
In dat geval kan ook deze weer RMA gemeld worden.

RoL0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:18:
1: Nounou, als mij gevraagd wordt om alle accesoires mee te sturen en ik recht heb op een gelijkwaardig vervangend product, moet ik toch in ieder geval alle accesoires ook weer terug krijgen. Dit valt anders bijna onder diefstal!

2: Heb ik ook mijn twijfels over, de koop is wel gesloten met de winkel en niet met de fabrikant. Azerty probeert een vervangend artikel te leveren.

'T is leuk allemaal maar het is gewoon muggezifterij wat je loopt te beweren. "Aangetast metaal", kom nou. Als het zo een drama is dan schroef dat ding los en buig het recht. Zo een drama is het ook weer niet. Maar wees eerlijk, je bent gewoon niet happy dat je heb een refurb gekrijgen, en je zoekt gewoon redens om het aftekeuren. Zelfs als een gold-plated refurb was geleverd aan jou thuis door een lekker wijf in een bikini zal je alsnog zoeken voor een reden om het te weigeren.

Het blijft op de zelf punt neer komen. Jij heb een gevoel dat de refurb zal niet deugen. Jou "gevoelens" doet er niet toe helelaas. Het gaat erom dat de refurb werkt. Totdat de kaart gaat daadwerkelijk falen kan je nix doen. Trouwens het is niet de bedoeling om jou te pesten of zo. Ik zeg gewoon hoe het is.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Even Advocaat van de duivel spelen:

1. TS bouwt de kaart in, in zijn pc.
2. Kaart gaat wederom kapot.
3. TS stuurd te kaart weer terug onder het mom van garantie.
4. Kaart komt binnen bij de winkel en wordt onderzocht. Bracket is verbogen, vlekken op de kaart >> User abuse >> Geen garantie.

In hoeverre zou dit scenario in de toekomst waarheid kunnen worden?

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:22
@Dennism: daarom merkte ik ook op dat de TS van Azerty op schrift moet krijgen dat bij komende garantieaanvragen geen afwijzing op grond van user abuse zal komen, dus dat Azerty borg staat voor de TS hierin.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In hoeverre is het volgende van toepassing?

Ik heb een Mazda 3 met een defecte cd/mp3 wisselaar module. Prima die wordt vervangen door een andere MP3/cd-wisselaar. Daarna blijkt dat de dealer een kras (schroevendraaier en erg diep) heeft gemaakt op de kachelmodule eronder en wil deze niet vervangen omdat ik ook de radio eruit heb gehaald volgens de dealer.

Het moraal is het zijn woord tegen mijn woord en hoe ga je het oplossen. Niet accepteren. Ik vraag om een product waar even goed mee is omgegaan en deze ook "acceptabel" is voor vervanging. Jouw product is in "goede" staat terug gestuurd en nu krijg je een kaart terug die niet acceptabel is (gebruikerssporen). In zekere zin is het wel acceptabel als we het fysiek over de kaart hebben maar niet qua de manier hoe hier mee is omgegaan en dat hadden ze bij de winkel ook wel kunnen zien. Om terug te komen op de auto met veel gezeur heeft de dealer een heel nieuw kachelpaneel vervangen en dat vind ik jouw geval dat het zeker ook mag gebeuren.

ik zou als ik jou was wel foto's toesturen over de staat van de kaart met toewijzing van Azerty dat de garantie blijft gehanteerd.

[Voor 6% gewijzigd door itsalex op 19-05-2011 14:49]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• RoL0
@Bulldog, ja, aangetast metaal, niet zoals het was. Ingetrokken vlekken horen niet op een videokaart. Kaart is niet gelijkwaardig, vervanging afgekeurd. Kan wel zijn dat fabrikanten zo rekenen, maar wettelijk is de kaart gewoon niet gelijkwaardig.

En nee, ik ben inderdaad niet blij met een referb, ik vind het gewoon afzetterij. Ik lever een fatsoenlijke kaart in en krijg rotzooi terug: zal wel werken. Maar zo hoort het blijkbaar te gaan, daar kan ik niets aan veranderen.

Buiten dat is deze kaart niet gelijkwaardig. Jij werkt misschien meer met videokaarten, maar ik ga er niet aan buigen of schroeven. Sturen ze mij nu een andere referb op die wel in normale staat is, dan zie ik geen problemen meer. Gelijkwaardig vervangen dus goed.

Over dat pesten, tuurlijk snap ik je! Ben ook blij dat iemand kritisch reageerd.

@Dennism&coyote, sterker nog: mijn garantie is ondertussen afgelopen. Mocht deze kaart ook maar na een week kapot gaan en had deze kaart geen schade, dan was ik nog de sjaak.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:12
lastig allemaal, maar over het user abuse te zeggen de volgende keer geven ze hem een credit van een paar tientjes omdat de kaart niet meer te krijgen is en je hem toch X aantal maanden / jaar heb gebruikt.

En dan zeggen ze ook toedeledokie.
En of dat terecht is of niet zou ik je niet kunnen vertellen, maar een kromme bracket kan iedereen nog wel zelf recht buigen.
1e wat ik bij een kaart doe is de sticker eraf trekken als die erop zit, krijg dan echt nog wel garantie hoor
Teminste bij Zotac en Evga en XfX hebben ze bij mij nog nooit moeilijk gedaan zelfs niet met een aftermarket koeler erop.
Vraag me dan ook dan zeer af of ze iets fout doen ze sturen je immers het zelfde product werkend.

Zelfde als 1pixel geen defect is, want je tv doet het nog
Wel is het vervelend en heb je liever en nieuwe maar of dat het zo werkt ?.
Als Azerty je tegemoet gaat komen is het puur coulance denk ik.

@ hierboven, ben het inderdaad met je eens hoor, maar helaas met dingen zoals je Xbox en Ps3 krijg je ook NOOIT je eigen console terug, altijd een refurb van een ander.
Je hebt immers een werkende kaart terug gekregen dus staat het gelijk aan 1:1 of die nou paars of blauw is maakt niks uit, maar of het uitmaakt er een vlek opzit of dat de bracket krom is.
Zelfde geld zeggen ze dat je dat zelf al hebt gedaan.

"ben wel benieuwd of azerty je hiermee tegemoet wil komen"

[Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 19-05-2011 15:04]

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:54
Anoniem: 175869 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:03:
[...]

hehe, als je maar de waarheid wist :) Ik ben al meer dan 10 jaren lang een tech bij 3 verschillende MB fabrikanten. Naar dat ik heb een ontelbaar hoeveelheid van deze sort issues behandeld, ik weet hoe de vork in de steel zit. Dat je mijn posts niet leuk vind kan ik goed voorstellen. Ik geef alleen aan hoe het werkelijk in elkaar zit achter de schermen. 'T is the truth, nothing more, nothing less.
Dat het dagelijkse gang van zaken is, betekent niet dat het 'klopt'. Dat het (wel of niet) in de voorwaarden staat, betekent niet dat (wettelijk) wel of niet mag.

Ik geloof graag dat je de kant van de fabrikant heel goed kent, en ik denk dat het zeer waardevol is om zo iemand in dit soort discussies er bij te hebben.

Misschien dat je 'punt 1' gewoon wat ongelukkig geformuleerd was. Ik neem aan dat je niet daadwerkelijk denkt dat een winkel of fabrikant het recht heeft om van een koper te vragen alle accessoires mee terug te sturen, en deze vervolgens niet meer aan de koper te retourneren?

• THE_FIREFOX
RoL0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:49:
@Bulldog, ja, aangetast metaal, niet zoals het was. Ingetrokken vlekken horen niet op een videokaart. Kaart is niet gelijkwaardig, vervanging afgekeurd. Kan wel zijn dat fabrikanten zo rekenen, maar wettelijk is de kaart gewoon niet gelijkwaardig.

En nee, ik ben inderdaad niet blij met een referb, ik vind het gewoon afzetterij. Ik lever een fatsoenlijke kaart in en krijg rotzooi terug: zal wel werken. Maar zo hoort het blijkbaar te gaan, daar kan ik niets aan veranderen.

Buiten dat is deze kaart niet gelijkwaardig. Jij werkt misschien meer met videokaarten, maar ik ga er niet aan buigen of schroeven. Sturen ze mij nu een andere referb op die wel in normale staat is, dan zie ik geen problemen meer. Gelijkwaardig vervangen dus goed.

Over dat pesten, tuurlijk snap ik je! Ben ook blij dat iemand kritisch reageerd.

@Dennism&coyote, sterker nog: mijn garantie is ondertussen afgelopen. Mocht deze kaart ook maar na een week kapot gaan en had deze kaart geen schade, dan was ik nog de sjaak.
We weten ondertussen dat je er echt niet mee eens bent, laat dan tenmiste ook fotos zien zodat we het kunnen zien waarom je de videokaart afkeurd. We kunnen nu niet goed oordelen. Misschien maak je van een mug een olifant? Betreft de accessoires is het niet netjes wat er gebeurd is.

Overigens kan vlekken op de pcb makkelijk komen doordat de kaart in het verleden heet is geweest. Je wilt niet weten hoe de pcb van mijn moederbord bij de VRM's eruit ziet :+

• RoL0
Kijk, en daar zit het verschil:
Wet: Gelijkwaardige vervanging
Fabrikant: Werkt dus is gelijkwaardig
Kaart verkopen: niet in perfecte staat, dus de waarde daalt, ik ga erop achteruit en dát is niet gelijkwaardig.

Fabrikanten doen soms alsof het een gunst is dat je een vervangende kaart krijgt. Echter is de fabrikant in gebreke gebleken om een fatsoenlijke kaart (die het dus ook 2 jaar volhoud) te leveren. Dat ze er dan zelf op achteruit gaan is hun probleem, moeten ze maar degelijke kaarten leveren.

Dáárom ben ik van mening dat een verbogen kaart niet gelijkwaardig is. Wanneer het om een heel systeem gaat vind ik het anders, dan is de videokaart inderdaad ook niet zichtbaar, aangezien je het als geheel koopt, net als het voorbeeld van de airco in de auto. Hier gaat het echter om een los product, dus ook cosmetische veranderingen (een verbogen bracket en aanslag op contacten vind ik trouwens meer dan cosmetisch)veranderen de waarde.

@hierboven, de vlekken zijn puur op het metaal, beetje corrosie achtig. Niet op het PCB. Foto's kan ik zo niet sturen, heb zo geen camera bij de hand.
Al zouden de vlekken door een eerder probleem komen dat ondertussen is opgelost (hoewel het mij vreemd lijkt dat VRM's vervangen worden), zo heb ik mijn kaart dus niet ingeleverd.

Lijkt me eerlijk gezegt ook beter om maar weer eens op Azerty te wachten, want ik kan wel mijn gelijk bij jullie proberen te halen, maar uiteraard schiet niemand daar mee op; Azerty bepaald zelf wel wat ze doen.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de meningen/informatie.

@hieronder, met fabrikant bedoel ik eigenlijk ook de leverancier. Volgens de 'reparatiebon' heeft de leverancier de kaart ook omgewissed.

[Voor 27% gewijzigd door RoL0 op 19-05-2011 15:28]

• THE_FIREFOX
RoL0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:12:
Kijk, en daar zit het verschil:
Wet: Gelijkwaardige vervanging
Fabrikant: Werkt dus is gelijkwaardig
Kaart verkopen: niet in perfecte staat, dus de waarde daalt, ik ga erop achteruit en dát is niet gelijkwaardig.

Fabrikanten doen soms alsof het een gunst is dat je een vervangende kaart krijgt. Echter is de fabrikant in gebreke gebleken om een fatsoenlijke kaart (die het dus ook 2 jaar volhoud) te leveren. Dat ze er dan zelf op achteruit gaan is hun probleem, moeten ze maar degelijke kaarten leveren.

Dáárom ben ik van mening dat een verbogen kaart niet gelijkwaardig is. Wanneer het om een heel systeem gaat vind ik het anders, dan is de videokaart inderdaad ook niet zichtbaar, aangezien je het als geheel koopt, net als het voorbeeld van de airco in de auto. Hier gaat het echter om een los product, dus ook cosmetische veranderingen (een verbogen bracket en aanslag op contacten vind ik trouwens meer dan cosmetisch)veranderen de waarde.

@hierboven, de vlekken zijn puur op het metaal, beetje corrosie achtig. Niet op het PCB. Foto's kan ik zo niet sturen, heb zo geen camera bij de hand.
Al zouden de vlekken door een eerder probleem komen dat ondertussen is opgelost (hoewel het mij vreemd lijkt dat VRM's vervangen worden), zo heb ik mijn kaart dus niet ingeleverd.
Je gaat er echt van uit dat de fabrikant de kaart terug gestuurd heeft naar Azerty. Kan ook de leverancier zijn geweest die een andere terug heeft gestuurd voor een snellere afhandeling. Vlekken op metaal kan ook komen door vochtiger omgeving of net iets slechtere metaal wat gevoeliger is. Ik ben echt benieuwd naar een foto van de kaart.

Mektheb schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:57:
lastig allemaal, maar over het user abuse te zeggen de volgende keer geven ze hem een credit van een paar tientjes omdat de kaart niet meer te krijgen is en je hem toch X aantal maanden / jaar heb gebruikt.

En dan zeggen ze ook toedeledokie.
En of dat terecht is of niet zou ik je niet kunnen vertellen, maar een kromme bracket kan iedereen nog wel zelf recht buigen.
1e wat ik bij een kaart doe is de sticker eraf trekken als die erop zit, krijg dan echt nog wel garantie hoor
Teminste bij Zotac en Evga en XfX hebben ze bij mij nog nooit moeilijk gedaan zelfs niet met een aftermarket koeler erop.
Vraag me dan ook dan zeer af of ze iets fout doen ze sturen je immers het zelfde product werkend.

Zelfde als 1pixel geen defect is, want je tv doet het nog
Wel is het vervelend en heb je liever en nieuwe maar of dat het zo werkt ?.
Als Azerty je tegemoet gaat komen is het puur coulance denk ik.

@ hierboven, ben het inderdaad met je eens hoor, maar helaas met dingen zoals je Xbox en Ps3 krijg je ook NOOIT je eigen console terug, altijd een refurb van een ander.
Je hebt immers een werkende kaart terug gekregen dus staat het gelijk aan 1:1 of die nou paars of blauw is maakt niks uit, maar of het uitmaakt er een vlek opzit of dat de bracket krom is.
Zelfde geld zeggen ze dat je dat zelf al hebt gedaan.

"ben wel benieuwd of azerty je hiermee tegemoet wil komen"
Dat is juist een goed punt. Ik vermoed dat als de TS krigt het zo ver dat hij mag de refurb retourneeren, dat de oplossing zal zijn dat hij krigt de dagwaarde dan terug. Kortom, nog minder dan nu.

• Mektheb
Precies dan krijg je een paar tientjes uitgekeerd zo van hier heb je 66 euro, je hebt hem al 2jaar gebruikt nu in het 3e jaar is die overleden dus heb je hem 2jaar en 4 maanden gebruikt dus dat gaat dan van de prijs af etc.

Maar goed we weten niks tot Azerty iets heeft gezegt ;)

• RoL0
Camera geregeld en foto's gemaakt. Vlekken zijn helaas niet erg goed zichtbaar op de foto's (te dichtbij - zie laatste link). Op de connector is het een klein beetje te zien, zo is het dus ook rechts, bij de lipjes.

http://img84.imageshack.us/img84/3904/connector.th.jpg

EDIT: aah, imageshack is ook niet meer wat het was.. helaas deet tinypic het helemaal niet

[Voor 5% gewijzigd door RoL0 op 19-05-2011 16:20]

• Mektheb
Dat is wel erg krom ja

• THE_FIREFOX
RoL0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:16:
Camera geregeld en foto's gemaakt. Vlekken zijn helaas niet erg goed zichtbaar op de foto's (te dichtbij - zie laatste link). Op de connector is het een klein beetje te zien, zo is het dus ook rechts, bij de lipjes.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

EDIT: aah, imageshack is ook niet meer wat het was.. helaas deet tinypic het helemaal niet
Het is wel erg verbogen.....Ik zou met Azerty contact opnemen en die foto's laten zien. Een fabrikant zou volgens mij wel een nieuwe bracket erop hebben gezet als die zo krom was geweest. Dit is echt krom door een prutzer.

Als je de bracket weer netjes recht wilt krijgen, zou je hem eraf moeten halen en dan weer recht moeten tikken op een werkbank. De vlekken aan de bracket lijken wel die van vette vingers. Over de connector durf ik weinig te zeggen. Ik kan niet zo goed zien wat er aan de hand is.

• Mektheb
lijkt wel corrosie of schimmel ofzo, hoe vreemd dat ook klinkt

• RoL0
De vlekken aan de bracket lijken wel die van vette vingers. Over de connector durf ik weinig te zeggen. Ik kan niet zo goed zien wat er aan de hand is.
Het lijken inderdaad vette vingers, het is echter niet weg te poetsen, maar zit echt vast op de kaart. Daarnaast zitten op die plek, net als op de connector de wat wittige plekjes.
lijkt wel corrosie of schimmel ofzo, hoe vreemd dat ook klinkt
Vond ik het ook op lijken. Als metaal buiten ligt krijgt het soms ook witte vlekjes/puntjes. Daar lijkt het op.

Helaas is Azerty (waarschijnlijk) niet meer in staat om een mail die vanmorgen verstuurd is, vandaag nog te beantwoorden (zij hebben het natuurlijk ook druk), dus zal ik nog even op de reactie moeten wachten. Eigenlijk had ik de foto's gelijk mee moeten sturen, ik kan nu vast weer een dag langer wachten.

• RoL0
Vervolg:

De volgende mail (met foto's) heb ik naast de RMA afdeling, ook nog naar een ander persoon in Azerty gestuurd (voor klachten). Deze persoon heeft mij vervolgens goed verder geholpen en kwam om de volgende punten:
-De communicatie met de RMA afdeling liep niet goed, zij neemt het over
-De kaart is beschadigd, dit hoort niet zo te zijn (en al helemaal niet in deze omvang)
-De kaart is incompleet (missende onderdelen)
En nog een opvallend puntje:
-De kaart is 2e hands, dit hoort ook niet

Vervolgens is er geregeld dat de kaart (kostenloos) werd opgehaald. (dit was gisteren)
Vanmiddag zag ik 3 mails van Azerty in mn mailbox:
-RMA aangevraagd
-RMA ontvangen
-Mailje van de contactpersoon: Ze had een nieuwe RMA aangevraagd (klacht was samengevat uit de mails) en ze zou me verder op de hoogte houden.

Kortom, na de moeizame communicatie met de RMA afdeling is de service nu helemaal top.
De kaart wordt weer teruggestuurd naar de leverancier die óf een nieuwe (dus niet 2e hands) HD4870X2 of een (nieuwe) vervangende kaart terug zal sturen.
Nou, dit had ik dus zeker niet verwacht na de eerste mails!

• ebia
Jammer dat het eerst op een andere toon moest voordat dingen geregeld worden zoals het hoort...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 17:17
Of eerst de webshop tijd en kans geven het een en andere te regelen voor er meteen hoog in de boom geklommen wordt.
Maar tegenwoordig vind iedereen dat het gisteren al opgelost had moeten zijn nog voor ze een klacht krijgen.
En ik weet het is vervelend als het niet gaat zo als je zou willen maar geef ook de webshop even wat tijd je bent vaak niet de enigste waar het niet goed bij gaat.
En zoals in de verhaal blijkt je kunt ook ooit de verkeerde persoon treffen die snel een antwoord geeft om er maar vanaf te zijn.
Het is niet netjes maar we blijven allemaal mensen en niemand is perfect.

www.nolimitoss.nl

• RoL0
dropdeath schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:37:
Of eerst de webshop tijd en kans geven het een en andere te regelen voor er meteen hoog in de boom geklommen wordt.
Sorry hoor, maar als ik er niet achteraan ging, was er nu nog steeds niets gebeurd. Niets rustig wachten dus. Verder, dit topic was niet bedoeld om te klagen over Azerty (want wat heeft dat nu voor zin), maar om erachter te komen hoe een RMA normaal hoort te gaan/wat mijn rechten zijn zodat ik zelf ook sneller kan handelen. Ik zit nu al ruim 2 maand zonder computer, dus probeer ik van mijn kant zo snel mogelijk te handelen. (Na 2 weken zeggen dat ik een beschadigde kaart heb en Azerty heeft ook iets van kon je daar niet eerder mee komen..)
dropdeath schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:37:
En zoals in de verhaal blijkt je kunt ook ooit de verkeerde persoon treffen die snel een antwoord geeft om er maar vanaf te zijn.
Dat was meer het probleem ;)

Op verzoek, ik zal de verdere afloop posten :)

• RoL0
Leverancier stelt nu voor om mij een refurbished HD6950 2GB te sturen.
Ben nog steeds geen voorstander van refurbished, gooi er liever geld bij om zelf een nieuwe kaart uit te zoeken, maar dat is niet mogelijk (op zich ook wel een beetje begrijpelijk).

Aangezien deze kaart in veel games toch betere prestaties levert, én DX11 ondersteund (in tegenstelling tot mijn oude 4870x2 die tot DX10.1 ondersteunde) ben ik er toch ook wel weer blij mee.

• Mektheb
RoL0 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:32:
Leverancier stelt nu voor om mij een refurbished HD6950 2GB te sturen.
Ben nog steeds geen voorstander van refurbished, gooi er liever geld bij om zelf een nieuwe kaart uit te zoeken, maar dat is niet mogelijk (op zich ook wel een beetje begrijpelijk).

Aangezien deze kaart in veel games toch betere prestaties levert, én DX11 ondersteund (in tegenstelling tot mijn oude 4870x2 die tot DX10.1 ondersteunde) ben ik er toch ook wel weer blij mee.
je krijgt ook weer garantie op de HD6950 ?:)

• RoL0
Lijkt me niet toch? Het is een referb. De garantie op mn oude 4870x2 is nu verlopen dus zal ik ook geen garantie meer hebben op de 6950. Weet eigenlijk niet hoe het zit als hij na een week kapot is. Garantie is dan wel verlopen, maar dan was de vervangende kaart dus ook weer niet goed. Ach, kans is wel heel klein..

UPDATE:
Vandaag is de videokaart verzonden bij Azerty, hopelijk morgen binnen!

[Voor 12% gewijzigd door RoL0 op 15-06-2011 16:02]

• RoL0
Even reageren hoe het is afgelopen:

Azerty (nouja, de leverancier) stelde voor een refurbished HD6950 2GB te leveren, mee akkoord gegaan.

Eind vorige week werd deze bezorgt: Het was een model van Sapphire waarbij de doos nog dichtgeplakt was met de orginele Sapphire stickers. Ook binnenin de doos waren alle accesoires nog ongeopend en de kaart had totaal geen gebruiksporen! (koeler perfect schoon en nog geen krasje op de aansluitingen)

Lijkt me dus haast een compleet nieuwe kaart. Ook leuk dat het een nieuwer model is van Sapphire met een verbeterde koeling. Ik merk nu dat de prestaties een stukje hoger zijn vergeleken met mijn oude kaart en de temperaturen zijn ook een stuk lager! Uiteindelijk dus heel erg tevreden met de (uiteindelijke) service van Azerty!!

Niet verwacht na de reactie op mijn eerste mail..

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Heb je dit ook terug gecommuniceerd richting Azerty om te bedanken voor de nette afhandeling? Lijkt mij persoonlijk wel net zo netjes.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• RoL0
Tuurlijk! Ik heb constant contact gehouden en ik werd verder ook steeds op de hoogte gehouden hoe het ervoor stond (toen ze de vervangende kaart binnenkregen, toe het getest was enz.)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee