Toon posts:

Hoe OSX op Macbook 2008 zonder hersteldvd's installeren?

Pagina: 1
Acties:

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
Ik heb een 2ehands Macbookje gekocht.
Helaas heeft de vorige eigenaar er geen hersteldvd's bijgeleverd, en boot OSX niet door (Appletje met ronddraai dingetje blijven eeuwig in beeld).

Nou vraag ik me af hoe ik er een Engels talige OSX op installeer. Kan ik dit aanschaffen, en de taal veranderen tijdens/na installatie? Of is dit geen retail versie?

Of kan ik via applecare hersteldvd's aanvragen? Zo ja, waar precies?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:35
Gewoon voor 20 euro de DVD halen in de winkel

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 21:28
De laatste keer dat ik dat probeerde op een oude Macbook werkte het prima. HIj vroeg bijvoorbeeld niet om een oude installatie.

Wat taal betreft, OS X is multilanguage. De NL versie heeft de Engelse taal ingebouwd. Vertalingen zijn namelijk gewoon een file die meegeleverd zijn. Werkt nogal anders dan bijvoorbeeld Windows.

• bas-r
DiedX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:12:
Gewoon voor 20 euro de DVD halen in de winkel
Dat is dus mijn vraag. Welke DVD. De dvd waar ik naar link?

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 09:59

Terrestraeon

END OF LINE

bas-r schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:13:
[...]

Dat is dus mijn vraag. Welke DVD. De dvd waar ik naar link?
Die ja. DiedX vergist zich het is idd 29 euro

• bas-r
merauder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:13:
De laatste keer dat ik dat probeerde op een oude Macbook werkte het prima. HIj vroeg bijvoorbeeld niet om een oude installatie.

Wat taal betreft, OS X is multilanguage. De NL versie heeft de Engelse taal ingebouwd. Vertalingen zijn namelijk gewoon een file die meegeleverd zijn. Werkt nogal anders dan bijvoorbeeld Windows.
Ok duidelijk.
Dat van die talen vermoedde ik, alleen de enige keuze voor "NL versie" verwarde mij...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Er zijn geen 'versies' :) Er is 1 systeem, en daar zit alles in. Ga je opnieuw installeren om de taal te wijzigen?
Want dat is niet nodig! Gewoon naar Internationaal gaan in Systeemvoorkeuren en dan de engelse taal als hoogste neerzetten bij de voorkeurstalen! Herstarten, en alles is engels.

• bas-r
johnkeates schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:18:
Er zijn geen 'versies' :) Er is 1 systeem, en daar zit alles in. Ga je opnieuw installeren om de taal te wijzigen?
Want dat is niet nodig! Gewoon naar Internationaal gaan in Systeemvoorkeuren en dan de engelse taal als hoogste neerzetten bij de voorkeurstalen! Herstarten, en alles is engels.
Ik ga opnieuw installeren om een werkend systeem te krijgen. De vorige eigenaar heeft de enige user verwijderd om alle persoonlijke data te verwijderen. Nu kan ik helaas niet meer inloggen. Vandaar dat ik wil weten wat voor legale installatiemedia ik nodig heb om dit beestje weer aan de gang te krijgen.

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
De iCentre webshop heeft Snow Leo retail met een leuke korting liggen (18 ipv 29 euro). Als je hem afhaalt in een winkel komen er geen verzendkosten bij (die zijn anders relatief hoog, waardoor je korting te verwaarlozen is). Je kunt geloof ik niet zomaar een winkel binnenlopen om hem zonder bestelling af te halen: daar kost hij gewoon 29 euro.

[Voor 1% gewijzigd door lhoBas op 19-05-2011 09:46. Reden: verduidelijking]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bas-r
lhoBas schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:45:
De iCentre webshop heeft Snow Leo retail met een leuke korting liggen (18 ipv 29 euro). Als je hem afhaalt in een winkel komen er geen verzendkosten bij (die zijn anders relatief hoog, waardoor je korting te verwaarlozen is). Je kunt geloof ik niet zomaar een winkel binnenlopen om hem zonder bestelling af te halen: daar kost hij gewoon 29 euro.
Te gek!
Inmiddels wel al via marktplaats een gesealde versie voor hetzelfde bedrag gekocht, maar inderdaad een erg goede aanbieding!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee