Toon posts:

Soladin 600 uitlezen op PC

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407144

Topicstarter
Ik wil mijn Soladin 600 omvormer aansluiten op mijn PC. Mastervolt heeft daar een (zeer duur) stekkertje voor ontwikkeld dat ik heb aangeschaft: de zgn PC link. Alleen dat dingetje heeft a/ een te kort snoer en b/ een RS232 aansluiting (vrouw) die tegenwoordig op geen enkele PC meer past :(
Heeft iemand een goedkope oplossing daarvoor?

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:02

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Als je zo'n kabeltje koopt heb je meer lengte, en een usb aansluiting ;)

Anoniem: 354516

Ik heb nog wel een compoort die je achter in je computer kan hangen, moet je wel een aansluiting hebben hiervoor op je moederbord. Als je belang hebt, dm je maar dan zoek ik hem voor je op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:28

Snuffel

Vroem!

Je kan ook zelf de kabel maken lijkt me?

Pinlayout

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Boazklop bedankt! ik heb inmiddels een verloop van RS232 naar USB gekocht (die PC link had natuurlijk met een USB aansluiting geleverd moeten worden, maar goed). Het geheel werkt nu (wat een vooroorlogse sofware trouwens van Mastervolt, geen uilezing mogelijk met bv excel..), alleen zou de kabel nog verlengd moeten worden. Ik lees ergens dat dat met een 6-polige modulaire telefoonkabel zou moeten. Klopt dit en wat is de maximale lengte? Gewoon 4-polige telefoonkabel blijkt een 'communication error' te geven..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 17:02

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Een usb verlengkabel mag maximaal 5 meter zijn, en een RS232 kabel maximaal 15 meter. Hoe je bij telefoonkabels komt snap ik niet. Hier heb je een RS232 verlengkabel, en hier een usb verlengkabel. Als je langer nodig hebt moet je er een versterker tussen zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:41
De soladin 600 maakt gebruik van een rj12 aansluiting net iets anders dan rj11 (telefoon) en praat via RS422 of RS485 (kwam via google verschillende verhalen tegen) met de pc. Lengte zou niet zo'n issue moeten zijn.

Als je de kabel en converter al hebt zou ik gewoon eens een lange rj12 kabel krimpen en kijken hoe ver je komt.
Koop een goedkope krimptang, wat connectoren en een geschikte kabel.

[Voor 115% gewijzigd door job op 24-05-2011 01:02]

Topicstarter
Bedankt iedereen! Ik heb inmiddels een 11 m lange verlengkabel gemaakt van 6-polig draad met twee bijpassende telefoonstekkertjes die in de Soladin past. Bij het krimpen moet je erop letten dat 6->1 gaat, 5->2, 4->3, 3->4, 2->5 en 1->6. De sofware werkt nu goed op mijn PC en ik kan alle waardes aflezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 22:36
Anoniem: 407144 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:25:
Bedankt iedereen! Ik heb inmiddels een 11 m lange verlengkabel gemaakt van 6-polig draad met twee bijpassende telefoonstekkertjes die in de Soladin past. Bij het krimpen moet je erop letten dat 6->1 gaat, 5->2, 4->3, 3->4, 2->5 en 1->6. De sofware werkt nu goed op mijn PC en ik kan alle waardes aflezen.
Het had ook voor € 25 gekund: http://www.solget.nl/sol-link.htm

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter

• mdemon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2021
Minke Bergsma heeft zelf hele mooie software geschreven voor o.a. de Soladin 600. Gratis te downloaden van zijn site: http://www.mijnzon.info/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee