Toon posts:

MAC adress van managed switch veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 09:31
Is het mogelijk om van een managed switch (een Netgear GS108PE) het MAC adress te veranderen, als dit geen optie is in de bijgeleverde manage-software?

De reden dat ik het vraag is dat wij op het werk een passen-lezer hebben. Deze verstuurd data, en haalt data op. Dit werkt niet als het apparaat op een switch wordt aangesloten, volgens de leverancier omdat het MAC adres dan niet meer overeen komt met oorspronkelijke apparaat en de servers de verbinding daarom weigeren. Direct in router inpluggen werkt wel (KPN adsl zakelijk modem/router combi). Helaas is het voor de leverancier niet mogelijk het MAC adres van de switch toe te staan 8)7 Ook de lezer verplaatsen naar de router is geen optie. Een hele lange kabel trekken zou kunnen, maar misschien kan dit makkelijker opgelost worden?

Kan ik bijvoorbeeld met een aangepast firmwarebestand o.i.d. een Netgear switch een andere MAC geven, of is er een andere manier om deze kwestie op te lossen?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:13
Wat wil je precies oplossen door het MAC address van de switch aan te passen?

Ik weet ook niet precies wat exact het probleem is, maar volgens mij klopt er niet veel van.
Ik snap ook niet echt het probleem :?

Als je de paslezer op de switch aansluit en even vanuit gaande dat alles in het zelfde VLAN zit, dan wordt het MAC adres nergens aangepast. Als je een routering er tussen hebt, dan wordt het MAC wel aangepast. Maar das normaal in IP verkeer.

Anoniem: 353372

Wat voor een type modem/router heeft KPN geplaatst want ik snap het ook niet helemaal. Wat Rolfie zegt klopt en er van uit gaan dat er geen routes gedefineerd zijn zou dit geen probleem moeten opleveren. Toen je de paslezer rechtstreeks op de router aansloot zat de server daar ook op?

• Valigarmanda
De router is een thompson experia box van KPN zakelijk ADSL.

Rechtstreeks op de router werkt de paslezer inderdaad wel. Blijkbaar gooit ergens de switch dus de boel in de war, vanwege een mac-adres aldus de leverancier van de paslezer.

Anoniem: 297223

En unmanaged switch heeft geen mac-adres voor zover ik weet. Zet er eens een goedkoop switchje tussen als dat mogelijk is. Dus na de modem/router. Hierop de paslezer en de managed switch voor de overige apparaten.
Heb je wel een managed switch nodig?

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 297223 op 19-05-2011 16:57]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Van het MAC-adres van een switch heb je geen last, als je op die switch alles wat 'ie zelf doet (STP, CDP, LLDP, etc.) uitzet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

@CyBeR
Dan heb je dus gewoon een domme switch van € 20,00 ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 297223 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:04:
@CyBeR
Dan heb je dus gewoon een domme switch van € 20,00 ;)
In tegendeel. Die domme switch kan niet VLANnen, bijvoorbeeld.

CyBeR schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:04:
Van het MAC-adres van een switch heb je geen last, als je op die switch alles wat 'ie zelf doet (STP, CDP, LLDP, etc.) uitzet.
Dacht dat je bedoelde alles uit te zetten

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Half on-topic: ik heb serieuze vraagtekens bij die leverancier.

1) Welke set-up gebruikt *geen* routers of switchen? Zelf thuisgebruikers kunnen dit tegenwoordig nauwelijks missen, laat staan een arbeidsomgeving.
2) Welke paslezerbeveiliging baseert zich op MAC-adres om de integriteit te controleren? Dat is immers het probleem zo lijkt mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 297223 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 22:00:
[...]

Dacht dat je bedoelde alles uit te zetten
Alles wat verkeer genereert, ja. Maar zelfs al zet je wel werkelijk alles uit, dan nog heeft de gemiddelde managed switch meer buffers dan een unmanaged ding van €20. Om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 19:09

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Is dat hele mac verhaal wel de oorzaak?

mac restricties ken ik alleen bij pinoplossingen, waarbij het pinapparaat over een apart VC gezet wordt. (Solcon gebruikt die oplossing bv)

bij kpn zakelijk dsl heb je gewoon een /29 tot je beschikking, en thats-it. Als ie nu een fixed IP heeft in dat blok werkt dat idd direct op de router, en niet als je 'm in je interne netwerk hangt (ik gok dat ie dan achter nat hangt)

Maar wat is er mis met een vlannetje te gebruiken om zo 'm door te lussen naar de router?

Tenzij je een L3 switch hebt zal de switch geen impact hebben, en ziet je modem gewoon het mac van de paslezer. Alleen als er een mac-limiet op zit oid moet je idd zoals al genoemd alle mac-broadcastende meuk uitzetten (stp enz)

[Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 20-05-2011 08:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valigarmanda
Anoniem: 297223 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:53:
Heb je wel een managed switch nodig?
Helaas wel, i.v.m. prioriteit naar pinautomaat, en netwerk camera's (met PoE) moest het een vrij 'luxe' switch zijn en kwam ik op een managed switch uit.

Maar zoals ik uit de reacties lees, zou dit geen obstakel moeten zijn. Desalniettemin werkt het apparaatje niet achter de switch. Ik zal een gaan klooien met VLAN, bedankt voor de tip :*)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee