Toon posts:

[Win7] 32bit Programma start niet maar staat wel in Task Mgr

Pagina: 1
Acties:

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-05 14:59
sinds de herinstallatie van Windows 7 Home Premium 64bit op mijn SSD zit ik met een vrij vervelend probleem. Wanneer ik bv Foobar2000 (de music player) start, start het process wel in de taskmanager maar komt die niet verder dan +/- 110K Memory. Het programma starten als Administrator lukt wel. Het enige dat echt helpt is een reboot. Ik heb hetzelfde probleem met andere 32bit apps zoals MP3tag ed.

Symptomen
- De EXE komt wel in de task manager te staan
- Memory blijft op ongeveer 110K staan
- Geen CPU load
- Start WEL op als administratorrechten expliciet aangegeven worden
- Is meestal in orde na een reboot (Hoewel het hiernet na 2 reboots nog steeds niet lukt)
- Gebeurt enkel bij 32bit programmas (observatie tot nu toe)

Aangezien ik niet goed weet hoe hieraan te beginnen heb ik nog geen concrete stappen kunnen uitvoeren.

Zijn geen optie tenzij de wereld vergaat:
- Windows herinstalleren als 32bit
- Programmas vervangen door 64bit varianten.

Is geen optie, ook niet tijdens het vergaan van de wereld:
- Apple kopen.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 21:17
Je zou kunnen proberen om in de comptabiliteit settings van de applicatie expliciet aan te geven dat je de applicatie als administrator wil uitvoeren, of als Windows 32. Deze settings willen soms nog wel eens helpen om dergelijke problemen op te lossen.

Wat ik verder nog aanraad om te checken:

1. Drivers, heb je al je mainboard drivers wel geinstalleerd??
2. De logboeken. Wellicht dat WOW64 niet lekker loopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jormungandr
Thanks, ik ga dit vanavond meteen uitproberen.

Alle relevante drivers voor de hardware is geïnstalleerd.

• Jormungandr
Ik ben dit even uit het oog verloren aangezien alles goed ging maar het heeft zich vandaag van zijn agressieve kant laten zien. Ik heb nu toch reeds 8x moeten rebooten vanwege dit probleem.

Intussen al iets meer informatie:
- Firefox, Thunderbird en Foobar2K draaien. Ik sluit Thunderbird af waarna de applicatie niet meer start als ik hem opnieuw open. Hetzelfde liedje met de andere apps (32bit)
- Wanneer ik de progs start met admin rechten gaat het WEL.
- Het security niveau van mijn account naar beneden halen en alle progs default alle rechten geven resulteert in het probleem. Deze keer OOK als ik ze met "run as admin" start.
- In de log files is niet meteen iets duidelijk terug te vinden maar ik krijg wel verdacht veel met de volgende error te maken op de service DistributedCOM:
The application-specific permission settings do not grant Local Launch permission for the COM Server application with CLSID
{C97FCC79-E628-407D-AE68-A06AD6D8B4D1}
and APPID
{344ED43D-D086-4961-86A6-1106F4ACAD9B}
to the user NT AUTHORITY\SYSTEM SID (S-1-5-18) from address LocalHost (Using LRPC). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool.
Deze komt bv enkel voor vandaag zeer veel terug wat mij het gevoel geeft dat dit er wel iets mee te maken heeft.

Google biedt geen echt uitsluitsel. Granted, ik krijg volgende week mijn upgrade binnen (i3 hoorah) maar ik heb helemaal geen zin in hetzelfde liedje na een verse install :P.

EDIT:

Na wat graven de volgende error ontmoet:
The AODDriver4.0 service failed to start due to the following error:
The system cannot find the path specified.
Dit blijkt een veelvoorkomende error te zijn in ATi's CCC 11.3 met exact dezelfde symptomen als de mijne. 3x raden dus welke CCC versie ik draaien heb ... .

[Voor 10% gewijzigd door Jormungandr op 17-06-2011 23:37]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee