Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Boot veranderd na een tijdje uit gestaan te hebben

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Gister wilde ik mijn computer aan doen maar ik kreeg een mooi zwart scherm. Na zoeken bleek hij niet naar de juiste schijf aan het kijken te zijn. Dus ik heb deze aangepast en hij start weer netjes op. Maar vanavond wilde ik hem weer aanzetten en wederom hetzelfde probleem. Nu heb ik hem wel weer aangepast en werk het weer maar dit kan niet helemaal de bedoeling zijn. Overigens als ik hem nu opnieuw opstart dan pakt hij het wel prima, dus het lijkt alleen voor te komen als het systeem langer uit geweest is.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

BIOS batterij vervangen :?

(eerste waar ik aan dacht).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het zo is dat de BIOS de instellingen vergeet is de batterij daarvan vervangen de oplossing. Dan moet echter ook je tijd verkeerd staat, anders ligt het daar niet aan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11

D4NG3R

kiwi

:)

BIOS Update & de Batterij vervangen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tantrum
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04-2023
Hoe zet je m uit?
Met een centrale schakelaar?
In dat geval moet de interne batterij je bios onder spanning houden om alle instellingen te onthouden en die batterij is klein dus houd die het niet zo lang uit. In ieder geval de batterij vervangen (meestal een CR2032).
Succes

Verwijderd

Ik weet niet waar je deze "wijsheid" vandaan hebt, maar dat batterijtje kan het bios wel een paar jaar lang van stroom voorzien.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:38
+1 en het is geen oplaadbare batterij. Zolang je PC aan staat, krijgt je BIOS voldoende prik om de instellingen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk ik zal het batterijtje vervangen en eens kijken of het nu wel goed gaat. Ik hou jullie op de hoogte.

Mijn dank is groot!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:35:
Ik weet niet waar je deze "wijsheid" vandaan hebt, maar dat batterijtje kan het bios wel een paar jaar lang van stroom voorzien.
Ik vervang jaarlijks vele van deze CR2032 batterijtjes omdat mensen de PC uitzetten via zo'n schakelblok.

wijsheid = praktijk

Verwijderd

Dan ligt jouw praktijk duidelijk anders dan die van mij, maar dat moet kunnen.

• Tantrum
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04-2023
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:35:
De "wijsheid" van 30 jaar computers repareren.
Iets waar het jou duidelijk aan ontbreekt.
Modbreak:Dat was toen nog maar 24 jaar 8)7

Op de man spelen is nooit acceptabel, na 6 jaar een oude thread schoppen op deze manier is helemaal van het zotte.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 30-08-2017 11:26 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Tantrum schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

De "wijsheid" van 30 jaar computers repareren.
Iets waar het jou duidelijk aan ontbreekt.
Leuk, na ruim 6 jaar nog even een sneer uitdelen. Goed bezig. Zat er ook een reden achter? 8)7

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:36:
[...]

Ik vervang jaarlijks vele van deze CR2032 batterijtjes omdat mensen de PC uitzetten via zo'n schakelblok.

wijsheid = praktijk
Dan hoop ik dat je het hebt over thuisgebruikers?

Woops, hoe komt dit topic in godsnaam nog weer bovendrijven?

[ Voor 10% gewijzigd door aminam op 30-08-2017 11:15 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Omdat iemand blijkbaar na 6 jaar wakker werd en zich niet in kon houden. Ik zink het definitief.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.