Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WORD 2003] Logo in hoofding van template

Pagina: 1
Acties:

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Hey,

Ik heb vandaag iets vreemd ontdekt.
De grote baas vroeg me om even langs te komen want hij had een probleem met een word document.

Wat bleek op pc was er geen enkel probleem met dit document.
Een gewoon tekstdocument met het logo van de firma in de hoofding.

Echter wanneer je ditzelfde document via mail doorstuurt en bekijkt op iPad / iPhone dan is het logo plots totaal anders, wat nog kwalijker / grappig is dat dit dan het logo is van de concurrent.
Ze gebruiken al jaren dezelfde template af en toe maar sinds kort hebben ze in het bedrijf iPads en dus valt het nu plots op.

Ik ben eens aan het googlen geweest maar ik vind niet echt een verklaring.
Kan je een dubbele afbeelding in Word steken de anders is afhankelijk van programma waarmee je het bekijkt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is een hoofding? Ik neem aan dat je koptekst / header bedoelt. Gokje: 'eerste pagina afwijkend' staat niet aangevinkt maar stond dat ooit wel.

Er zit een hele vervelende bug * in Word (2010, en blijkbaar ook eerder) icm de iOS-viewer: als je ooit een afwijkende eerste pagina hebt gedefinieerd dan wordt dat onthouden in het document. En Apple's viewer gebruikt blijkbaar ten onrechte de verkeerde koptekst.

Kijk maar eens wat er gebeurt als je 'eerste pagina afwijkend' AANvinkt in Word: dan zie je waarschiijnlijk de oude koptekst met logo van de concurrent. Die wil je dus weghalen.

* al zou je het gedrag van Word nog een "feature" kunnen noemen laat jouw voorbeeld goed zien waarom het imho een bug is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
@F_J_K: Dat was inderdaad het probleem. Als ik "different first page" aanvink dan komt het andere logo tevoorschijn. In mijn ogen is dit ook meer een bug dan een feature...

Bedankt voor de hulp!