Toon posts:

Crash na instaleren ubuntu 11.04

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 07:43
Een vraagje,

Ik draai nu al enige tijd ubuntu op een oude laptop(toshiba tecra 2)
sinds ubuntu 5/6 eigenlijk nooit problemen gehad.
Vorige week heb ik ubuntu 11.04 geinstaleerd (ja ja ik moest het niet doen maar ik ben eigenwijs haha)
Na de update van 10.10 naar 11.04 leek het allemaal goed zijn gegaan, het werkte dus naar behoren.
totdat ik volgende dag de laptop aanzette en een soort. wit scherm kreeg met allemaal rare tekentjes..

http://imageshack.us/photo/my-images/689/imagedgt.jpg/

foto van de melding.

iemand een idee hoe dit is gekomen? hoe ik het kon voorkomen? en hoe ik dit kan herstellen.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 00:54
Probleem met de standaard Nouveau videokaart driver ? Probeer de binary van nvidia zelf eens.

Zo te zien heb ik ergens overheen gelezen ;)

[Voor 20% gewijzigd door lamko op 18-05-2011 21:02]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-03 22:17
Het heeft gewerkt dus dan neem ik aan dat het iets anders is dan zn driver.
Wanneer komt dit scherm, is het tijdens het booten of na het inloggen?

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• AlphaWierie
hij boot dus gewoon normaal, ik zie dus gewoon staan toshiba blabla

vervolgens blijft het beeld ff zwart. en dan krijg ik dus dit scherm.

Als ik op de uitknop druk zie ik het ''afsluitscherm'' dat herken ik dus net door dat witte gebeuren heen.
ik denk zelf misschien iets met de videokaart drivers ? (Nvidea zit erin) maar hij heeft het dus wel 1 dag gedaan.

• blouweKip
als hij na je bios logo verschijnt dan is het hoogstens vanwege de framebuffer, dit kun je controleren door rescue mode te kiezen in grub.
En dan gewoon normaal starten, als je dan kunt inloggen op de command line dan ligt het probleem daar en kun je weer verder gaan kijken.

//edit: als je een actie ziet door alle garbage heen kan het toch wel met de nvidia drivers te maken hebben, mogelijk werken de opensource drivers niet voor jou setup, dan kun je vanuit de command line wel de nvidia drivers installeren.

[Voor 30% gewijzigd door blouweKip op 18-05-2011 23:35]

• AlphaWierie
Update.

Ik ben achter iets gekomen. als ik bij het witte scherm direct bij het begin op enter drukt. dan slaat hij het witte scherm over en start hij normaal op.

alleen als ik een paar sec wacht tijdens het witte scherm dan schakeld hij over op een ander wit scherm dat dus niet meer weg gaat..

het lijkt een beetje op de ''schijf controle'' van windows ofzo. maar ik kan wel typen als een Command bestand.. iemand een idee wat dit kan zijn ? en hoe ik dit witte scherm helemaal weg kan krijgen.

• blouweKip
Je zou eens kunnen overwegen om je spash uit te zetten (je kunt vanuit grub de bootopties aanpassen)

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:00

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

probeer achter de kernel-regel in de grub-loader (door "e" in te drukken tijdens de time-out van de grubloader) eens "nomodeset" te plaatsen. evt "fb=vesa" (weet de precieze syntax helaas niet uit mijn hoofd) zou ook kunnen werken. Zo kom je als het goed is iig weer in de gui.

als je niet in de gui kunt komen, maar wel in de commandline, is het misschien een idee om "dpkg-reconfigure xserver-xorg" eens een keertje uit te voeren. Voor nvidia: "dpkg-reconfigure xserver-xorg-video-nouveau" Dit zijn beide manieren om een nieuw xorg.conf-bestand aan te maken.

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee