Toon posts:

Cross Platform Backup Software Voor mixed use clients

Pagina: 1
Acties:

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06-2020
Ik zou graag jullie ervaring weten ivm goede semi-enterprise backup solutions voor een SMB (Small, Medium Business).

We hebben een stuk of 15 servers (W2K3 en W2K8, een paar kleine linuxjes) een stuk of 20 Windows (Xp->Windows 7) laptops/desktops en nog een hoop Mac laptops.

We hadden iemand die via rsync een programma had geschreven dat zowat overal op werkte (cygwin enzo) dat constant backups (minutely, hourly, daily, etc) maakte. Helaas toen deze persoon wegging ondervonden we snel dat door foutjes (meestal de .lock files) backups niet gebeurde of allemaal wat moeilijk te installeren was.

Ik zoek dus eigenlijk een profi software (die liefst op een Windows Server draait) die

a) Andere windows servers kan backuppen (de instellingen enzo, niet echt hardware clones want de meeste van onze servers zijn virtueel)
b) Allerhande Laptops / Desktops (de nodige directories -> dus content niet zozeer OS) kan backuppen op een eenvoudige manier
c) Zowel voor Mac and Windows clients werkt.

Zover ik kan zien is alleen Roxio Retrospect, (Acronis lijkt niet volledig cross-platform) hieraan dat voldoet (kost op zich niet zo heel veel: $1900,-) maar als ik de naam 'Roxio' hoor dan komt reliability of professionalisme niet echt bij me op.

Maar na veel googlen en forum vind ik niet echt een nuttige lijst voor het zwaardere werk (i.e. allemaal thuis oplossingen) en voordat we dit aanschaffen wou ik jullie mening horen over andere opties eventueel. Let wel we zoeken een tamelijk plug and play en niet teveel geklooi met cmd-prompts dus het mag ook wat meer kosten. De focus is dus backup van directories en data niet echte whole server snapshots (we kunnen altijd een ntbackup doen op sommige servers).

Hopelijk hebben jullie wat ideetje

Anoniem: 278463

- Commvault -> Niet echt mkb maar wel erg fijn
- Backup Exec 2010 R2 ->mkb .Betaalbaar en doet wat je zoekt als het goed is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06-2020
Anoniem: 278463 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:02:
- Backup Exec 2010 R2 ->mkb .Betaalbaar en doet wat je zoekt als het goed is
Ok thx voor de tips - die zal ik een goed onderzoeken en dan feedback geven op de resultaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Anoniem: 278463 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:02:
CommVault!

NetBackup van Symantec en TSM van IBM kan je ook eens bekijken. Heb echter geen idee of de prijzen daarvan binnen jullie budget liggen. Valt over te onderhandelen, natuurlijk :)

edit: Weet niet of Legato nog bestaat?

[Voor 5% gewijzigd door mieJas op 20-05-2011 14:57]

I like to take things apart further than I'm supposed to

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee