Toon posts:

new line bij innerText en textcontent in iFrame

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50
Momenteel gebruikt ik de innerText (IE) en textContent (FF) eigenschappen van een iFrame om er content in te zetten.
Afgelopen middag ben ik op zoek gegaan naar een mogelijkheid om new lines in te voegen. Normaal zou je verwachten dat dit met \n zou moeten, maar deze werkt niet. Iemand die weet hoe het wel moet?

Lost In Music

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:48

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Wilde gok: \r\n :? En daarbij zul je waarschijnlijk een white-space:preserve oid als style moeten zetten.

[Voor 74% gewijzigd door RobIII op 18-05-2011 16:37]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 14:15

OkkE

CSS influencer :+

Wat "werkt er niet"? Wordt de "\n" als tekst getoond of is er alleen geen new-line zichtbaar?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07-2022
Er staat toch gewoon HTML in zo'n iFrame? Dan kan <br> toch gewoon?

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Davio schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:31:
Er staat toch gewoon HTML in zo'n iFrame? Dan kan <br> toch gewoon?
Als je innerText / textContent gebruikt kun je zoveel HTML erin poffen als je wil maar dat gaat je enkel escaped HTML opleveren ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Davio
RobIII schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Als je innerText / textContent gebruikt kun je zoveel HTML erin poffen als je wil maar dat gaat je enkel escaped HTML opleveren ;)
Ik heb ook wel eens zitten kutten met zo'n iFrame.

Waarom geen innerHtml gebruiken dan?

Anders kom ik ook niet verder dan \r\n...

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Davio schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:42:
Whitespace heeft geen (amper) betekenis in HTML; dus je zult sowieso nog een white-space:pre (oid) in je CSS moeten zetten; anders heeft een \r\n net zo weinig nut.

Over mij

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:35
Heb je trouwens een speciale reden waarom je tekst in een iframe wil zetten?

Want meestal als ik mensen dit soort oplossingen zie bedenken, dan zijn ze onnodig dwaas bezig. niet nodig ;)

[Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 20-05-2011 13:29]

• Sgrovert
Het doel is om een stukje html te kunnen bewerken. Momenteel stop ik de html in de textContent van het iFrame. Samen met designmode ="on" geeft dat een manier om de html te bewerken. Het probleem ontstaat dat de html slecht leesbaar word als het bronbestand groot is. Daarom wil ik op handige plekken een nieuwe regel laten beginnen. (bv bij een <p> tag, en <tr> tag etc).

Het \n commando word helemaal niet getoond. \\n en \n\r hadden ook het gewenste effect niet.

Aangezien ik de text-content van een iFrame aan het bewerken ben, kan ik me goed voorstellen dat er misschien helemaal geen new-line command mogelijk is, daar het text-content is. Daarom dat ik dit topic geopend heb.

Lost In Music

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sgrovert schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:24:
Het doel is om een stukje html te kunnen bewerken. Momenteel stop ik de html in de textContent van het iFrame. Samen met designmode ="on" geeft dat een manier om de html te bewerken.
Is het dan niet verstandiger om iets als TinyMCE te gaan gebruiken?

[Voor 80% gewijzigd door CH4OS op 18-05-2011 17:37]

• Sgrovert
Nee, de rest is al volledig klaar en werkend. Ik heb voordat ik begon wel naar TinyMCE gekeken, maar moest zo veel aanpassen dat alles zelf schrijven ongeveer evenveel werk was.

Lost In Music

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59
Ik merk het.. Als iets als een new line al problemen oplevert.

• Davio
Waarom dan geen <textarea>?

Dan heeft de \r\n wel zin...

Met PHP kan je hier dan geloof ik nl2br en br2nl(?) voor gebruiken om het één om te zetten naar het ander, al weet ik niet of dat nog steeds een preferred method is, heb het voor het laatst gebruikt in 2003.

[Voor 64% gewijzigd door Davio op 19-05-2011 09:15]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het gaat om de \r\n te genereren, is het raadzamer om PHP_EOL te gebruiken, dit is sinds 5.x de default method voor \r\n, per server verschilt het, PHP_EOL genereerd dan altijd de juiste :)

• Sgrovert
Ik heb het opgelost door het iFrame om te zetten in een textarea. Daar werkt het \n commando wel gewoon om een nieuwe regel te beginnen.
Bosmonster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:58:
Ik merk het.. Als iets als een new line al problemen oplevert.
Denk ervan wat je wilt. Alleen staat de functionaliteit van mijn code zo ver van tiny MCE af, dat ik nog steeds 50% tot 80% van de code zelf had moeten schrijven. Dan liever 100% zelf maken en precies weten hoe alles werkt.
En als jij vind dat eerst 100% moet weten wat met een taal kan, moet je lekker bij de standaard oplossingen blijven. Ik vraag liever een beetje hulp en heb uiteindelijk een oplossing die precies doet wat ik wil.
CptChaos schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:06:
Als het gaat om de \r\n te genereren, is het raadzamer om PHP_EOL te gebruiken, dit is sinds 5.x de default method voor \r\n, per server verschilt het, PHP_EOL genereerd dan altijd de juiste :)
Het probleem zat in de javascript code die ik gebruik. Nu ik er logisch over nadenk, is het inderdaad niet logisch om een nieuw regel commando in te geven in innerText. Waarschijnlijk had het wel gekund met innerHTML, maar alles is voor mij opgelost met een textarea.

[Voor 27% gewijzigd door Sgrovert op 19-05-2011 23:57]

Lost In Music

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
Je hebt het erover dat je html wilt bewerken. Wat je dan mist aan een extreem uitgebreide html-editor is mij een raadsel. Je vertelt het jammer genoeg ook niet, dus het blijft wat mysterieus.

Daarnaast is een TinyMCE redelijk goed uitbreidbaar en aanpasbaar.

Bovendien denk ik dat je je verkijkt op hoeveel werk het bouwen van een dergelijke editor is.

Maar goed... uiteindelijk was een textarea weer goed genoeg, dus welke functionaliteit van een html-editor je nodig had wordt alleen nog maar onduidelijker.

Als we niet weten wat je nu precies wilt maken en waarom, is het een stuk lastiger je van goed advies te voorzien en blijft het een beetje aanmodderen in de marge.

De sneer was overduidelijk sarcastisch natuurlijk. Je hebt het over de helft van TinyMCE nabouwen, maar je concrete vraag is hoe je een newline kunt toevoegen. Je begrijpt dat daar enige ironie in te ontdekken is hoop ik :P

[Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 20-05-2011 08:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davio
Tja, je kunt natuurlijk altijd proberen het wiel opnieuw uit te vinden, omdat je het zelf het beste weet, heb ik zelf ook een handje van.

Maar zo'n WYSIWYG editor als TinyMCE is erg simpel te integreren, al doen sommige editors af en toe een beetje lastig met AJAX.

Probleem als je het zelf goed maken, is dat je ongetwijfeld dezelfde fouten maakt als de makers van TinyMCE toen ze net begonnen en het hele traject dus opnieuw doorloopt in plaats van kiest voor iets wat al volwassen is.

Bijkomstig voordeel van het gebruiken van een bestaande editor is dat gebruikers mogelijk iets tegenkomen wat ze al kennen.

Ik zeg niet dat je TinyMCE of welke andere editor dan ook MOET gebruiken, ik raad je alleen aan om eens kritisch naar je project te kijken als je voor elk wissewasje een custom component moet gaan bouwen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sgrovert
[b][message=36070405,noline]
De sneer was overduidelijk sarcastisch natuurlijk. Je hebt het over de helft van TinyMCE nabouwen, maar je concrete vraag is hoe je een newline kunt toevoegen. Je begrijpt dat daar enige ironie in te ontdekken is hoop ik :P
Meestal probeer ik mijn probleem zo beperkt mogelijk te formuleren. Hoe meer background informatie, hoe meer discussie.
De editor die ik zelf gebouwd heb is al enekele maanden af. Echter merkte ik in gebruik dat de html mode niet naar mijn wens was, en ik daar op handige punten automatisch nieuwe regels in wilde laten voeren. Gezien de tekst ingevoerd werd met innerText zou ik lekker snel klaar geweest zijn als ik gelijk ook nieuwe regels in kon voegen. Dit bleek helaas niet te werken, dus heb ik een klein stukje code moeten herschrijven om het met een textarea te doen.

Het grote verschil tussen mijn editor is Tiny MCE is dat MCE veel uitgebreider is. Enige wat ik nodig heb is basic text editing en het makkelijk afhandelen van afbeeldingen en linkjes. Gezien de manier waarop ik afbeeldingen afhandel totaal verschillend is van tiny mce moest ik deze toch bijna helemaal aanpassen. Het afhandelen van text zaken zit standaard in de browsers en dat werkt goed genoeg.

Lost In Music

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
Meestal probeer ik mijn probleem zo beperkt mogelijk te formuleren. Hoe meer background informatie, hoe meer discussie.
Hier moet ik je corrigeren, want het tegenovergestelde is waar. Minder informatie = meer aannames = meer onnodige discussie, verwarring en irritatie.

Of, zoals een wijs man in een hele goede film ooit zei:
Assumption is the mother of all fuck ups.

Maar goed, het is duidelijk :)

[Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 20-05-2011 12:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davio
Maar er zijn andere soortgelijke editors waar je bijvoorbeeld de knoppen op de toolbars mee aan kunt passen.

Zo kun je ze zelf configureren.

CKEditor comes to mind...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-04 19:45

Big Womly

Live forever, or die trying

Davio schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:42:
[...]

Ik heb ook wel eens zitten kutten met zo'n iFrame.

Waarom geen innerHtml gebruiken dan?

Was ik ook aan't denken. InnerHTML en een <p> tag toevoegen

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosmonster
Big Womly schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:32:
[...]

Was ik ook aan't denken. InnerHTML en een <p> tag toevoegen
Een p-tag toevoegen om een newline toe te voegen in html-broncode? Het gaat dus om een broncode-weergave ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee