Toon posts:

[probleem] toetsenbord netbook gelockt?

Pagina: 1
Acties:

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 09:18
Hey,

Verhaaltje:
Ik heb sinds eind vorig jaar een samsung n210 netbook en sinds vanochtend lijkt mn toetsenbord niet veel meer te doen, muis en touchpad wel. Het is volgensmij begonnen na een telefoontje en dus kan het zijn dat ik in alle haast een bepaalde toetsencombinatie heb ingedrukt??

Probleem:
Het probleem is dus dat geen van de toetsen het meer doet, je hoort enkel een tik geluidje van de laptop. Het rare is dus wel dat de fn + (in mijn geval) f10 combinatie wel het touchpad aan en uit kan schakelen.
Verder lijken niet veel fn combinaties het te doen, enkel de batterijstatus. Vanochtend heb ik er een extern toetsenbord op aangesloten en deze doet het ook niet, welk stond deze op numlock, die heb ik dan weer weggekregen maar helaas doen de toetsen het nog steeds niet.
Wat dan weer frapant is, via het configuratiescherm kan ik bij het invoer test scherm van toetsvertraging oid wél typen met zowel mn gewone als externe toetsenbord, dus zelf denk/hoop ik aan een geblokkeerd iets ofzo.

Wat ik gedaan heb:
Google, alleen daar is het vaak dat enkele toetsen of alles het niet meer doet. Ook de fn + numlock zou de oplossing moeten zijn maar deze is dat helaas niet, de numlock krijg ik er nu trouwens wel op en af met fn toetsen op mn netbook.
Heb een extern usb toetsenbord aangesloten.
Verder heb ik net de servicedesk gebelt van de zaak waar ik hem gekocht heb, deze denken dat het een driver probleem is en dat ik de netbook maar moet recoveren.
Zelf zit ik daar niet echt op te wachten en hoop ik dat het een blokkerings iets is...
En ja opnieuw opstarten.. dat durf ik nog niet omdat er een wachtwoord op zit, ik had gehoopt dat het externe toetsenbord het zou doen dus dat ik in iedergeval een wachtwoord zou kunnen intypen, maar nu vertrouw ik daar niet zo op hehe. Ben nu maar wel bezig om wat kleine backups te maken mocht een eventuele recovery toch niet uit te sluiten zijn.

Hopelijk heeft iemand een idee/oplossing, zelf ben ik hier een grote n00b in dus alle hulp is welkom.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:25
Als je de numlock eraf krijgt zou het inderdaad een software probleem moeten zijn.

Verder heb ik zelf de N220 en heb een keer gehad dat mn toetsen het niet deden. Was met ubuntu 11.04 (beta versie). Simpele reboot en andere omgeving (ipv unity naar gnome2) deden hun werk.

Lijkt me eerst dat je maar is moet gaan rebooten ;)

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 16:38
bij een reboot kun je het onscreentoetsenbord gebruiken om in te loggen. (toegankelijkheidsknopje)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:40

franssie

Save the albatross

en anders een live cd proberen, dan kan je idd de software uitsluiten als oorzaak.

Voor de zekerheid kan je ook nog in je bios kijken of daar iets versprongen is.

Wel een vreemd probleem!

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Milo.
Ik heb er nog de standaard windows 7 starter op zitten trouwens.

Maar wat ik dus echt raar vind is dat ik wel kan typen bij "filtertoetsen instellen".. Ook kom ik erachter dat als ik de toetsen langer ingedrukt hou er soms wel een reactie komt, dan gaat het om de windows, alt, ctr en tap. Dat klinkt dan inderdaad weer als een software iets.

Mdehoog,
Ja een reboot zal het wel worden ja, grr. Ben al bezig alles op een externe schijf te zetten voor het geval dat.

Chillum,
Ja inderdaad nu je het zegt, zelf had ik al mn wachtwoord verwijderd (heb dat onscreen toetsenbord gebruikt in het configuratiescherm) maar ja dus dat zou dan in iedergeval een mogelijkheid zijn om een wachtwoord in te typen, zelf niet eens aan gedacht, tnx!

franssie,
Ik neem aan dat je de windows cd bedoeld? En de bios.. ik heb daar eigenlijk weinig verstand van waar ik dan op zou moeten letten..

• franssie

franssie

Save the albatross

niet de windows CD, maar eentje branden (op andere computer met brander, of op USB zetten en daar van booten als je geen externe CD speler hebt).
Je kan een recente pakken van http://www.livecdlist.com...strelease_value&sort=desc en dan bijvoorbeeld ubuntu eens proberen en dan kijken of je toetsenbord het wel doet.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Milo.
Naja zo een n00b ben ik dus op dit gebied hehe. Maar heb het opgezocht en dat lijkt me wel een optie om eerst eens te proberen ja, tnx!

• Milo.
Nou ik heb het gevonden. Was van plan na t werk het ding te resetten en in het recovery deel deed het toetsenbord het dus wel zoals die het hoort te doen.
Dus nog maar eens in het configuratiescherm gekeken en wat bleek.. toetsvertraging van een 2 tal seconden.. als je de desbetreffende toets dan ook een 2 tal seconden ingedrukt houdt..
Nu deze weer wat versnelt en nu gaat het weer.. ik vraag me alleen echt af hoe ik dit in mn onbewust zijn voor elkaar heb gekregen..

Nou in iedergeval bedankt voor alle input!!

• franssie

franssie

Save the albatross

lol - dat bedenk je inderdaad niet.

dank voor de oplossing, wellicht heeft iemand anders er ooit iets aan (niets vervelender dan als je een probleem hebt dat je 100+ beschrijvingen van je probleem vindt zonder oplossing).

veel plezier met je netbook!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee