Beste Tweakers,
Normaliter maak ik dit soort topics niet aan maar ik heb behoefte om te brainstormen met gelijk gestemden. Vriendin of zus heb ik hierbij niet zoveel aan....
Zojuist heb ik een aankoop gedaan.
Muschkin blackline 6gb (3x2) cl6 1600mhz
Core i5 2500k
Asus p8p67
Zoals jullie uit dit lijstje kunnen zien is het mijn bedoeling om te gaan overclocken. Nu kom ik thuis en realiseer ik me dat een core i5 geen dual tripple channel gebruikt.
Maar ach, wel mooi cl6 geheugen!!
Echter ik zit nog even op de website te struinen en ik zie de corsair vengance 8gb cl8 voor vrijwel dezelfde prijs.
Wat zouden jullie doen? Meer geheugen met hogere cas? Of toch bij de mushkins blijven? Rare is ook dat ik van de corsair vengance cl8 geen reviews kan vinden. Alleen de cl9 variant.
Invloed cas latencies:
25%!
Mushkin vs vengance cl9
(die mushkin doet het verdraaid goed)
Ook is het natuurlijk zo dat het 3e mushkin reepje slechts single channel haalt
Wat zouden jullie doen?
Normaliter maak ik dit soort topics niet aan maar ik heb behoefte om te brainstormen met gelijk gestemden. Vriendin of zus heb ik hierbij niet zoveel aan....

Zojuist heb ik een aankoop gedaan.
Muschkin blackline 6gb (3x2) cl6 1600mhz
Core i5 2500k
Asus p8p67
Zoals jullie uit dit lijstje kunnen zien is het mijn bedoeling om te gaan overclocken. Nu kom ik thuis en realiseer ik me dat een core i5 geen dual tripple channel gebruikt.

Echter ik zit nog even op de website te struinen en ik zie de corsair vengance 8gb cl8 voor vrijwel dezelfde prijs.
Wat zouden jullie doen? Meer geheugen met hogere cas? Of toch bij de mushkins blijven? Rare is ook dat ik van de corsair vengance cl8 geen reviews kan vinden. Alleen de cl9 variant.
Invloed cas latencies:
25%!
Mushkin vs vengance cl9
(die mushkin doet het verdraaid goed)
Ook is het natuurlijk zo dat het 3e mushkin reepje slechts single channel haalt

Wat zouden jullie doen?