Toon posts:

1600mhz cl6 vs cl8 // 6gb vs 8gb

Pagina: 1
Acties:

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 19:59
Beste Tweakers,

Normaliter maak ik dit soort topics niet aan maar ik heb behoefte om te brainstormen met gelijk gestemden. Vriendin of zus heb ik hierbij niet zoveel aan.... ;)

Zojuist heb ik een aankoop gedaan.

Muschkin blackline 6gb (3x2) cl6 1600mhz
Core i5 2500k
Asus p8p67

Zoals jullie uit dit lijstje kunnen zien is het mijn bedoeling om te gaan overclocken. Nu kom ik thuis en realiseer ik me dat een core i5 geen dual tripple channel gebruikt. |:( Maar ach, wel mooi cl6 geheugen!!

Echter ik zit nog even op de website te struinen en ik zie de corsair vengance 8gb cl8 voor vrijwel dezelfde prijs.

Wat zouden jullie doen? Meer geheugen met hogere cas? Of toch bij de mushkins blijven? Rare is ook dat ik van de corsair vengance cl8 geen reviews kan vinden. Alleen de cl9 variant.

Invloed cas latencies:

25%!

Mushkin vs vengance cl9
(die mushkin doet het verdraaid goed)

Ook is het natuurlijk zo dat het 3e mushkin reepje slechts single channel haalt :F

Wat zouden jullie doen?

http://axrotterdam.blogspot.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dekaasboer schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:56:
Zoals jullie uit dit lijstje kunnen zien is het mijn bedoeling om te gaan overclocken. Nu kom ik thuis en realiseer ik me dat een core i5 geen dual channel gebruikt. |:( Maar ach, wel mooi cl6 geheugen!!
Dat doet een i5 juist wel. Die gebruikt geen triplechannel, maar dualchannel.

Ik zou gewoon 1 van de DIMMen eruit laten, tenzij je met 4GB echt niet toekomt.

• Dekaasboer
Excuus daar had tripplechannel moeten staan,

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Als je alleen game-ed, office, i-net en wat media kijkt/luistert, heb je aan 4GB, zoals Terw_dan al zegt, meer dan genoeg.
Gebruik je geheugenvretende programma's zoals 3ds Max, Photoshop e.d., dan is 8GB aan te raden.
Op een huis, tuin en keuken pc merk je bijna niet het verschil tussen, 4GB, 6GB en 8GB en hij wordt er ook niet sneller van.

Het verschil tussen dual en singlechannel daarentegen zou wel merkbaar kunnen zijn, waarbij single trager is.

[Voor 35% gewijzigd door DaLoona op 18-05-2011 15:41]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• r_AllocStarByte
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-04 00:45
Ik denk dat die 8 gb beter is. Tenzij je die 6gb kit gaat overclocken ;)

Trouwens ik heb ook een 6 gb setje triple channel Kringston HyperX XMP 1600 cl9. Loopt op 1066. Kan em ook op 1600 in de bios zette maar dan overclockt ik hem. En dan zelfs merk ik geen verschil :) (Met gamen etc)
En ik lees hier net op de intel website, Memory Types: DDR3-1066/1333.

Mv NiTrOcx

• Dekaasboer
Ik heb zojuist de 8gb gehaald. Bij het 6gb setje zou de snelheid halveren als ik 4gb+ gebruik.

En met 8gb laat win7 meer in het ram staan. Scheelt in de snelheid van het os.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

4GB of 8GB, maakt geen verschil in snelheid van windows, bij een pc met normaal gebruik van alle dag en windows laat in beide evenveel staan, of jij moet meer dan 4GB aan programma's hebben lopen.

ff muggeziften, gb bestaat niet in computerland, het is Gb of GB ;)

[Voor 31% gewijzigd door DaLoona op 18-05-2011 23:23]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee