Heb hier een DNS server draaien op een Windows 2008 server. Deze server heeft meerdere foreward lookup zones geconfigureerd. En ik wil 2 zones eigenlijk direct laten syncen. Dus als de DHCP server een ip uitgeeft dat direct in beide zones een record wordt aangemaakt of aangepast.Dit werkt wel maar de interval staat veels te hoog. Heb due het probleem als ik dan een computer wil pingen die net is aangemeld ik bij een ander (oude) ip adres uitkom. Hoe kan ik die interval aanpassen?
Probleem is dus dat de DNS-achtervoegselzoeklijst (weet heeft dat nou weer verzonnen) begint te zoeken in de verkeerde zone waar dus de objecten niet direct worden aangemaakt. Deze komt vanaf de DHCP server en die kan ik niet wijzigen.
Heb lopen googlen maar kan alleen een replicatie vinden van 1 zone op 2 of meer servers en niet 2 zones op 1 server.
Probleem is dus dat de DNS-achtervoegselzoeklijst (weet heeft dat nou weer verzonnen) begint te zoeken in de verkeerde zone waar dus de objecten niet direct worden aangemaakt. Deze komt vanaf de DHCP server en die kan ik niet wijzigen.
Heb lopen googlen maar kan alleen een replicatie vinden van 1 zone op 2 of meer servers en niet 2 zones op 1 server.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.