[W2k8 en DNS] replication tussen 2 zones op 1 server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Heb hier een DNS server draaien op een Windows 2008 server. Deze server heeft meerdere foreward lookup zones geconfigureerd. En ik wil 2 zones eigenlijk direct laten syncen. Dus als de DHCP server een ip uitgeeft dat direct in beide zones een record wordt aangemaakt of aangepast.Dit werkt wel maar de interval staat veels te hoog. Heb due het probleem als ik dan een computer wil pingen die net is aangemeld ik bij een ander (oude) ip adres uitkom. Hoe kan ik die interval aanpassen?

Probleem is dus dat de DNS-achtervoegselzoeklijst (weet heeft dat nou weer verzonnen) begint te zoeken in de verkeerde zone waar dus de objecten niet direct worden aangemaakt. Deze komt vanaf de DHCP server en die kan ik niet wijzigen.

Heb lopen googlen maar kan alleen een replicatie vinden van 1 zone op 2 of meer servers en niet 2 zones op 1 server.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
Heb je de dns tab van je dhcp pool goed ingevuld?

dynamic updates naar de dns enabled?
mogelijk icm always update dns and ptr ook als de client er niet om vraagt.

Als je uitkomt bij een oud ip van die client heb je mogelijk ook dns scaveging niet goed ingericht en uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Bij de DHCP pool kan ik helaas niet bij komen. Op die server heb ik geen rechten.

Lease can DHCP staat op 24 uur en heb dan scavening period op 3 dagen staan. En dan de no-refresh interfal op 3 en de refresh interfal ook op 3. Zou ik deze korten moeten zetten?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:41
Roman schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:42:
Bij de DHCP pool kan ik helaas niet bij komen. Op die server heb ik geen rechten.

Lease can DHCP staat op 24 uur en heb dan scavening period op 3 dagen staan. En dan de no-refresh interfal op 3 en de refresh interfal ook op 3. Zou ik deze korten moeten zetten?
lijkt me niet ok als de dhcp pool 24 uur is.
Je no refresh interval zou dan 12 uur moeten zijn en je refresh interval 1 dag.
daarna mag een record scavenged worden.

zie ook: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc961420.aspx